lela írta:
jamo írta:
Üdv!
X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_confused.gif)
Szia!
Szinte 100% hogy termosztát én 3hete cseréltem.Előtte vw-em volt 1.4 benzines, annál is volt hasonló gondom.Teljesen mind1 milyen autó 80c-90c között kell lennie a hűtővíznek típustól függően.És ezt viszonylag gyorsan kb 5-10km el is kell érnie, és beton stabilan ott kell maradnia.Persze -20 foknál max fűtésen nem valószínű hogy tudja, de akkor már szauna lenne bent.Nekem a napokban -10 foknál is beállt hamar és ott is maradt.
a hőfok azért nem mindegy, hogy dízel vagy benzin. ha elejétől fogva megy a venti az utastérben, akkor bizony többlett literrel kell számolni, amit a motor nehezebben melegít fel, plussz közben ugye hőt is ad le, hogy ellássa a feladatát. és itt jön még bele az, hogy ki miylen stílusban vezet, hol vezet, város, vagy rögtön főút. ezek mind befolyásolják a melegedést, a kinti környezeti tényezőkről nem is beszélve. ha felmelegedett hűtővíz esetén nyitjuk r a fűtést az le fog csökkenni. ami egy benzines motornál, mondjuk 104 foknál nem biztos, hogy jó. szóval negyednél érdemes fűtést rányitni, amikor a víz, olyan 50-60 fok körül van, persze vissza fog hülni, 5-10 fokot legalább., elvileg fűtés intenzitástól függetlenül a termosztát azért van, hogy adott szinten tartsa a vízhőfokot. a mutató mozoghat 1-2mm-t, de ez már pár fok eltérés, ingadozás is lehet. ugye 75 foknál is szinte függőben áll a mutató, és üzemi hőfokon is.
ha nehezen melegszik, akkor vagy ereszt a szelep, vagy folyamatosan nyitva van. vagy épp nem eléggé lineáris a szabályozása. pl elgyengült termosztát esetén.
dízelek esetén főleg, ha scerélni kell, akkor célszerű mind a kettőt, összegben nem olyan nagy dolog, és egy füst alatt megoldható a csere. általában, az itteni tapasztalatok alapján, a legtöbb esetben, mindig marad egy termosztát, ami nem működik jól. lehet amit cseréltek se volt 100-as, de a másik sem. vagy pont a rosszat cserélik.