státusz ssarosi

Újonc

Elismertség: 100% (1 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. április 12. szombat, 22:09


Az eddigiekhez. Van egy 2001-es Peugeot 1,9 szívó dízelem 235 000 km-rel.
Ott tankoltam ahol kellett, tehát bárhol.
Munkahely változás miatt az utóbbi időben csak Agip kút (Oroszlány). Mindig tele tankolok.
A motor meg elkezdett csörögni, a műszerfalon megjelent az adagoló hiba kijelzés.
Autószerelőm nemrég javította, amikor visszamentem azt mondta tankoljak normális üzemanyagot. A tankom 1/4-ig volt, de annyira zavart a csilingelés és az erőtlen motor, hogy úgy döntöttem, Shell prémium lesz. Rossz kúthoz álltam (Tatabánya, a 3 kútból a középsőn nincs prémium), itt csak sima dízel volt.
Csörgés és lusta motor maradt, a kijelző is tovább jelezte az adagoló hibát.
Majdnem teljesen kifogyasztottam az üzemanyagot (3 liter maradt), irány az OMV és Maxxmotion Dieselt bele. 8 km !!! megtétele után megszűnt a traktor hang és az adagoló hiba kijelzés is eltűnt a műszerfalról. Igaz azóta csak 50 km-t mentem ma, de a helyzet változatlan (remélem így is marad). Szerintem hosszú távon megéri a drágább üzemanyag, mert a javítási költség is jóval kevesebb lehet. Ezentúl nálam csakis OMV.
A sima dizel ugyanolyan rossz volt az Agip és a Shell kúton is, valószínűleg egy helyről
jöttek...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 12. szombat, 22:12

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 18:39


Nekem nagy fétisem volt, hogy Auchan-nál meg a Lukoilnál tankoltam. Érd felé mind a kettő útbaesett. Spóroltam nagyon.
Majd tankoltam Ö(O)MV hiper szuper benzint.
Majd mikor az kifogyott, újra az olcsót.
Éreztem, hogy nem úgy megy a kocsi, ahogy szokott. E34-en nevelkedtem ez a kocsi is megvan 3,5 éve, érzem ha valami nem olyan, mint szokott.
De nem szóltam semmit. Párom ült mellettem, ő nem látta az oktánt egyszer sem. Csak megjegyezte, hogy most finomabban vezetek vagy nem nyomom annyira, mert nem olyan lendülettel előzök, mint szoktam. Pedig mindent úgy csináltam, mint az előző 15000 alkalommal.
Placebó vagy sem, de a jobb 1-ről is lehetett érezni a különbséget.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 14:35


gyurigyuri írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.



Hát igen! Ha másért nem, legalább ezért megéri nekem a jobb gázolaj....

Én is kipróbáltam a különbséget a normál és a drágább ÖMW között.
Nekem fogyasztásban uanazt hozta hasonló felhasználás mellett mindkettő 6 liter!
Ami a motor járását,dinamikáját stb.. illeti talán volt vmi kis eltérés,inkább nekem csendesebbnek tűnt a motor.(lehet placebo)
Hosszú távon még nem teszteltem mivel csak 3 hónapja van nálam az autó,talán már fél év múlva többet tudok írni.
Ami biztos hogy a jobb minőségű üzemanyag hosszabb motor élettartamot sejtet,de ki tudja hogy előttünk 100200.000 km.-ig mit tankoltak bele...
Csak remélhetjük hogy nem a legrosszabb dízeleket mert akkor már mi már tehetünk bele bármit azt a "lemaradást" már nem hozhatjuk be..
Ettől függetlenül továbbra is maradok az ÖMW-nél,mivel a shell és a MOL(a többit nem sorolom fel) sem olcsóbb annyival hogy komolyabb megtakarítást érjek el vele,ráadásul a hozzáértők itt a fórumon legtöbben ezt ajánlották!



MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 11:50


gyurigyuri írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.



Én elhiszem, hogy nem kellene hinnem ennek a Maxxmotion dolognak, de akkor is teljesen másképpen szól az autó.Mióta meg van, azóta az OMW-re járok, de most először tankoltam prémiumot. Erős túlzással olyan a hangja mint egy kicsit viseltesebb benzinesnek...
És a teljesítményen is érezni... Ha a fogyi is jól alakul akkor komolyan elgondolkodom, hogy ezt fogja kapni....


Neked is mondom, azt írtam ne higgy másban csak az OMV-ben!!!


MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 11:47


nickname írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.



Lehet félreértettél vagy én téged, de azt írtam, hogy CSAK OMV, tehát az ér valamit!
Lehetőségem volt több teletankkal letesztelni 20d-be és egetverő a különbség a többi prémiumhoz képest, melyek semmi pozitív változást nem mutattak. Tehát igen, kézzelfogható a különbség.


gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 10:31


nickname írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.



Hát igen! Ha másért nem, legalább ezért megéri nekem a jobb gázolaj....

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 08:31


MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.


Te már csak tudod Amikor kézzelfoghatóan látható az üzemanyag típusok közti rendszer kokszosodási különbség.

Ezt olyan autószerelő mondja, aki csak BMW vel foglalkozik. Persze ki miben hisz, és mit hajlandó rá költeni.




gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 06:25


MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.



Én elhiszem, hogy nem kellene hinnem ennek a Maxxmotion dolognak, de akkor is teljesen másképpen szól az autó.Mióta meg van, azóta az OMW-re járok, de most először tankoltam prémiumot. Erős túlzással olyan a hangja mint egy kicsit viseltesebb benzinesnek...
És a teljesítményen is érezni... Ha a fogyi is jól alakul akkor komolyan elgondolkodom, hogy ezt fogja kapni....

laolaj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz laolaj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 01:05


Üdv!

Saját tapasztalat!

Szolnokon tankolt Shell Race semmit nem éreztem. Üres volt a tank és félig ment.
Német határ felé haladva (Passaunak) van egy "utolsó benzinkút" tábla Osztrák részen. Ott Shellnél ugyan csak ez a Race verzió, üres - full ment bele.

-->

Csendesebb, és fordulaton sokkal jobban reagált. Szinte kérte hogy nyomjam neki

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 23:14


gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 20:39


Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 11:15


Neo954 írta:



Üzemanyag forgalomról annyit tudok mondani, hogy Móváron az egyik OMV kútra mindig a Schwechat-i finomítóból jön az anyag, ismerem a tulajt és ő mondta személyesen. Viszont az észak-nyugati régió MOL kútjai sokszor a Pozsony-i Slovnaft finomítóból kapják az cuccost.

A kérdés hogy megkapják-e az adalékot az üzemanyagok, mert külön adózás van a külföldről érkező sima párlat és az adalékólt üzemanyagra. Sajnos emiatt van az, hogy nem egyformák az üzemanyagok. Ki mennyit önt bele, ha egyáltalán beleönti....

Üdv.:Neo


azis lehet csak belehuggyantanak...
ha valaki egy festékgyárban képes beleszarni a festékbe... a csulázáson, pisálásról nem is beszélve.
az ember sok mindenben szeretne hinni, akár képes fejben totál önmagát meggyőző képleteket gyártani. sokan nem isznak csapvizet, mert úgy tartják azon keresztül mérgeznek minket, éppen ezért sok ember számára ihatatlan. de mi van akkor ha éppen azért találták ki ezt, hogy igyuk a palackozott vizet, ami éppen ezért lehetne "mérgezett", vagy a flakon amiben tárolják. kb szerintem hasonlóképpen vagyunk az üzemanyaggal is, bár akár mindennel. sokszor eszembe jut, hogy jobb ha az ember inkább nem is foglalkozik ezzel (mint milyen olajat vegyen), mert nyugodtabb lesz legalább, aztán ha elsz valami el kell fogadni, hogy amúgyis ez lett volna.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 10:10


YELLOW írta:

csodálkozom, hogy nem a sógoroddal volt valami





Üzemanyag forgalomról annyit tudok mondani, hogy Móváron az egyik OMV kútra mindig a Schwechat-i finomítóból jön az anyag, ismerem a tulajt és ő mondta személyesen. Viszont az észak-nyugati régió MOL kútjai sokszor a Pozsony-i Slovnaft finomítóból kapják az cuccost.

A kérdés hogy megkapják-e az adalékot az üzemanyagok, mert külön adózás van a külföldről érkező sima párlat és az adalékólt üzemanyagra. Sajnos emiatt van az, hogy nem egyformák az üzemanyagok. Ki mennyit önt bele, ha egyáltalán beleönti....

Üdv.:Neo


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 07:04


Pocses írta:
hil írta:
Darius írta:

Nyugat magyaroszagra az Omw Kutakra becsujhelyrol viszik a benzint es a gazolajat is es ott az alap gazolaj sem savas,Vas megyeben az avia kutakra is O mw osztrak uzemanyag megy,sot meg sok agip kutra is. Ennyi.


Sziasztok!
Nem értek hozzá, de szerintem nem az alapanyagtól függ az, hogy az üzemanyag savas vagy sem. Tehát a kőolaj bárhonnan származhat, nam az határozza meg, hanem a lepárlás. A MOL üza. sem savas valószínűleg, hanem a gyártás során valami technológiai bukfenc vagy eljárás miatt talán kénezik azt vagy kénnel katalizálnak, ami benne marad nyomokban a késztermékben és az égés során lesz talán savas kémhatású. Nem vagyok vegyész, nem értek hozzá, csak így gondolom....

Vas megyében több kúton láttam már Slovnaft (lehet nem jól írtam) tartálykocsiból tölteni a kutat.
hil





Műszakvezető kollégám mesélte, sógora 7 évig üzemeltetett ótópályán (Móvár környékén) benya kutat, ő azt mondta semmi különbség nincs az extra ill. alap benya között, csak a színezék más, de azt arany áron mérik.


csodálkozom, hogy nem a sógoroddal volt valami

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. január 18. szombat, 18:15


hil írta:
Darius írta:

Nyugat magyaroszagra az Omw Kutakra becsujhelyrol viszik a benzint es a gazolajat is es ott az alap gazolaj sem savas,Vas megyeben az avia kutakra is O mw osztrak uzemanyag megy,sot meg sok agip kutra is. Ennyi.


Sziasztok!
Nem értek hozzá, de szerintem nem az alapanyagtól függ az, hogy az üzemanyag savas vagy sem. Tehát a kőolaj bárhonnan származhat, nam az határozza meg, hanem a lepárlás. A MOL üza. sem savas valószínűleg, hanem a gyártás során valami technológiai bukfenc vagy eljárás miatt talán kénezik azt vagy kénnel katalizálnak, ami benne marad nyomokban a késztermékben és az égés során lesz talán savas kémhatású. Nem vagyok vegyész, nem értek hozzá, csak így gondolom....

Vas megyében több kúton láttam már Slovnaft (lehet nem jól írtam) tartálykocsiból tölteni a kutat.
hil





Műszakvezető kollégám mesélte, sógora 7 évig üzemeltetett ótópályán (Móvár környékén) benya kutat, ő azt mondta semmi különbség nincs az extra ill. alap benya között, csak a színezék más, de azt arany áron mérik.