Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 08:04
gueszka írta:tusi_ írta:elgeri írta:YELLOW írta:elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.
Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!
Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye
az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.
Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.
Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.
Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.
Egyetértek, én amikor megvettem az enyémet az volt az első, hogy vezérléscsere. Nem volt olcsó, mert gyári alkatrészt vettem, de ez ilyen. Olajcsere meg 10-12 ezrenként... mondjuk eddig csak 3 volt Az viszont, hogy a vezérlés a tűzfalnál van hátul az szívás
Én is olvasgattam korábban erről, az N47-es sorozatnál pl az N47D20A-nál volt több szakadásos eset és Angliában elég sok, lehet hogy az odagyártott kocsiknál volt hiba a beszállított alkatrészekkel is? Sose derül ki. De szakad sajna más motoroknál is
Nemhivatalos BMW jelentes szerint - PUMA - a 2007-2009 kozottieknel nagy a vszinuseg, 2009-2011.03 kozottieknel elofordulhat lancszakadas/atugras, 2011.03 utan mar semmi esetre sem, csak komfortproblema lehet a lanc "csorgese".
Szerelom szerint szakad mind.
Mercedes es Audi is kuzd a lancokkal, Audi visszaallt a szijjakra. Lehet, ugyanaz a lanc beszallito, vagy ugyanaz az "Arschloch" tervezte a ket motort. Audinal kifejezetten tervezesi hiba is az atugras es a patront is elmeeteztek. (BMW is)