Találtam
képes leírást róla, hogy mi okozza a problémát, és hogyan lehet megoldani. Házilag is megoldható a váltó levétele nélkül, igaz elég macerás fõleg ha elõször csinálja a vállalkozó szellemû tulaj
Egy kicsit szemléltetve:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/s/183.pngA kép bal szélén látható rugó (11) és pöcök (12) elem okozza a megakadást. Ha a rugó már el van öregedve, és/vagy a pöcök beszorul a foglalatába, akkor a váltóbot nem fog magától visszamenni középhelyzetbe. A gyári megoldás szerint a pöcökkel együtt a foglalatot is cserélnék, de elegendõ ha cserére kerü a rugó, valamint a pöcök átmérõjét minimálisan csökkentjük hogy szabadon tudjon mozogni a foglalatában.
Nálam pl amikor felmelegszik üzemi hõfokra a váltó, akkor a foglalat már kitágul annyira, hogy a pöcök nem szorul benne, így visszaugrik a semleges helyzetbe a váltóbot. De van akinek még ekkor sem megy vissza, ha annyira szorul.
A kivételhez el kell távolítani a zárógyûrût (9) és a zárókupakot (10), utána lehet kihúzni a rugót és a pöcköt. A pöcök kihúzásához érdemes csinálni vmilyen céleszközt ami beleszorul a pöcök belsejébe és azzal kihúzni. A fenti leírásban pl csavart használnak.
A cserélendõ alkatrészek (9, 10, 11, 12) összára kb 2-3.000 forint. A 12-est nem is fontos kicserélni, de ha van új elem, akkor könnyebb megcsinálni a kihúzó eszközt, mert van min kipróbálni a méretezést.
Üdv!