autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:30


köszönöm segítségedet!!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:22


ember84 írta: alulról le tudom szedni az olajcsövet a turbóról?felrakáskor fell kell tölteni olajjal a turbót,vagy nem?köszi szépen!!!!



A visszafolyócső alulról jön le (2db bilincs)


A nyomócsó pedig fentről (Új tömítések kellenek!)



A nyomócsőbe és a visszafolyóba szoktunk önteni egy pár csepp olajat felszerelés előtt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:15


bmw320d4 írta:
ember84 írta: Sziasztok!

e46 320d-m van,faceliftes.Tudna esetleg valaki olyan ba segíteni,hogy küld egy ábrát,vagy sorrendet,hogy hogyan kell szakszerűen kicserélni a turbót ezen az autón?Én úgy képzelem el,le kell venni a szelepfedelet,már nem emlékszem,ahhoz ki kell-e venni a porlasztókat,sztem igen,aztán nem tudom tovább.Kösui az infót előre is!!!


Szia!

Nem kell levenni a szelepfedelet.
A légszűrő alatt van 3 gumikupak, azokat szedd ki, aztán van alatta egy hővédő lemez, amit ki kell pattintani. ( van füle) Innen eléred a 3 db csavart (12-es 12-szögű csavarfej)
Alulról 2db 10-es anyával (15-ös kulcs)van a katalizátorra fogatva, ezt le kell venni és a fél sor pufót is. Aztán van még 2db 8-as csavar a turbón, és a 2 db olajcső + 1db
vákuumcső. Értelemszerűen a motor alsó burkolata is ugrik, + a merevítőlemez is.

Próbálok valami képsort feltenni róla...





köszönöm,nagyon rendes tőled,ediig értem,és tudom milyen lyukakról beszélsz a légszűrőházon,de alulról le tudom szedni az olajcsövet a turbóról?felrakáskor fell kell tölteni olajjal a turbót,vagy nem?köszi szépen!!!!


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:07


ember84 írta: Sziasztok!

e46 320d-m van,faceliftes.Tudna esetleg valaki olyan ba segíteni,hogy küld egy ábrát,vagy sorrendet,hogy hogyan kell szakszerűen kicserélni a turbót ezen az autón?Én úgy képzelem el,le kell venni a szelepfedelet,már nem emlékszem,ahhoz ki kell-e venni a porlasztókat,sztem igen,aztán nem tudom tovább.Kösui az infót előre is!!!


Szia!

Nem kell levenni a szelepfedelet.
A légszűrő alatt van 3 gumikupak, azokat szedd ki, aztán van alatta egy hővédő lemez, amit ki kell pattintani. ( van füle) Innen eléred a 3 db csavart (12-es 12-szögű csavarfej)
Alulról 2db 10-es anyával (15-ös kulcs)van a katalizátorra fogatva, ezt le kell venni és a fél sor pufót is. Aztán van még 2db 8-as csavar a turbón, és a 2 db olajcső + 1db
vákuumcső. Értelemszerűen a motor alsó burkolata is ugrik, + a merevítőlemez is.

Próbálok valami képsort feltenni róla...






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:10

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. szeptember 09. csütörtök, 00:03


Sziasztok!

e46 320d-m van,faceliftes.Tudna esetleg valaki olyan ba segíteni,hogy küld egy ábrát,vagy sorrendet,hogy hogyan kell szakszerűen kicserélni a turbót ezen az autón?Én úgy képzelem el,le kell venni a szelepfedelet,már nem emlékszem,ahhoz ki kell-e venni a porlasztókat,sztem igen,aztán nem tudom tovább.Kösui az infót előre is!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2001

státusz galrobika

Újonc

Elismertség: 8% (6 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2010. augusztus 31. kedd, 11:41


Hello Mindenkinek!

Tisztelt Márkatársak!!!Szeretném a segítségeteket kérni. A problémám a következő!Mielőtt tönkre ment a turbo-m legelőszőr, tökéletesen működött a Bömbi (E46 320td compact, 150Le)!Tönkrement,csapágyas lett, felújították visszarakták és onnantól kezdve folyamatosan szarakodott a kocsi,mígnem 3 hónap múlva 3 héttel ezelőtt ismételten szarrá ment de most már úgy, hogy nem lehet felújítani!Leégett a kipufogó oldali része a turbo-nak!A lapátok, a geometria kicsi része! Nekem a turbo-s azt mondta, hogy vagy befecskendezés,vagy magasnyomású pumpa!Na most vagy-vagy!Ahány szerelőt kérdeztem,mind1ik azt mondta,hogy soha nem találkozott ilyen problémával!A kérdésem az lenne, hogy találkozott e már vki ilyennel?Ha igen, akkor mitől keletkezett be, illetve hogy lett megjavítva?
A segítséget és a válaszokat, előre is köszönöm !


martin
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz martin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2010. augusztus 29. vasárnap, 19:54


ute107 írta:
martin írta: Sziasztok

kiderült az ok állítólag, a változó geometriás turbónak a mozgató motorja szorult meg ismeretlen okokból valakinek van valamilyen ötlete az okra ? vagy egyáltalán előfordulhat ilyen ?


Van. Szedd le, szedd szét, és pucold ki. Ha akkor is akad a geometria, akkor kuka...
Nálam javult a helyzet, de még mindig "hullámzik" a töltőnyomásom...

:-S

Ennyit lehet tenni...



Köszi a segítséget, hát majd egy szaki megnézi csak nem akarom hogy túlságossan félre vezessen. De azért köszi az infókat legalább van egy kis fogalmam rólla.




bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. augusztus 28. szombat, 07:03


ember84 írta: Az a helyzet,hogy kíváncsi lennék a véleményetekre,hogy ti mit csinálnátok a turbóval,ha fütyül?amúgy működik.nem fúj ki,vmi más miatt van hangja,elég nagy.kicserélnétek zsír újra,vagy felújíttatnátok,vagy eljárnátok vele így,amíg jó?


Ha húz rendesen nincs semmi "hiba" akkor hagyd... az a dolga, h fütyüljön.
Nézesd meg egy szakival feleslegesen ne cseréltesd ki szerintem.

üdv
BBali

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 23:01


Az a helyzet,hogy kíváncsi lennék a véleményetekre,hogy ti mit csinálnátok a turbóval,ha fütyül?amúgy működik.nem fúj ki,vmi más miatt van hangja,elég nagy.kicserélnétek zsír újra,vagy felújíttatnátok,vagy eljárnátok vele így,amíg jó?

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 12:45


martin írta: Sziasztok

kiderült az ok állítólag, a változó geometriás turbónak a mozgató motorja szorult meg ismeretlen okokból valakinek van valamilyen ötlete az okra ? vagy egyáltalán előfordulhat ilyen ?


Van. Szedd le, szedd szét, és pucold ki. Ha akkor is akad a geometria, akkor kuka...
Nálam javult a helyzet, de még mindig "hullámzik" a töltőnyomásom...

:-S

Ennyit lehet tenni...

státusz Viktor_E46

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 11:42


martin írta: Sziasztok

kiderült az ok állítólag, a változó geometriás turbónak a mozgató motorja szorult meg ismeretlen okokból valakinek van valamilyen ötlete az okra ? vagy egyáltalán előfordulhat ilyen ?


Van hat, nekem ez volt mar ilyen, habar abban meg vakumos megoldas volt. Annyi volt, hogy megadta magat a vakumpumpa, ami a turbot vezerli. kb 20e Ft volt. A te esetedben nem tudom, hogy mennyi, kerdezd Rhantost.



martin
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz martin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2010. augusztus 26. csütörtök, 18:49


Sziasztok

kiderült az ok állítólag, a változó geometriás turbónak a mozgató motorja szorult meg ismeretlen okokból valakinek van valamilyen ötlete az okra ? vagy egyáltalán előfordulhat ilyen ?

martin
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz martin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2010. augusztus 21. szombat, 12:27


tibikeke írta:
martin írta: Sziasztok

egy olyan gondom jött most elő az autóval, hogy egyszerűen el tűnt az erő a kocsiból egy 320d ről lenne szó és egyszerűen olyan a dolog mintha csak szívó lenne a motor nincs turbo nyomás a kocsiba. Azt tisztán lehet hallani hogy pörög a turbo meg szív is mert az a jellegzetes szívó hang meg van, de az "egészséges" álapottól eltérő lett ez a hang olyan mintha üresbe forogna a turbo és sehol nem lenne rajta cső. A kipufogó gáz szine nem változott nem füstől az autó meg nem ugrál meg semmi csak egyszerűen nincs turbo erő. Valakinek már volt hasonló gondja ? A kocsiba 170 000 km er van és egy 2005 ös e90 esről lenne szó.
Válaszokat előre is köszi.

Martin




Szia!!

Nekem is volt ilyen!! A turbó elektronikus szabályzója szarakodhat!! Nekem egyszerűen kitörölték a hibát és azóta ok



Hello hát ez így elég jól hangzik, azt hittem hogy turbo cserés a dolog, de mindenképp elviszem szervízbe.

Köszi az infót



tibikeke
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz tibikeke

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 92

Elküldve: 2010. augusztus 21. szombat, 09:09


martin írta: Sziasztok

egy olyan gondom jött most elő az autóval, hogy egyszerűen el tűnt az erő a kocsiból egy 320d ről lenne szó és egyszerűen olyan a dolog mintha csak szívó lenne a motor nincs turbo nyomás a kocsiba. Azt tisztán lehet hallani hogy pörög a turbo meg szív is mert az a jellegzetes szívó hang meg van, de az "egészséges" álapottól eltérő lett ez a hang olyan mintha üresbe forogna a turbo és sehol nem lenne rajta cső. A kipufogó gáz szine nem változott nem füstől az autó meg nem ugrál meg semmi csak egyszerűen nincs turbo erő. Valakinek már volt hasonló gondja ? A kocsiba 170 000 km er van és egy 2005 ös e90 esről lenne szó.
Válaszokat előre is köszi.

Martin




Szia!!

Nekem is volt ilyen!! A turbó elektronikus szabályzója szarakodhat!! Nekem egyszerűen kitörölték a hibát és azóta ok



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. augusztus 21. szombat, 09:09

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 21:02


Szia!

A tied már nem vákum vezérelt turbó, hanem elektromos vezérlésű!!!!
Lehet, hogy az adta meg magát. De ezt egy diagnosztikával hamar kilehet deríteni.
Meg tényleg nézd meg nem-e megy el valahol turbónyomás, az egyépként halható is rendesen ha valahol kifúj. A legrosszabb esetben a torbó mechanikus hibája okozza.

martin írta:
jokerface írta: Hello.
A turbóhoz vezetö vákuumcsövek rendbe vannak?



Hello egyenlőre még nem nyúltam hozzá. Csak érdeklődök hogy miket kellene megnéznem először de akkor a vákumcsöveket megnézem.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. augusztus 20. péntek, 21:04