YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 18:59


tusi_ írta:
notoriusbg írta:
.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?


há, mikor már lassít

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 18:38


notoriusbg írta:
nfotohun írta:
YELLOW írta:
nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.


Szia!

Nyilván nem a computerre és a műszerre hagyatkozva írtam ezeket a fogyasztási adatokat, hanem visszatankolva számoltam ki... A pillanatnyi fogyasztásmérőt csak azért hoztam szóba, mert nálam nincs olyan lehetőség, hogy elinduláskor ne maximumot mutasson, pedig próbáltam úgy is, hogy úgy nyomtam a gázpedált mintha lovat basznék. A legkisebb pedálérintésre is maximumra szökken az óra, ilyet a korábbi autóimnál nem tapasztaltam, ezért gondoltam rákérdezek hátha árulkodó lehet.

Az autópályás 10 liter az türhető, viszont városban a 18-20 az már nem annyira. Az alapján amit leírtál úgy vélem, hogy ennek az autónak a fogyasztásának városban normális használat mellett 14-15 körül meg kéne állnia, jól értem?

Köszi!


.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?



notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 10:34


nfotohun írta:
YELLOW írta:
nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.


Szia!

Nyilván nem a computerre és a műszerre hagyatkozva írtam ezeket a fogyasztási adatokat, hanem visszatankolva számoltam ki... A pillanatnyi fogyasztásmérőt csak azért hoztam szóba, mert nálam nincs olyan lehetőség, hogy elinduláskor ne maximumot mutasson, pedig próbáltam úgy is, hogy úgy nyomtam a gázpedált mintha lovat basznék. A legkisebb pedálérintésre is maximumra szökken az óra, ilyet a korábbi autóimnál nem tapasztaltam, ezért gondoltam rákérdezek hátha árulkodó lehet.

Az autópályás 10 liter az türhető, viszont városban a 18-20 az már nem annyira. Az alapján amit leírtál úgy vélem, hogy ennek az autónak a fogyasztásának városban normális használat mellett 14-15 körül meg kéne állnia, jól értem?

Köszi!



Szia! Igen, városban 14-15 liternél meg kéne állnia (magyarul legdurvább esetben is legalább 450km-re elég egy tank benya), városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális. MAF-szenzor, alias légtömegmérőt néztétek, tisztítottátok esetleg?

státusz nfotohun

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 10:22


YELLOW írta:
nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.


Szia!

Nyilván nem a computerre és a műszerre hagyatkozva írtam ezeket a fogyasztási adatokat, hanem visszatankolva számoltam ki... A pillanatnyi fogyasztásmérőt csak azért hoztam szóba, mert nálam nincs olyan lehetőség, hogy elinduláskor ne maximumot mutasson, pedig próbáltam úgy is, hogy úgy nyomtam a gázpedált mintha lovat basznék. A legkisebb pedálérintésre is maximumra szökken az óra, ilyet a korábbi autóimnál nem tapasztaltam, ezért gondoltam rákérdezek hátha árulkodó lehet.

Az autópályás 10 liter az türhető, viszont városban a 18-20 az már nem annyira. Az alapján amit leírtál úgy vélem, hogy ennek az autónak a fogyasztásának városban normális használat mellett 14-15 körül meg kéne állnia, jól értem?

Köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 05:22


nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.

státusz nfotohun

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 01:12


Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. március 15. szerda, 20:26


YELLOW írta:
EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.


Ket tized litert csal lefele, messze nem olyan veszes, mint a VW csoport kocsijai.
Rendszeresen csekkolom mero szerint is es visszatankolassal is. Ugyanaz a kut/pisztoly...
Most 4.7 nel tartok es holnap tankolnom kell. Egy tank most kb 1300km-re eleg



EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 17:25


YELLOW írta:
EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.


Próbáltam egyébként a korrekciós tényezőt állítani a titkos menüben, de a 20-as pont alatt nekem semmilyen alpont nincs ahol meg tudnám adni a tényezőt...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 16:24


YELLOW írta:
EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.


Kérdés, mikor nulláztad le a computert. Mert nem a tankolástól tankolásig számol, hanem folyamatosan korrigál, amíg jár a motor. Ezért a te számításod soha sem fog egyezni a computerével. Akkor sem, ha a benzinkútnál nullázod le.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 14:06


EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 13:16


És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. március 10. péntek, 23:57


EstokSzabi írta: Tapasztalatotok alapján automata 320d-nek (151LE) Budapesten belül közlekedve mennyit kellene fogyasztania?

A 7,8 - 8,2 reális lehet?


Szia. Én Debrecenben használom és csak 1-2 hetente utazok vele nagyobb (150-200km)-es távot. Városban 8-10 litert is megeszik,viszont szeretem neki tolni Városon kívűl 5-5,5 liter. Vegyesben 7-8.
Viszont a hosszùtáv után mindig jobb a fogyasztása! Gondolom jót tesz dpf-nek.

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2017. március 10. péntek, 20:06


Tapasztalatotok alapján automata 320d-nek (151LE) Budapesten belül közlekedve mennyit kellene fogyasztania?

A 7,8 - 8,2 reális lehet?

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2017. március 10. péntek, 20:03


lela írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy az áron kívül van-e valamilyen más lényegi különbség a gyári BMW légtömeg mérő között (110e Ft), amit a Bosch gyárt és a Unixnál kapható Bosch között (60e Ft).

Előre is köszönöm a segítséget!


szerintem nincs. én a 60ezrest venném. hivatalos helyen amúgy is nagy árréssel dolgoznak.
de várj még pár választ, ez csak az én saját véleményem.


Ránéztem a Fékmester oldalon, s íme az eredmény (innen szoktam alkatrészt venni, sajnos nem mindenük van):
http://www.fekmester.hu/websho...mero-bosch
Persze ez az én autómhoz való, válogass!



Kérdezd meg Gábor Tamást, az e46 fanatics FB csoportban, tuti jobb árat ad.


Köszönöm a válaszokat és a segítséget. A kérdésem igazán arra irányult, hogy érdemes-e megvenni a gyári BMW légtömeg mérőt, mert esetleg az utángyártott nem ugyanolyan jó minőségű.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. március 10. péntek, 19:43


borbelyi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy az áron kívül van-e valamilyen más lényegi különbség a gyári BMW légtömeg mérő között (110e Ft), amit a Bosch gyárt és a Unixnál kapható Bosch között (60e Ft).

Előre is köszönöm a segítséget!


szerintem nincs. én a 60ezrest venném. hivatalos helyen amúgy is nagy árréssel dolgoznak.
de várj még pár választ, ez csak az én saját véleményem.


Ránéztem a Fékmester oldalon, s íme az eredmény (innen szoktam alkatrészt venni, sajnos nem mindenük van):
http://www.fekmester.hu/websho...mero-bosch
Persze ez az én autómhoz való, válogass!



Kérdezd meg Gábor Tamást, az e46 fanatics FB csoportban, tuti jobb árat ad.