autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. február 09. kedd, 20:34


Szédszedtem ma a turbó és kipuffogóöntvény közötti tömítést kicseréltem,mert fütykörészett,de még nem raktam össze.A tömítés épnek tûnt.Amúgy mennyi lógás számít jelentõsnek a turbó tengelyén?Az enyém éppen hogy megmozdul,nem nagyon örülök neki,lehet ezért fütykörészik?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 10:12


bmw520ds írta: Három kérdésem van turbóval kapcsolatban.Elsõ-a geometria leragadást arról lehet majd észre venni,hogy nem akar a vas gyorsulni?Hogyan célszerû kitakarítani?Azt tanultam a turbós motor használatáról,hogy nem célszerû egybõl leállítani terhelés után,mert olajfilmen fut,ha nagy a hõmérséklet ,kiég a finom olajfilmréteg a csapágyban és elõbb-utóbb tönkremegy a feltöltõ.Megjelent az Bmw Efficient Dynamics piroslámpánál leállít-zöldnél elindít technika.Ez ugye egy üzemanyag fogyasztás csökkentõ találmány.Városban is lehet gyorsulgatni,nem gond a turbónak a hirtelen halál?Persze kikapcsolható.Csak kíváncsi vagyok.


Igen, az a jele a leragadásnak, hogy csak magas fordulaton kezd el húzni, mert alapállásban marad a geometria, ami a magasabb fordulathoz tartozik.
Kitakarítás nem egyszerû szerintem, de aki érez affinitást megoldhatja házilag is. Itt egy szemléletes leírás hogyan kell: http://pics.tdiclub.com/data/5..._small.pdf
Jól hallottad a leállítás elõtt érdemes alapjáraton járatni egy kicsit. ED-vel nincs tapasztalatom, de remélhetõleg a gyár úgy oldotta meg, hogy a motor tudni fogja mikor lehet leállítani és mikor nem. Esetleg akinek ilyen autója van írhatna errõl tapasztalatot...

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2000

státusz bmw520ds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. február 06. szombat, 20:48


Három kérdésem van turbóval kapcsolatban.Elsõ-a geometria leragadást arról lehet majd észre venni,hogy nem akar a vas gyorsulni?Hogyan célszerû kitakarítani?Azt tanultam a turbós motor használatáról,hogy nem célszerû egybõl leállítani terhelés után,mert olajfilmen fut,ha nagy a hõmérséklet ,kiég a finom olajfilmréteg a csapágyban és elõbb-utóbb tönkremegy a feltöltõ.Megjelent az Bmw Efficient Dynamics piroslámpánál leállít-zöldnél elindít technika.Ez ugye egy üzemanyag fogyasztás csökkentõ találmány.Városban is lehet gyorsulgatni,nem gond a turbónak a hirtelen halál?Persze kikapcsolható.Csak kíváncsi vagyok.

tsabko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tsabko

Törzsvendég

Elismertség: 27% (42 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 17:17


hancurozo írta:
tsabko írta:
JanoE46 írta:
JanoE46 írta:
tsabko írta:
hancurozo írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Leírtam az autómról már egy kis történetet 1-2hónappal ezelõtt,de nem találom...nem akarom elõrõl kezdeni.Lényeg,hogy most olyat produkál az autóm,hogy 160-nál nem megy többet továbbra sem,mindezt úgy csinálja,hogy a gázt alig taposom,viszont ha lepadlózom,nem történik semmi,és a fogyasztásmérõ is 10L-en áll!Valakinek van valami tippje,mitõl lehet ez?Már gépre tettük,de nem mutat semmi hibát.

élõadatolvasással /rövi próbaúton/ nézz turbónyomást és légtömegmérõ adatokat.


szeva! amúgy rendesen húz az autó? mert én most cseréltem légtömeg mérõt de nekem nem nagyon akart menni a kicsike olyan volt mint egy sima szívó diesel és a gép nekem se mutatta ki, a csere után nagyon jó lett megy mint az állat. gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Szia!Nem húz rendesen,lomha.Épp ahogy írtad,mint egy szívó diesel!100-ig még megyeget,de utána már elfogy végképp az erõ.Jó lenne már egy HOZZÁÉRTÕ szerelõ a környéken,aki nem azzal kezdi,hogy 2hét,és nem kell otthagynom az autót...az ilyenrõl nagyon rossz emlékeim vannak.


Sziasztok!Tegnap töltöttem bele stp üzemanyagadalékot...most nem tudom,hogy ennek az eredménye vagy sem,de elkezdett menni az autó Még nem az igazi,de mivel országúton is járok elég sokat,éreztem hogy nem olyan nehézkesen megy mint eddig,szépen elkezdtem gyorsítani,és ment 190-et,azóta a gyorsulás is sokat javult.Ebbõl azt gondolom,hogy nem légtömemérõ baja van,legalábbis gondolom az nem javul magától.

jaja úgy legyen az nem javul meg biztos magától,reménykedjünk a legjobban és nem az a baja.

rakd gépre. a cseréig nekem is csinálta, hol ment hol nem. /elõzés közben nagyon meg tud lepni /

az biztos én is be kúpoltam egy párszor miatta mert mindig meg feletkeztem róla!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 17:07


tsabko írta:
JanoE46 írta:
JanoE46 írta:
tsabko írta:
hancurozo írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Leírtam az autómról már egy kis történetet 1-2hónappal ezelõtt,de nem találom...nem akarom elõrõl kezdeni.Lényeg,hogy most olyat produkál az autóm,hogy 160-nál nem megy többet továbbra sem,mindezt úgy csinálja,hogy a gázt alig taposom,viszont ha lepadlózom,nem történik semmi,és a fogyasztásmérõ is 10L-en áll!Valakinek van valami tippje,mitõl lehet ez?Már gépre tettük,de nem mutat semmi hibát.

élõadatolvasással /rövi próbaúton/ nézz turbónyomást és légtömegmérõ adatokat.


szeva! amúgy rendesen húz az autó? mert én most cseréltem légtömeg mérõt de nekem nem nagyon akart menni a kicsike olyan volt mint egy sima szívó diesel és a gép nekem se mutatta ki, a csere után nagyon jó lett megy mint az állat. gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Szia!Nem húz rendesen,lomha.Épp ahogy írtad,mint egy szívó diesel!100-ig még megyeget,de utána már elfogy végképp az erõ.Jó lenne már egy HOZZÁÉRTÕ szerelõ a környéken,aki nem azzal kezdi,hogy 2hét,és nem kell otthagynom az autót...az ilyenrõl nagyon rossz emlékeim vannak.


Sziasztok!Tegnap töltöttem bele stp üzemanyagadalékot...most nem tudom,hogy ennek az eredménye vagy sem,de elkezdett menni az autó Még nem az igazi,de mivel országúton is járok elég sokat,éreztem hogy nem olyan nehézkesen megy mint eddig,szépen elkezdtem gyorsítani,és ment 190-et,azóta a gyorsulás is sokat javult.Ebbõl azt gondolom,hogy nem légtömemérõ baja van,legalábbis gondolom az nem javul magától.

jaja úgy legyen az nem javul meg biztos magától,reménykedjünk a legjobban és nem az a baja.

rakd gépre. a cseréig nekem is csinálta, hol ment hol nem. /elõzés közben nagyon meg tud lepni /

tsabko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tsabko

Törzsvendég

Elismertség: 27% (42 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 17:00


JanoE46 írta:
JanoE46 írta:
tsabko írta:
hancurozo írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Leírtam az autómról már egy kis történetet 1-2hónappal ezelõtt,de nem találom...nem akarom elõrõl kezdeni.Lényeg,hogy most olyat produkál az autóm,hogy 160-nál nem megy többet továbbra sem,mindezt úgy csinálja,hogy a gázt alig taposom,viszont ha lepadlózom,nem történik semmi,és a fogyasztásmérõ is 10L-en áll!Valakinek van valami tippje,mitõl lehet ez?Már gépre tettük,de nem mutat semmi hibát.

élõadatolvasással /rövi próbaúton/ nézz turbónyomást és légtömegmérõ adatokat.


szeva! amúgy rendesen húz az autó? mert én most cseréltem légtömeg mérõt de nekem nem nagyon akart menni a kicsike olyan volt mint egy sima szívó diesel és a gép nekem se mutatta ki, a csere után nagyon jó lett megy mint az állat. gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Szia!Nem húz rendesen,lomha.Épp ahogy írtad,mint egy szívó diesel!100-ig még megyeget,de utána már elfogy végképp az erõ.Jó lenne már egy HOZZÁÉRTÕ szerelõ a környéken,aki nem azzal kezdi,hogy 2hét,és nem kell otthagynom az autót...az ilyenrõl nagyon rossz emlékeim vannak.


Sziasztok!Tegnap töltöttem bele stp üzemanyagadalékot...most nem tudom,hogy ennek az eredménye vagy sem,de elkezdett menni az autó Még nem az igazi,de mivel országúton is járok elég sokat,éreztem hogy nem olyan nehézkesen megy mint eddig,szépen elkezdtem gyorsítani,és ment 190-et,azóta a gyorsulás is sokat javult.Ebbõl azt gondolom,hogy nem légtömemérõ baja van,legalábbis gondolom az nem javul magától.

jaja úgy legyen az nem javul meg biztos magától,reménykedjünk a legjobban és nem az a baja.Amúgy halottam egy tippet hogy a légtömeg mérõt féktárcsa tisztítóval lehet kitakarítani jól be kell fújni mindenhova és megvárni még elpárolog kimossa a szennyezõdést belõle ami lerakodik a szálra. Nekem nem segített de egy srácnak már igen 3x,de csak átmeneti megoldás!

JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 14:59


JanoE46 írta:
tsabko írta:
hancurozo írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Leírtam az autómról már egy kis történetet 1-2hónappal ezelõtt,de nem találom...nem akarom elõrõl kezdeni.Lényeg,hogy most olyat produkál az autóm,hogy 160-nál nem megy többet továbbra sem,mindezt úgy csinálja,hogy a gázt alig taposom,viszont ha lepadlózom,nem történik semmi,és a fogyasztásmérõ is 10L-en áll!Valakinek van valami tippje,mitõl lehet ez?Már gépre tettük,de nem mutat semmi hibát.

élõadatolvasással /rövi próbaúton/ nézz turbónyomást és légtömegmérõ adatokat.


szeva! amúgy rendesen húz az autó? mert én most cseréltem légtömeg mérõt de nekem nem nagyon akart menni a kicsike olyan volt mint egy sima szívó diesel és a gép nekem se mutatta ki, a csere után nagyon jó lett megy mint az állat. gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Szia!Nem húz rendesen,lomha.Épp ahogy írtad,mint egy szívó diesel!100-ig még megyeget,de utána már elfogy végképp az erõ.Jó lenne már egy HOZZÁÉRTÕ szerelõ a környéken,aki nem azzal kezdi,hogy 2hét,és nem kell otthagynom az autót...az ilyenrõl nagyon rossz emlékeim vannak.


Sziasztok!Tegnap töltöttem bele stp üzemanyagadalékot...most nem tudom,hogy ennek az eredménye vagy sem,de elkezdett menni az autó Még nem az igazi,de mivel országúton is járok elég sokat,éreztem hogy nem olyan nehézkesen megy mint eddig,szépen elkezdtem gyorsítani,és ment 190-et,azóta a gyorsulás is sokat javult.Ebbõl azt gondolom,hogy nem légtömemérõ baja van,legalábbis gondolom az nem javul magától.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 09. szombat, 17:46


köszönöm a tippet,így fogom csinálni,biztos az a baja,mert onnan jön a hang

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 09. szombat, 16:07


ember84 írta: enyém is fütykörészik,már 1 éve mióta vettem,de mindig ugyanúgy.amúgy szuper.de a kérdésem az lenne,hogyan férek hozzá ahhoz a tömítéshez?turbó a légszûrõház alatt van.a légszûrõházon keresztül elvileg le lehet csavarozni a kipuffot,3 lyuk van hagyva,ami gumidugóval van.de alúlról hozzáférnék?vagy felülrõl,de akkor le kéne venni a szelepfedelet?


Nem kell levenni a szelepfedelet, alulról hozzá lehet férni. Elõször fent a 3 csavart ki kell csavarni (12-es csillag). Ha csak a tömítést akarsz cserélni, nem kell levenni a turbót.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. január 09. szombat, 15:24


enyém is fütykörészik,már 1 éve mióta vettem,de mindig ugyanúgy.amúgy szuper.de a kérdésem az lenne,hogyan férek hozzá ahhoz a tömítéshez?turbó a légszûrõház alatt van.a légszûrõházon keresztül elvileg le lehet csavarozni a kipuffot,3 lyuk van hagyva,ami gumidugóval van.de alúlról hozzáférnék?vagy felülrõl,de akkor le kéne venni a szelepfedelet?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 21:38


Utólag derült ki, hogy nem is kellett volna....
Ugyan minden turbó fütyül, de az enyém elkezdett szépen lassan egyre jobban fütyörészni. Aztán ez olyan szintre növekedett, hogy már szinte fájt. Aztán elszakadt a cérna és elrohantam Nyírbátorba venni cserét. Megvettem, beépítésnél derült ki, hogy a turbó és a kipufogóöntvény közt lévõ fémtömítés halt meg és kifújt. Máshol leírt okok miatt az én gépem sokkal kevésbé füstöl, mint az átlag és hiába néztük tükörrel még a régi turbót, nem láttunk sehol semmi koromlerakódást, ami a kifújás általános jele szokott lenni. De akkor már megvolt az új turbó, az ment föl. A régi meg az új dobozában el lett csomagolva.

Szóval ezért szoktam javasolni, ha valakinek fütyül a turbója, hogy elõször a kipufogórendszert nézzék át, mert szokott szelelni és akkor a gázokkal együtt a hang is szökik.

Szabo01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 330d
Évjárat: 2007

státusz Szabo01

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 21:10


Ez a turbó elektronika meghibásodása ilyen gyakori hiba ? Akkor nem csodálom, hogy külön nem árulnak elektronikát!
Barg, neked mért kellett turbót cserélni?
Na mindegy, már meg volt a turbó csere, szóval nem is idegesítem magam tovább rajta. Most legalább jól megy az autó, régen éreztem, hogy ilyen jól megy, a hazafele úton csak úgy vigyorogtam

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 20:39


Rudus írta: Tényleg felháborító
Az új turbóknak ez lehet a gyenge pontjuk. Amihez nem kellett elektronika régen ma már csak azzal és csakis azzal megy, igaz ettõl alulról jobban húz. És ahhol elektronika van ott bizony hiba is akad bõven.


Nem az elektronika a gyenge pont, hanem az autógyártáshoz tartozó alkatrészgyártás profitmaximalizációs mechanizmusai - amik miatt gyakran csak azért terveznek egy új alkatrészt, hogy Te meg ne tudd venni független gyártótól, ballagj csak el a márkakereskedõhöz és vedd meg 2-3*-os áron.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 20:32


Szabo01 írta: Már lényegtelen, mert új turbó lett rárakva . Ez egyértelmû, hogy nem szerviz hibája, hanem a gyáré. De nem tudom, hogy lehetnek ilyen parasztok, hogy egy ilyen hibáért komplett turbót kell cserélni, mert nem tudnak pótalkatrészt rendelni a mitsubishitõl.
Akkor ez nem csak a BMW-nél van így hanem az Audinál is? Ott is ha elõjön egy ilyen hiba turbó csere?
Az szép 370.000 Ft egy olyan hibáért amit 30.000 Ft-ból is meg lehetne oldani. Viszont hülye aki tõlük veszi az alkatrészt, mert ez az ár nagyon húzós. Az internet 160-180.000 Ft-ért árulnak teljesen újakat.
A másik turbó teljesen hibátlan vagy megtartom vagy eladom. Az egyik szerelõ próbált is okoskodni vele, azt mondta, hogy ott van a csomagtartóban, de nem volt benne, utána egy hiányos tobozt mutogatott, mondtam neki, hogy ez sem az és akkor jött, hogy jaj, akkor rossz dobozt hozott ki. Mennyiért lehetne így eladni? Mert szerintem az esetek többségében a turbó hibásodik meg és a hibás turbóról átrakja a turbónyomás szabályzót, akkor tökéletesen használható. Próbáltam keresni hozzá elektronikát, de az újról nem veszik le és a használtakkal is ugyan ez a helyzet, csak egyben adják el.


Aki bmw-t szerel, annál egy idõ után képzõdik néhány polc, ami tele van jó turbókkal, amiknek "csak" az elektronikájuk hibás. Oda lehet adni tuningosoknak, pár tízezer forintot meg lehet menteni vele. A net-en 50-70 táján mennek a vadiúj GT17-ek, 20-ak, úgyhogy sokban ne reménykedj. Vajon milyen összefüggés lehet a Mo-on gyártott VAG motorokkal?!
Ha rendesen beazonosítod a turbódat - vagyis leolvasod pontosan az adattáblán lévõ szám és betûsorokat, akkor független turbóstól a bmw árainak feléért meg lehet venni ugyanazt a típust. Sajnos annak idején én is elkapkodtam egy turbócserét, de legalább "csak" 200e-t adtam az újért.

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 20:19


Tényleg felháborító
Az új turbóknak ez lehet a gyenge pontjuk. Amihez nem kellett elektronika régen ma már csak azzal és csakis azzal megy, igaz ettõl alulról jobban húz. És ahhol elektronika van ott bizony hiba is akad bõven.