státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. március 28. hétfő, 15:37


davech írta: Automata váltóról kérdeznék:
Töltöttem az oldalról e46 kezelési útmutatót, azt írja ha D ből M/S be rakom a váltót akkor a Sport üzemmód működik. Azt írja "A váltómű a 4. fokozatig kapcsol fel."
Úgy értsem ha a Sport üzemmódba megyek 120al akkor a 4. váltó fokozatban van, és nem kapcsol feljebb az 5. fokozatba??


Ha a műszarfalon a kijelzőn a 'D S' felirat van jelen, akkor:

Úgy

davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2011. március 28. hétfő, 15:34


Automata váltóról kérdeznék:
Töltöttem az oldalról e46 kezelési útmutatót, azt írja ha D ből S/D be rakom a váltót akkor a Sport üzemmód működik. Azt írja "A váltómű a 4. fokozatig kapcsol fel."
Úgy értsem ha a Sport üzemmódba megyek 120al akkor a 4. váltó fokozatban van, és nem kapcsol feljebb az 5. fokozatba??




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 28. hétfő, 15:37

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 16:44


Ha megfeleõ olajat raksz bele akkor biztos hogy nem árt, sõt Ugyanazon az oldalon amit belinkeltem megtalálod a diffiolaj cseréjét is. Az is hasonlóan egyszerû. Íme.
A castrol említett honlapján megvan a hozzá való olaj típusa.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 15:45


én csak azért fontolgatom a cserét, mert kicsit mintha, akadozna, vagyis kivülrõl elég hangosnak tûnik a váltás... lehet mind ilyen nem tudom, de nekem fura, és jó lenne inkább olajat cserélni benne... a diffinél is hasonló a helyzet? ott is megtudom magamnak oldani az olajcserét?

Tano írta: Szerintem legalább 100.000 km-enként érdemes cserélni. A váltó oldalán a betöltõ csavar mellett van egy matrica, amin rajta van a gyári olaj típusa (pl MTF-LT1) de lehet használni más típust is szerintem. Pl nemrég egy másik olajos topikban be lett linkeve a castrol oldala, hogy az mit ajánl. A szükséges mennyiség kb 1,5 liter, de a gyári olajat sajnos nem lehet ilyen kis kiszerelésben kapni.
Szakértelem a cseréhez nem nagyon kell, van egy leeresztõ csavar, meg egy feltöltõ és kész. Van egy szemléletes DIY itt.
Üdv!


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 13:45


Erre a rángatásra nincs tippem, de a tankolós szerintem egyértelmûen a túl vizes üzemanyag miatt lehetett.
Nagyon üres tanknál meg azért csinálhatja, mert a víz nem ürült ki (nehezebb->összegyûlt az alján) és feltöményedik, ismét túl vizes lesz az üza. Szerintem
Amúgy nem érdemes nagyon kiüríteni a tankot, mert a szivattyúk falsot, levegõt szívhatnak és ez nem tesz jót nekik. Fõleg a nagynyomásúnak.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 11:29


Hjaj köszönöm az utánjárást. Most hideg motornál olyat csinál, hogy ugrál, dobál kicsit csúsztatáskor, ráz az egész autó. Ez mitõl lehet?

Más: Múltkor az auchannál tankoltam/dízel/, és míg ki nem fogyott a tankból alapjáraton le-le fulladt az autó. Pl piroslámpánál. Ilyet még sosem csinált. Tök ciki volt. Ez mitõl lehetett? Amióta normális helyen tankolok, megszünt a probléma annyira, hogy mostmár csak nagyon üres tanknál cisnálja ugyenezt.

Pzsi


Tano írta: Találtam képes leírást róla, hogy mi okozza a problémát, és hogyan lehet megoldani. Házilag is megoldható a váltó levétele nélkül, igaz elég macerás fõleg ha elõször csinálja a vállalkozó szellemû tulaj
Egy kicsit szemléltetve:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/s/183.png

A kép bal szélén látható rugó (11) és pöcök (12) elem okozza a megakadást. Ha a rugó már el van öregedve, és/vagy a pöcök beszorul a foglalatába, akkor a váltóbot nem fog magától visszamenni középhelyzetbe. A gyári megoldás szerint a pöcökkel együtt a foglalatot is cserélnék, de elegendõ ha cserére kerü a rugó, valamint a pöcök átmérõjét minimálisan csökkentjük hogy szabadon tudjon mozogni a foglalatában.
Nálam pl amikor felmelegszik üzemi hõfokra a váltó, akkor a foglalat már kitágul annyira, hogy a pöcök nem szorul benne, így visszaugrik a semleges helyzetbe a váltóbot. De van akinek még ekkor sem megy vissza, ha annyira szorul.
A kivételhez el kell távolítani a zárógyûrût (9) és a zárókupakot (10), utána lehet kihúzni a rugót és a pöcköt. A pöcök kihúzásához érdemes csinálni vmilyen céleszközt ami beleszorul a pöcök belsejébe és azzal kihúzni. A fenti leírásban pl csavart használnak.
A cserélendõ alkatrészek (9, 10, 11, 12) összára kb 2-3.000 forint. A 12-est nem is fontos kicserélni, de ha van új elem, akkor könnyebb megcsinálni a kihúzó eszközt, mert van min kipróbálni a méretezést.
Üdv!


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 10:25


Szerintem legalább 100.000 km-enként érdemes cserélni. A váltó oldalán a betöltõ csavar mellett van egy matrica, amin rajta van a gyári olaj típusa (pl MTF-LT1) de lehet használni más típust is szerintem. Pl nemrég egy másik olajos topikban be lett linkeve a castrol oldala, hogy az mit ajánl. A szükséges mennyiség kb 1,5 liter, de a gyári olajat sajnos nem lehet ilyen kis kiszerelésben kapni.
Szakértelem a cseréhez nem nagyon kell, van egy leeresztõ csavar, meg egy feltöltõ és kész. Van egy szemléletes DIY itt.
Üdv!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 10:05


nekem 5-ös váltóm van... érdekelne, hogy mikor érdemes olajat cserélni benne, milyen olajat kell bele tenni, mennyi olajat kell bele tenni? és a cserét én magam is el tudom végezni? kell hozzá valami komoly szakértelem?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 16. szombat, 10:00


Találtam képes leírást róla, hogy mi okozza a problémát, és hogyan lehet megoldani. Házilag is megoldható a váltó levétele nélkül, igaz elég macerás fõleg ha elõször csinálja a vállalkozó szellemû tulaj
Egy kicsit szemléltetve:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/s/183.png

A kép bal szélén látható rugó (11) és pöcök (12) elem okozza a megakadást. Ha a rugó már el van öregedve, és/vagy a pöcök beszorul a foglalatába, akkor a váltóbot nem fog magától visszamenni középhelyzetbe. A gyári megoldás szerint a pöcökkel együtt a foglalatot is cserélnék, de elegendõ ha cserére kerü a rugó, valamint a pöcök átmérõjét minimálisan csökkentjük hogy szabadon tudjon mozogni a foglalatában.
Nálam pl amikor felmelegszik üzemi hõfokra a váltó, akkor a foglalat már kitágul annyira, hogy a pöcök nem szorul benne, így visszaugrik a semleges helyzetbe a váltóbot. De van akinek még ekkor sem megy vissza, ha annyira szorul.
A kivételhez el kell távolítani a zárógyûrût (9) és a zárókupakot (10), utána lehet kihúzni a rugót és a pöcköt. A pöcök kihúzásához érdemes csinálni vmilyen céleszközt ami beleszorul a pöcök belsejébe és azzal kihúzni. A fenti leírásban pl csavart használnak.
A cserélendõ alkatrészek (9, 10, 11, 12) összára kb 2-3.000 forint. A 12-est nem is fontos kicserélni, de ha van új elem, akkor könnyebb megcsinálni a kihúzó eszközt, mert van min kipróbálni a méretezést.
Üdv!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 06. vasárnap, 12:33


Sajna az olajcsere nem segít ezen a probémán

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. július 06. vasárnap, 11:50


Nekem melegen is csinálja néha! Olajat akarok most cserélni, akkor az nem oldja meg a problémát?


Tano írta: Ismerjük a probémát Pozsi. Többen tapasztaltuk már, nálam is így mûködik amíg be nem melegszik a váltó. Én már megszoktam Nem nagy hiba, de bosszantó esetleg. Korábban már volt errõl diskurzus, és ha minden igaz van hozzá vmi javítókészlet. Ha jól emléxem vmi mûanyag cuccot kell kicserélni a váltón/ban, mert annak a kopása okozza. Részleteket többet nem tudok, kérdezz rá vmelyik szervízben a probémára, vagy keresd rhantost.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 06. vasárnap, 06:57


Ismerjük a probémát Pozsi. Többen tapasztaltuk már, nálam is így mûködik amíg be nem melegszik a váltó. Én már megszoktam Nem nagy hiba, de bosszantó esetleg. Korábban már volt errõl diskurzus, és ha minden igaz van hozzá vmi javítókészlet. Ha jól emléxem vmi mûanyag cuccot kell kicserélni a váltón/ban, mert annak a kopása okozza. Részleteket többet nem tudok, kérdezz rá vmelyik szervízben a probémára, vagy keresd rhantost.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. július 06. vasárnap, 02:08


Sziasztok!

Az mitõl lehet, hogy a váltom mikor kiveszem sebességbõl, nem akar visszaugrani a normális egyenes pózba?
Mondjuk ha 5-ikbõl kipöckölöm, akkor ott marad jobb oldalon és nem ugrik középre. Így ha 3-ikba akarom tenni, akkor csak feltolom a váltót, de így 5-ikbe megy vissza. Többször fulladtam már le emiatt keresztezõdésekben is.

Érthetõbben nem tudom elmagyarázni, ez mitõl lehet?


Pozsi

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. június 20. péntek, 10:47


Tano írta:
peetie írta: Nekem is nehezebben veszi az 1est fõleg télen hidegben. Viszont voltam az nt autónál, megnéztük, és nagyon szép színe van az olajnak, a szintje is teljesen jó. Így nem látták értelmét kicserélni. 120ezer km , 320d.


Szép fekete igaz?


Hát erre számítottam én is, hogy majd fekete lesz,mint páran már írtátok itt, de nem. Átlátszó világos, mint az új. A szervíz beszélt le a cserérõl, én ki akartam cseréltetni

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. június 20. péntek, 10:13


peetie írta: Nekem is nehezebben veszi az 1est fõleg télen hidegben. Viszont voltam az nt autónál, megnéztük, és nagyon szép színe van az olajnak, a szintje is teljesen jó. Így nem látták értelmét kicserélni. 120ezer km , 320d.


Szép fekete igaz?