autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Milo

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2013. február 22. péntek, 15:10


Sziasztok.
320d 136Le motor attól ehet többet ha levetem a 2 katalizátort,hátsó dobot?Igazából a turbo utáni katalizátor ki lett ürítve,onnan hátra üres cső és hátul egy átmenő sportdob.
Köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. február 21. csütörtök, 08:31


anubisz írta:
negativ0001 írta: Valaki hasznalt Spuri-t? Ugy tudom abbol ket fajta van.Es a Green fuel-t?


Mellé egy jó adag placebo hatás. Ezek mind arra építenek. Amint beletöltöd, már érzed is a hatását. Aztán sehol semmi, csak 3x gyengébben nyomtad a gázt. Sok sikert hozzájuk, inkább tankold bele azt a 2 litert, ne ezeknek a zsebét tömd lóvéval.
Bugatti Veyront ne vegyél. Padlógázon 13 perc alatt kifogy egy teletank, és nem 70 literes a bödön.

)))))))))))))))



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. február 21. csütörtök, 08:08


negativ0001 írta: Valaki hasznalt Spuri-t? Ugy tudom abbol ket fajta van.Es a Green fuel-t?


Mellé egy jó adag placebo hatás. Ezek mind arra építenek. Amint beletöltöd, már érzed is a hatását. Aztán sehol semmi, csak 3x gyengébben nyomtad a gázt. Sok sikert hozzájuk, inkább tankold bele azt a 2 litert, ne ezeknek a zsebét tömd lóvéval.
Bugatti Veyront ne vegyél. Padlógázon 13 perc alatt kifogy egy teletank, és nem 70 literes a bödön.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. február 21. csütörtök, 06:57


Valaki hasznalt Spuri-t? Ugy tudom abbol ket fajta van.Es a Green fuel-t?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 19:10

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 17:19


YELLOW írta:

mi a kompresszió? rendes üzem közben az, ami a robbanás után bekövetkező nyomás, ami ugye a dugóra hat. mitől lesz robbanás? üz.anyag +levegő megfelelő keverékéből és a szikra, ai akkor robbantja be az elegyet, amikor a legoptimálisabban össze van sűrítve. nem vagyok motorgyártó, de ha egy rosszabb oktánú üzemanyaghoz hozzá van lőve a megfelelő levegő, és a gyújtási időzítés lőve, akkor a ugyanúgy fog robbanni. azt nem mondom, hogy eltérés nem lehet, de ez a teljesítményben max 10% körül lehet. ami most szerintem elhanyagolható.
a tévedés jogát fenntartom


na akkor.. wikipedia szerint: Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám. ez így is van.

és akkor a magyarázat,hátha megérted. alapból a motorok 91es oktánszámra vannak tervezve, lásd pl a saját kicsi autókádat./Igen, elmegy a 91essel, amit nyugodtan tankolhatsz ukránoknál/ ha csak nem tuningoltál, nem növeltél kompressziót( vagyis a hengerben nem nyomod jobban össze a keveréket) akkor nem is tudod kihasználni a nagyobb kompresszió tűrőképességét. nem hiába árulnak NÖVELT kompressziós dugókat, alkatrészeket. és beszélhetnénk még itt tényleges kopogásjeladóról stb..


még egy kis internet : "Gyakorlati jelentősége a kompressziótűrésnél van: a magasabb oktánszámú benzin nagyobb kompressziótűrésű, nagyobb az a sűrítési viszony, amely esetén magától begyullad, ezzel kopogó égést előidézve. Mindamellett magasabb oktánszámú benzin használata mellett azonos sűrítés esetén nagyobb előgyújtást lehet alkalmazni, ami a motor jelleggörbéjét előnyösen is módosíthatja "

szerk.: http://billz.hostei.com/Simson/kompresszioss.jpg itt egy simsonos táblázat.

nagyobb kompressziónál nagyobb a teljesítményed, hogy ki tudd használni nagyobb oktánszámú üzemanyag kell.
a kompresszió emelést ezerféle képpen el tudod érni, vékonyabb hengertalp tömítés, emelt kompressziós dugó stb stb

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. február 20. szerda, 17:29

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 17:10


xlzx írta:
YELLOW írta:

ezt nem értem... pont azt írod, le, hogy össze van karburálva. nem ezt írtam? ha a gyújtás, levegő minden össze van lőve, akkor alacsonyabb oktánnal is ugyanazt tudja egy motor.



már hogy tudná ugyanazt a teljesítményt??? nem érted? KOMPRESSZIÓ!


mi a kompresszió? rendes üzem közben az, ami a robbanás után bekövetkező nyomás, ami ugye a dugóra hat. mitől lesz robbanás? üz.anyag +levegő megfelelő keverékéből és a szikra, ai akkor robbantja be az elegyet, amikor a legoptimálisabban össze van sűrítve. nem vagyok motorgyártó, de ha egy rosszabb oktánú üzemanyaghoz hozzá van lőve a megfelelő levegő, és a gyújtási időzítés lőve, akkor a ugyanúgy fog robbanni. azt nem mondom, hogy eltérés nem lehet, de ez a teljesítményben max 10% körül lehet. ami most szerintem elhanyagolható.
a tévedés jogát fenntartom


Heidi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Heidi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 17:07


Enyémnek (automata váltós) januárban kizárólag városi, rövid utakkal (pl. Üllői reggel, tudjátok, milyen...) 9,0 l/100km jött ki, most februárban úgy, hogy kb. 25% város, 75% országút + pálya: 7,8 l/100km. Soknak tűnhet, de hát nem 50-nel megyünk.

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 17:00


hil írta:
Szia!
A csillag motorok meg 76-os benzinnel üzemeltek (AN-2, PZL101, stb)



végre valaki érti miről is van szó, köszönöm Hil!

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 16:59


YELLOW írta:

ezt nem értem... pont azt írod, le, hogy össze van karburálva. nem ezt írtam? ha a gyújtás, levegő minden össze van lőve, akkor alacsonyabb oktánnal is ugyanazt tudja egy motor.



már hogy tudná ugyanazt a teljesítményt??? nem érted? KOMPRESSZIÓ!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 16:56


xlzx írta:

annyira ezzel nem értek egyet. az oktánszám összefüggésben van a kompresszióval is. régen is volt kompresszió bőven. pl a repülő motorokban használnak 81es oktánszámot, a nyomás kiegyenlítés miatt, meg az alacsony kompresszió miatt(általában 6hengeres boxer motorok, kis repülőknél) szóval a kis repülőknél a repülő benzin a maga 110es oktánszámával kamu... az megint más kérdés hogy a motoromnál 15ös kompresszió mellett dadog 95össel,csak az omv 100asával tudok közlekedni mert arra van bekarburálva, ill versenyen versenyüzemanyaggal megyünk aminek 120as oktánja van

Szia!
A csillag motorok meg 76-os benzinnel üzemeltek (AN-2, PZL101, stb)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 16:29


xlzx írta:
YELLOW írta:
amúgy egy régebbi karbis autót, de akár újat, akár 81-es üzemanyaghoz is be lehet állítani, azzal is ugyanúgy elmegy és nem fogyaszt többet. az egész azon múlik, hogy a gyújtást, és a levegőt mennyire tudják jól beállítani.


annyira ezzel nem értek egyet. az oktánszám összefüggésben van a kompresszióval is. régen is volt kompresszió bőven. pl a repülő motorokban használnak 81es oktánszámot, a nyomás kiegyenlítés miatt, meg az alacsony kompresszió miatt(általában 6hengeres boxer motorok, kis repülőknél) szóval a kis repülőknél a repülő benzin a maga 110es oktánszámával kamu... az megint más kérdés hogy a motoromnál 15ös kompresszió mellett dadog 95össel,csak az omv 100asával tudok közlekedni mert arra van bekarburálva, ill versenyen versenyüzemanyaggal megyünk aminek 120as oktánja van


ezt nem értem... pont azt írod, le, hogy össze van karburálva. nem ezt írtam? ha a gyújtás, levegő minden össze van lőve, akkor alacsonyabb oktánnal is ugyanazt tudja egy motor.

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 15:55


YELLOW írta:
amúgy egy régebbi karbis autót, de akár újat, akár 81-es üzemanyaghoz is be lehet állítani, azzal is ugyanúgy elmegy és nem fogyaszt többet. az egész azon múlik, hogy a gyújtást, és a levegőt mennyire tudják jól beállítani.


annyira ezzel nem értek egyet. az oktánszám összefüggésben van a kompresszióval is. régen is volt kompresszió bőven. pl a repülő motorokban használnak 81es oktánszámot, a nyomás kiegyenlítés miatt, meg az alacsony kompresszió miatt(általában 6hengeres boxer motorok, kis repülőknél) szóval a kis repülőknél a repülő benzin a maga 110es oktánszámával kamu... az megint más kérdés hogy a motoromnál 15ös kompresszió mellett dadog 95össel,csak az omv 100asával tudok közlekedni mert arra van bekarburálva, ill versenyen versenyüzemanyaggal megyünk aminek 120as oktánja van

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 09:51


YELLOW írta:
negativ0001 írta: Ja es amit irsz Yello, hogy a gyujtast kell jol allitani stb, ezt az autoink mar tudjak, amelyekbe be van szerelve a kopogas szenzor. Az ECU mindig a kopogas hataran tartja a gyujtast es igy ki tudja hasznalni a maximumot a benzinbol....


igen csak pl az enyémben papír szerint 91 és 99 között tudja. de ezeket lehet még állítani. igaz ahhoz bele kell mászni a programba. mondjuk nekem nincs szükség rá, mert többségében 95 megy bele


Igen, hat akkor erne meg belemaszni a progiba, ha beszerelned a vizbefecskendezest, vagy E85-ot tankolnal bele.


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2013. február 20. szerda, 09:28


YELLOW írta:
negativ0001 írta: Ja es amit irsz Yello, hogy a gyujtast kell jol allitani stb, ezt az autoink mar tudjak, amelyekbe be van szerelve a kopogas szenzor. Az ECU mindig a kopogas hataran tartja a gyujtast es igy ki tudja hasznalni a maximumot a benzinbol....


igen csak pl az enyémben papír szerint 91 és 99 között tudja. de ezeket lehet még állítani. igaz ahhoz bele kell mászni a programba. mondjuk nekem nincs szükség rá, mert többségében 95 megy bele


emberedre akadtál