Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 14:05


kösz srácok a hozzászólásokat.

Valójában az van, hogy az eredetileg 45/45 rugóim már szerintem bőven 50 körül vannak. Ez egyrészt azért gáz, mert egy komolyabb bevásárlás után már beér a hátsó kerék, de leginkább a komfortot szeretném visszakapni, meguntam már a zötykölődést.
Mindezek mellett viszont az esztétikai részét is szeretném megtartani, nem szeretnék terepjárót csinálni az autóból. Leginkább az első futóműnél érdekes a dolog, az mint tudjuk mindig magasabb, ezért is szeretnék felemás megoldást.

Gondolkodtam m-tech futóban, de az 30/30, félek elől szarul mutatna, meg nem is találok sehol egy normális szettet.

A 40/30 tűnik jó megoldásnak, de azért ettől is félek, hogy nem kapok vissza komfortot, figyelembe véve, hogy 18"-os felnik vannak a kocsin, és télen pl ugyan ezzel az ültetéssel viszonylag kényelmes a kocsi, a ballonosabb 15"-os garnitúrám azért már nyel el annyit, hogy ne legyen zavaró, viszont úgy meg már nagyon alacsony a kocsi.

gampetiborral beszéltem, azt mondta neki most nagyon kényelmes, viszont neki 16"-os kerekei vannak. Ugyan ez a méret, a 40/30 lehet, hogy a 18"-os kerekekkel továbbra is kényelmetlen maradna?

Csöppet tanácstalan vagyok

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 10:53


gampetibor írta:
Robinson írta: Ezekhez mit szóltok?

TA-Tecnix 40/30 komplett
A TA-Technix-ről azt hallottam, hogy egész jó kis cuccokat csinálnak. Van fórumtárs is, aki ezt használja és nagyon meg van vele elégedve. Viszont gyanúsan olcsó, ahhoz képest, hogy van hozzá lengéscsillapító is.

Weitec 40/30 rugók
Weitec-et nem ismerem, hallottam már a nevét.

KW 40/30 rugók
KW-ről megoszlanak a vélemények, valakitől nagyon jókat hallok róla, valaki meg azt mondja gáz, én meg nem tudom

Ezen felül érdemes csillapítókkal együtt venni a szettet, vagy nincs túl nagy szerepük? Hozzáértők is vitatkoznak ezen, valaki azt mondja van értelme, valaki azt mondja elég a rugókat cserélni.


Nekem TA van 40/30 Németországban vettem es csak rugó csere volt. Hibátlanul működik komfortos egyformat ültetett mindenhol nagyon meg vagyok vele elégedve. Ami olcsó nem biztos h szar is.



Szia!
Én tegnap raktam be egy KW rugót. 40/30. A futóműves kérdezte is hogy milyen rugók,mert a konfort megmaradt, de érezhető a keménység is. Neki is tetszett. Tapasztalatom még nincs nagyon róla, azóta csak 100km mentem, eddig tetszik!

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 10:25


Robinson írta: Ezekhez mit szóltok?

TA-Tecnix 40/30 komplett
A TA-Technix-ről azt hallottam, hogy egész jó kis cuccokat csinálnak. Van fórumtárs is, aki ezt használja és nagyon meg van vele elégedve. Viszont gyanúsan olcsó, ahhoz képest, hogy van hozzá lengéscsillapító is.

Weitec 40/30 rugók
Weitec-et nem ismerem, hallottam már a nevét.

KW 40/30 rugók
KW-ről megoszlanak a vélemények, valakitől nagyon jókat hallok róla, valaki meg azt mondja gáz, én meg nem tudom

Ezen felül érdemes csillapítókkal együtt venni a szettet, vagy nincs túl nagy szerepük? Hozzáértők is vitatkoznak ezen, valaki azt mondja van értelme, valaki azt mondja elég a rugókat cserélni.


Nekem TA van 40/30 Németországban vettem es csak rugó csere volt. Hibátlanul működik komfortos egyformat ültetett mindenhol nagyon meg vagyok vele elégedve. Ami olcsó nem biztos h szar is.



gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 10:12


Nekem is 40/30 van gyári ( mondjuk uj ) telokkal es minden hibátlan. Nem vesztett szinte semmit a komfortbol . Kanyarban meg meg stabilabb lett mint volt imádok vele nagy sebességgel kanyarodni, szinte nincs határ . Kinézetre pedig tökéletes pont ilyenre vágytam szépen lent van de meg nincs vele semmi gond nem ér bele sehova meg terhelés alatt sem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 09:51


Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Konkrétan látott E46-ban is, és szerinte nem nézett ki jól, mivel elöl-hátul ugyanannyit csüccsentett, nem volt ék alak.


nekem erről az a véleményem, hogy E36-nál még jól nézett ki az ék alak, de E46-nál nem. én azt mondom elől/hátul differencia 10mm. ez kis ék



Nyílván, én csak azt mondtam, amit nekem is mondtak.
Az viszont problémás lehet a gyári telóknak, ha nem 40mm-t ültet, hanem többet.

Sárbogárdon, ahol a szüleim laknak, van egy fekete E46, ami elöl porba ül, hátul meg sztem gyári rugók vannak. Ék alak, de rettentő furán néz ki, legkisebb mértékben sem mondanám szépnek . Meg arra is kíváncsi lennék, kanyarokban hogy viselkedik egy ilyen...



na tankoltál az autóba? amúgy ha méred a szintet, próbálj olyan felületre állni, ami nem lejt sehova... engem is tréfált már meg ilyen, azt hittem el van törve a rugóm illetve szerintem ne a sárvédőhöz nézd hanem pl a hátsó kerék előtt az emelőbakkhoz, vagy ott valamelyik ponthoz.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 09:36


YELLOW írta:
Alesi írta: Konkrétan látott E46-ban is, és szerinte nem nézett ki jól, mivel elöl-hátul ugyanannyit csüccsentett, nem volt ék alak.


nekem erről az a véleményem, hogy E36-nál még jól nézett ki az ék alak, de E46-nál nem. én azt mondom elől/hátul differencia 10mm. ez kis ék



Nyílván, én csak azt mondtam, amit nekem is mondtak.
Az viszont problémás lehet a gyári telóknak, ha nem 40mm-t ültet, hanem többet.

Sárbogárdon, ahol a szüleim laknak, van egy fekete E46, ami elöl porba ül, hátul meg sztem gyári rugók vannak. Ék alak, de rettentő furán néz ki, legkisebb mértékben sem mondanám szépnek . Meg arra is kíváncsi lennék, kanyarokban hogy viselkedik egy ilyen...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. augusztus 26. péntek, 09:39

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 09:31


Alesi írta: Konkrétan látott E46-ban is, és szerinte nem nézett ki jól, mivel elöl-hátul ugyanannyit csüccsentett, nem volt ék alak.


nekem erről az a véleményem, hogy E36-nál még jól nézett ki az ék alak, de E46-nál nem. én azt mondom elől/hátul differencia 10mm. ez kis ék




Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 09:02


Robinson írta: Ezekhez mit szóltok?

TA-Tecnix 40/30 komplett
A TA-Technix-ről azt hallottam, hogy egész jó kis cuccokat csinálnak. Van fórumtárs is, aki ezt használja és nagyon meg van vele elégedve. Viszont gyanúsan olcsó, ahhoz képest, hogy van hozzá lengéscsillapító is.

Weitec 40/30 rugók
Weitec-et nem ismerem, hallottam már a nevét.

KW 40/30 rugók
KW-ről megoszlanak a vélemények, valakitől nagyon jókat hallok róla, valaki meg azt mondja gáz, én meg nem tudom

Ezen felül érdemes csillapítókkal együtt venni a szettet, vagy nincs túl nagy szerepük? Hozzáértők is vitatkoznak ezen, valaki azt mondja van értelme, valaki azt mondja elég a rugókat cserélni.


TA egyik ismerősöm E39-ében (állítható szett) az egyik teló eldurrant, igaz garanciaidőn belül. és ki is cserélték neki.

Koninak viszont nézz utána, nekem, akitől vettem az Eibach rugókat srác azt mondta, hogy a Koni-k majdnem mindig többet ültettek, mint ami rájuk volt írva. Konkrétan látott E46-ban is, és szerinte nem nézett ki jól, mivel elöl-hátul ugyanannyit csüccsentett, nem volt ék alak.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 07:10


Robinson írta: Ezekhez mit szóltok?

TA-Tecnix 40/30 komplett
A TA-Technix-ről azt hallottam, hogy egész jó kis cuccokat csinálnak. Van fórumtárs is, aki ezt használja és nagyon meg van vele elégedve. Viszont gyanúsan olcsó, ahhoz képest, hogy van hozzá lengéscsillapító is.

Weitec 40/30 rugók
Weitec-et nem ismerem, hallottam már a nevét.

KW 40/30 rugók
KW-ről megoszlanak a vélemények, valakitől nagyon jókat hallok róla, valaki meg azt mondja gáz, én meg nem tudom

Ezen felül érdemes csillapítókkal együtt venni a szettet, vagy nincs túl nagy szerepük? Hozzáértők is vitatkoznak ezen, valaki azt mondja van értelme, valaki azt mondja elég a rugókat cserélni.


személy szerint ha ezek közül kellene választani, akkor a Weitec-et választanám. valamelyik prémium márka leányvállalata (Koni vagy Bilstein).

egy dolgot kell tudni kb. ami kompletten gátlóval rugóval szett, az kb egymáshoz van pászítva. a gátló épp olyan agresszív mozgású, gyors mint amilyen kemény a rugó.
ha úgy veszed gyárilag, hpgy csak rugót, ahhoz mindegy milyen gátlót használsz. főleg ilyen mértékű ültetésnél. itt attól függ mire van szükséged.

TA: hamar elpuhul, persze 2-3 évet kibír/hat, különösebb tervezés nincs mögötte ültet rugózik oszt kész betéve nem is fekszik fel olyan szépen, haver a TA szettből a rugókat kivette, csak a gátló maradt, és Weitec rugót tett be, nem véletlenül.

én nem vagyok KW párti az olyan fosvágenes márka.

tudom úgysem számít a véleményem, de ahogy írtam az elején én a Weitec-et választanám. pont tegnap kérdezte privátba egy kolléga, kb majdnem ugyanezt. ő Koni-n is gondolkozott, ha nem szmít a pénz, akkor midnenképp Koni, vagy H&R.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. augusztus 26. péntek, 01:19


Ezekhez mit szóltok?

TA-Tecnix 40/30 komplett
A TA-Technix-ről azt hallottam, hogy egész jó kis cuccokat csinálnak. Van fórumtárs is, aki ezt használja és nagyon meg van vele elégedve. Viszont gyanúsan olcsó, ahhoz képest, hogy van hozzá lengéscsillapító is.

Weitec 40/30 rugók
Weitec-et nem ismerem, hallottam már a nevét.

KW 40/30 rugók
KW-ről megoszlanak a vélemények, valakitől nagyon jókat hallok róla, valaki meg azt mondja gáz, én meg nem tudom

Ezen felül érdemes csillapítókkal együtt venni a szettet, vagy nincs túl nagy szerepük? Hozzáértők is vitatkoznak ezen, valaki azt mondja van értelme, valaki azt mondja elég a rugókat cserélni.

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 22:03


Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Eibach 30/20mm rugoim vannak, es most lemertem a sarvedo es fold kozotti tavolsagokat. Meglepoen tapasztaltam, hogy az auto jobb oldala 1 centivel alacsonyabb, mint a bal. Tudja valaki, hogy ez mitol lehet?


kitalálom! félig volt a tank.



Bingo! A tank tenyleg nagyjabol felig van. Viszont kulfoldi forumokon is irnak hasonlokat. Ne legyen igazam, ha tele tankoltam, vagy esetleg kiuritettem, lemerem megegyszer.


nekem úgyis holnap kell tankolnom! de én meglepődnék azért.. olyanról már hallottam, hogy olcsóbb rugók (semmilyen szempontól nem Eibach!) nem egyformára sikerülnek, és újonnan különbözőt ültetnek...

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 19:51


YELLOW írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Eibach 30/20mm rugoim vannak, es most lemertem a sarvedo es fold kozotti tavolsagokat. Meglepoen tapasztaltam, hogy az auto jobb oldala 1 centivel alacsonyabb, mint a bal. Tudja valaki, hogy ez mitol lehet?


kitalálom! félig volt a tank.



Bingo! A tank tenyleg nagyjabol felig van. Viszont kulfoldi forumokon is irnak hasonlokat. Ne legyen igazam, ha tele tankoltam, vagy esetleg kiuritettem, lemerem megegyszer.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 19:42


Alesi írta: Sziasztok!

Eibach 30/20mm rugoim vannak, es most lemertem a sarvedo es fold kozotti tavolsagokat. Meglepoen tapasztaltam, hogy az auto jobb oldala 1 centivel alacsonyabb, mint a bal. Tudja valaki, hogy ez mitol lehet?


kitalálom! félig volt a tank.



Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. augusztus 25. csütörtök, 19:35


Sziasztok!

Eibach 30/20mm rugoim vannak, es most lemertem a sarvedo es fold kozotti tavolsagokat. Meglepoen tapasztaltam, hogy az auto jobb oldala 1 centivel alacsonyabb, mint a bal. Tudja valaki, hogy ez mitol lehet?

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2011. augusztus 06. szombat, 18:01


YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok,
Melyik fajta rugót ajánljátok?
Weitec, KW, Merwede, 40/30 ültetés lenne.

Jah, és még egy kérdés 18" kerekekkel nem lesz majd gond?

Köszi


én még mindig nem értem, hogy miért az átmérő miatt aggódtok??? szinte semmivel nem lesz nagyobb a kerék, ha a váltóméretnek megfelelő gumi kerül rá. az a lényeg, hogy ne lógjon ki nagyon a felni, azaz az ET és a szélesség jobban számít. mellesleg ez nem egy nagy ültetés, így nem jelenthet gondot.
szerintem mindegy melyiket veszed. a KW drágább lehet. a Weitec meg vagy a bilstein, vagy KW, vagy Koni leánycége saknos nemtudom így nem akarok hülyeséget mondani. én a Weitec-et venném ha eközül kellene választanom.



Oké, köszi az infót Valójában KW és Weitec között vacilálok én is.

És azt megtudod mondani, hogy mennyi az az ET tartomány ami még elmegy,ennél az ültetésnél? Most van egy 17" et 42, de ez le akarom cserélni egy 18"ra. Milyen ET számokig fog elférni?


látom nem érted
jó lenne tudni milyen széles felniről beszélünk! de szerintem 18-asban mondjuk egy 8coll széles felni olyan ET35 a legkisebb felette lehet, 8,5coll szélességben ET40 alá semmiképp ne menjél. de mondom ez a hátsó 3centi csüccs nem egy drasztikus dolog, elvileg nem ér bele. persze hátra a fent említett ET-k mellett 235-östől nagyobb gumit ne tegyél fel.


Köszi!
Megkaptam mindenre a választ!