YELLOW írta:
mi a kompresszió? rendes üzem közben az, ami a robbanás után bekövetkező nyomás, ami ugye a dugóra hat. mitől lesz robbanás? üz.anyag +levegő megfelelő keverékéből és a szikra, ai akkor robbantja be az elegyet, amikor a legoptimálisabban össze van sűrítve. nem vagyok motorgyártó, de ha egy rosszabb oktánú üzemanyaghoz hozzá van lőve a megfelelő levegő, és a gyújtási időzítés lőve, akkor a ugyanúgy fog robbanni. azt nem mondom, hogy eltérés nem lehet, de ez a teljesítményben max 10% körül lehet. ami most szerintem elhanyagolható.
a tévedés jogát fenntartom
na akkor.. wikipedia szerint: Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám. ez így is van.
és akkor a magyarázat,hátha megérted. alapból a motorok 91es oktánszámra vannak tervezve, lásd pl a saját kicsi autókádat./Igen, elmegy a 91essel, amit nyugodtan tankolhatsz ukránoknál/ ha csak nem tuningoltál, nem növeltél kompressziót( vagyis a hengerben nem nyomod jobban össze a keveréket) akkor nem is tudod kihasználni a nagyobb kompresszió tűrőképességét. nem hiába árulnak NÖVELT kompressziós dugókat, alkatrészeket. és beszélhetnénk még itt tényleges kopogásjeladóról stb..
még egy kis internet : "Gyakorlati jelentősége a kompressziótűrésnél van: a magasabb oktánszámú benzin nagyobb kompressziótűrésű, nagyobb az a sűrítési viszony, amely esetén magától begyullad, ezzel kopogó égést előidézve. Mindamellett magasabb oktánszámú benzin használata mellett azonos sűrítés esetén nagyobb előgyújtást lehet alkalmazni, ami a motor jelleggörbéjét előnyösen is módosíthatja "
szerk.:
http://billz.hostei.com/Simson/kompresszioss.jpg itt egy simsonos táblázat.
nagyobb kompressziónál nagyobb a teljesítményed, hogy ki tudd használni nagyobb oktánszámú üzemanyag kell.
a kompresszió emelést ezerféle képpen el tudod érni, vékonyabb hengertalp tömítés, emelt kompressziós dugó stb stb
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. február 20. szerda, 17:29