[quote="hil"]
DzsanniE írta:
hil írta:
DzsanniE írta:
Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés.
Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.
Mintha azt írtad volna."minőségi kábelezés". Mi változott a korábbihoz képest? Ha tettél be plusz erősítőt, vagy valami mást, akkor már változott az eredetihez képest. Példaként írom a földhurok kialakításának lehetőségét: tettél be egy plusz erősítőt. Oda elvezetted a tápfeszt, mert az ugye kell. A minusza az autó testje. Az erősítőt össze kötötted a fej egységgel árnyékolt kábellal, mindkét végén pl. RCA csatlakozó, ahol mindkét végen be van kötve az árnyékolás. Tehát így megvalósult az általam emlegetett földhurok: egyszer a tápfeszen keresztül ami az autó testje), másodszor a fejegység és az erősítő összekötésekor az árnyékolással. Ez sok baj forrása tud lenni és zavarszűréssel nem lehet megszüntetni az okozott hibát. Ebbe még profik is gyakran bele esnek.
Az változott, hogy fejegységet cseréltem a már jól működő rendszerben. A minőségi kábelezést arra értettem, hogy új táp- és földkábel az akksiról, rca-k, hangszórókábelek. De a fejegység a gyári csatihoz lett kötve ISO csatlakozóval.
Abban igazad van, hogy itt lehet a gubanc, a földhurok. Ezt a rendszert a Paradox Autóhifisek csinálták, jól működött.(zavarszűrővel) De a nejem kérésére kivettem a körből a high-end fejet. Ettől kezdve történt vmi amit nem értek.
Azt hiszem erre nincs más megoldás, mint kikísérletezni, hogy szűnik meg a földhurok és ezzel a zaj is.
Hálás köszönet a hasznos tippekért!!!