autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:37


halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Még 1 érdekessége van a dolognak úgy 100 alkalomból mikor megyek az autóval 1-2 alkalommal előfordul hogy nem érzem a jelenséget és mintha rendesen húzna de ez szinte pár 1-2% eséllyel történik, elenyésző...



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:34


halipapa írta: Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?


Milyen progival néztétek?????

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:32


Hát akkor majd még 1x meg computerezzük és le csekkolom ,hogy valóban 1,5 vagy 1,4...
Azt olvastam hogy a turbó úgy van felépítve hogy pörögne az a végtelenségig több BAR-ig, de a wastegate, folyamatosan szabályozza hogy stabilan tartsa a 1,4-1,5 BAR nyomást, de ettől eltekintve az autót mióta megvettem azaz 1,5 éve így használom és semmit sem romlott az állapota tehát a 1,5 év alatt nem erősödött a jelenség de nem is szűnt meg, nem vagyok egy nagy turbó szakértő de ha ez turbó gond lenne akkor romlana az állapota és nem csak 1 BAR-ig esne vissza és dobna turbó hibakódot, az pedig hogy meg kéne talpalnom mert lekokszosodott az kizárt mert megszoktam de nincs változás...ha lyuk lenne a rendszeren ami kizárt mert már jó párszor átnéztem akkor az szintén romlana és nagyobb lenne a levegő elszökés mert a lyukak általában egy idő után tágulnak, majd eldurrannak a csövek....
További ötletek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:27


szotakdavid írta: igazad van az max 1.4-n dolgozik



meg ugye az új az elektromos vezérlésű (ha jól sejtem), lehet valami szoftver gixxer is. persze a letapadás megeshet gondolom mindegyiknél.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:18


igazad van az max 1.4-n dolgozik



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:08


szotakdavid írta:
halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia!

Nekem soknak tűnik az a 1.5bar én úgy tudom normál keretek között 0.8-1.2bar között dolgozik a turbónk,de nézzetek Dis-el egy turbó tesztet..

Az általad leírt "lyuk" szerintem turbó leragadás lesz ami a sok koromtól lehet keress egy jó turbóst aki kitisztítja neked a turbót.Nekem is volt a régi 20d-nél szintén 3000-től felfele sőt néha a mostaninál is előjön akkor szoktam pályán rendesen kihúzatni pár km keresztül sajnos a turbó nem szereti a városi közlekedést és hajlamos a sok korom lerakodni benne.

Üdv D.


azé a két turbó nem ugyanaz (2004-es 20d-ről van szó)
pedig pont városi szerepe lenne a turbo-nak, ott van értelme, nem a hosszú pályás haladásnál, hanem gyorsításoknál.
lehet van valahol kis lyuk, ami egy bizonyos nyomásig ok. de a felett elenged. ugye jobban tágul az anyag, a lyuk, repedés is.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 22:01


halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia!

Nekem soknak tűnik az a 1.5bar én úgy tudom normál keretek között 0.8-1.2bar között dolgozik a turbónk,de nézzetek Dis-el egy turbó tesztet..

Az általad leírt "lyuk" szerintem turbó leragadás lesz ami a sok koromtól lehet keress egy jó turbóst aki kitisztítja neked a turbót.Nekem is volt a régi 20d-nél szintén 3000-től felfele sőt néha a mostaninál is előjön akkor szoktam pályán rendesen kihúzatni pár km keresztül sajnos a turbó nem szereti a városi közlekedést és hajlamos a sok korom lerakodni benne.

Üdv D.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 19:34


tbadzs írta:
halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!


Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 14:46


halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. április 12. péntek, 09:37


Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2013. április 03. szerda, 22:50


Ha a turbo szelep hibás, akkor egyáltalán nincs turbo, vagy néha van, néha nincs?

Köszi!

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2013. április 02. kedd, 21:31


Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy szombaton leraktam az autót, még semmi baja nem volt, ma reggel indítom, és nem húz, nincs turbó. Vákuum csöveket megnéztem, így elsőre mindent rendben találtam. Füstölést nem láttam, és nem is sípol. Turbót megnéztem, pörög...

Valakinek valami ötlet, h mi lehet a probléma?

Köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. április 03. szerda, 17:40

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2013. március 26. kedd, 21:37


jlaci74 írta:
kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: tudtok valamit küldeni valami videot hogy hogy kel kicserélni hol a helye?


Az ETK-ban megtalálod, hogy hol helyezkedik el.


az egéer szelepesét tudom hol van de a turbosat nem tudom,meg azt se hogy hogy kel azt kivenni videó kéne.




A motortér jobb oldalán keresd, az szélvédőmosó tartály alatt.
Nem lehet eltéveszteni, megy rá két vákuum cső és egy elektromos csatlakozó.



köszi igy meglessz




státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 26. kedd, 21:21


kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: tudtok valamit küldeni valami videot hogy hogy kel kicserélni hol a helye?


Az ETK-ban megtalálod, hogy hol helyezkedik el.


az egéer szelepesét tudom hol van de a turbosat nem tudom,meg azt se hogy hogy kel azt kivenni videó kéne.




A motortér jobb oldalán keresd, az szélvédőmosó tartály alatt.
Nem lehet eltéveszteni, megy rá két vákuum cső és egy elektromos csatlakozó.




kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2013. március 26. kedd, 20:51


Tano írta:
kecsurobi írta: tudtok valamit küldeni valami videot hogy hogy kel kicserélni hol a helye?


Az ETK-ban megtalálod, hogy hol helyezkedik el.


az egéer szelepesét tudom hol van de a turbosat nem tudom,meg azt se hogy hogy kel azt kivenni videó kéne.