gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 07:46


kalmaristi írta:
anubisz írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


pedig ez arra utal. Az összes csövet cseréltétek vele? akkor azok se lehetnek eltömődve.
Sajna a csöveket nem cseréltük már későn jutott eszembe(nem egy horror tétel lenne) A szelepdeknit vegyem le és próbáljam kitisztítani valahogy??



Bizony a csövet is cserélni kel ami a blokk mögött megy a szeleptől. Nekem az is szét volt rohadva, kézzel szét lehetett morzsolni...

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 07:21


anubisz írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


pedig ez arra utal. Az összes csövet cseréltétek vele? akkor azok se lehetnek eltömődve.
Sajna a csöveket nem cseréltük már későn jutott eszembe(nem egy horror tétel lenne) A szelepdeknit vegyem le és próbáljam kitisztítani valahogy??



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 10. szombat, 01:26


kalmaristi írta: Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!


pedig ez arra utal. Az összes csövet cseréltétek vele? akkor azok se lehetnek eltömődve.

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2013. augusztus 09. péntek, 18:47


Üdv!
Tanácsot kérek mert ma kicseréltettem a kartergáz membránt! Azt hittem helyreáll a motor müködése,de nem Hiába cseréltük most ha leveszem az olajbeöntőt köpködi az olajat és sivító hang hallatszik ha a nivót húzom ki akkor picit meginog a fordulat ( régen majdnem leállt) A szelepdekniben van valami szelep??? Ott elkoszolódhat??
Kösz előre is!

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. június 12. szerda, 16:04


YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


Szia!

Szerintem a topic elnevezésével nincsen baj, hiszen ez a szűrőnek nevezett alkatrész nem tartalmaz semmilyen szűrőberendezést (hozzáteszem a Bárdi is így hirdeti). Ez egy sima PCV (Positive Crankcase Ventilation) ami csak egy membránt, rugót, és egy kalibrált furatot tartalmaz. Tapasztalataim szerint ha van ilyen szűrő, azt a szelepfedélbe szokták elhelyezni.

Ugyanez volt a gondom a rendszerrel, pontosabban szólva ki volt kötve amikor megvásároltam (a kartergáz ment a szabadba amitől nagyon büdös volt az utastérben, a membrán felőli rész pedig le volt dugózva). Amikor visszaalakítottam a rendszert ugyanezeket a problémákat tapasztaltam amiket leírtál. Leszereltem a PCV szelepet vákuummal megműködtettem amit nem tudott tartani... Az új szelep beszerelése után (nem valami olcsó) természetesen működött rendesen a rendszer, de nem hagytam annyiban, roncsolással igaz de szétszereltem a szelepet: teljesen átszakadt a membrán. (itt egy kép róla, amin látszik az is, hogy nincs benne szűrő)
Később rájöttem hogy ha kiszerelt állapotban alulról megfújom levegővel a szelepet akkor a fedélen lévő lukon távozott volna a levegő az átszakadt membrán miatt.

Remélem tudtam segíteni!




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. június 12. szerda, 16:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 12:57


YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


A jo regi E21 meg is all ha kinyitom az olajbeontot, vagy kihuzom az olajszintjelzo palcat es az ugy jo. Ha nem all meg akkor van a baj, mert tul gazdagon jar stb stb....
Az E46nal nem tudom, ma en is kiprobalom.
Ja es amit meg fogok csinalni az egy kartergaz szuro lesz, mert ami ezekben van az egy vicc, az minden csak nem szuro.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 10:25


először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 17:56


anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Ezt a két linket, amit Robin belinkelt,érdemes elolvasni. Ebből kiderül, hogy mindez miért is. Én ezt a a Vectra fórumon olvastam, és ők is jókat írnak róla.

Ez volt ami kíváncsivá tett:
Az olajleválasztó/kartergáz-szűrő szükségessége

Cikk ezzel kapcsolatban:
Újabb csodaszer: a Bödön



Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 17:34


YELLOW írta: de Robin!

a kép alapján Neked a szelepfedélből megy az utólagos szűrőbe, majd a szűrőből hátra a gyárihoz, majd az a szívósorba, vagy ahol szívja a levegőt. akkor ezekszerint Neked is a gyári előtt van a cuccos.



Bocsi. Igazad van. A gyáriba megy tovább, azt nem iktattam ki.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 16:49


de Robin!

a kép alapján Neked a szelepfedélből megy az utólagos szűrőbe, majd a szűrőből hátra a gyárihoz, majd az a szívósorba, vagy ahol szívja a levegőt. akkor ezekszerint Neked is a gyári előtt van a cuccos.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:59


seta írta:

Ha megnézel egy ilyen szűrőt, egyből megérted miért kell fordítva bekötni. Ez eredetileg vízszűrő v vízlágyító volt. Pl. házi vízellátó rendszereknél látni ilyet. A lényege h van benne gyárilag egy henger alakú szűrő, ami lényegében egy nagyon sűrű szita. Ez a szűrő a tartály aljától a tetejéig ér. Ha a gyári folyásiránynak megfelelően van bekötve, akkor a víz beérkezéskor a szűrő és a tartály fala közé érkezik, befelé haladva átmegy a szűrőn, majd a tartály közepén levő lyukon távozik. Ahogy néztem, kivették belőle a szűrőt, és a helyére ezt a pici fém szűrőt tették, tele rézzel. Namost ha folyásiránynak megfelelően kötnék be, akkor az olaj ugyan kicsapódna és összegyűlne a fém szűrőben, de mivel a gáz egyből a szűrő fölött távozna, így valszeg az összegyült olajcseppek nagy részét magával szívná, és nem tudna szépen lecsöpögni az olaj a tartályba.


nem egy reduktort és komponenseit szereltem előző munkahelyeimen szóval tudom, hogy működik. Robintól kérdeztem, hogy Ő, hogy kötötte be.
de azért köszi, hátha másnak hasznos lesz a leírás, aki nem látott még ilyet.



Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:46


YELLOW írta:
de ha a gyári után van, akkor a gyáriban ugyanúgy összegyűlik a kaka... nem jobb lenne előtte? és akkor eleve a gyári szűrő is kímélve van. vagy ez jobban szűr mint a gyári és azért van utána?

szerk.: és akkor neked is fordatví van bekötve? a bemenet a kimenettel és fordítva?

Én azért kötöttem be utána mert (az én követhetetlen logikám szerint) a gyári összegyűjti a koszt és a szemcséket ha akad. Ez pedig mint ahogy a neve is utal rá "lecsapó" tartály amibe összegyűlik az ami menne vissza a motorba. Be lehet kötni elé is akár, de mint ahogy írtam, szerelhetőség, eredeti állapot visszaállítása szempontjából nekem így a legmegfelelőbb. Nekem a gyári szűrőből ami megy cső a szelepfedélbe az van megtoldva, rákötve erre a tartályra és megy vissza a szelepfedélbe. A galériámban van pár kép hogyan is néz ki nekem ez a "tákolmány".

Seta lényegében leítra azt ami a cikkekben is benne van a beszerelésével kapcsolatban és igaza van. Ennek így kell működnie mert másképp nincs értelme.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 11. péntek, 15:49

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:39


YELLOW írta:
Robin68 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Azért nem egy 10 l-es kannára kötöttem rá a csöveket mert az még nekem sem fér be, bármennyire is kicsi a motor (ami nekem teljes mértékben begfelel). Sajna máshol nem fért el úgy, hogy könnyen üríthető legyen és a mot.tető alatt engem nem zavar. Ha egy kicsit jobban utána olvasnál, akkor talán nem kerülte volna el a figyelmed, hogy ezt már az 50-es években kitalálták és mi az oka, hogy nem szerelik az autókba. És merem állítani ha nem kellene (főleg télen) olyan 5-600 kilométerenként megnézni, hogy mennyire telt meg akkor az M5-be is be lenne eszkábálva gyárilag . Lehet megszólni, kritizálni, de én inkább egy ilyet használok mint egy Homasitás sportlégszűrőt mert ennek nagyobb értelmét látom.

Yellow. Ez nem a gyári helyett van, ez még plusz mögötte van bekötve. Azért így oldottam meg mert bármikor 5 perc alatt el tudom távolítani az egészet ha úgy akarom és nem kell bántani a gyári szűrőt. A tartály azért ilyen mert az amit adnak ehhez a szűrőhöz nem bírja az olajat és egy hónap után elreped. Az a trutyi ami benne van, durván 100 km terméke . Léteznek kisebb szűrők is de én nem akarom napi szinten nézegetni. Ennek a költsége kb.7000Ft volt nekem két éve.


de ha a gyári után van, akkor a gyáriban ugyanúgy összegyűlik a kaka... nem jobb lenne előtte? és akkor eleve a gyári szűrő is kímélve van. vagy ez jobban szűr mint a gyári és azért van utána?

szerk.: és akkor neked is fordatví van bekötve? a bemenet a kimenettel és fordítva?


Ha megnézel egy ilyen szűrőt, egyből megérted miért kell fordítva bekötni. Ez eredetileg vízszűrő v vízlágyító volt. Pl. házi vízellátó rendszereknél látni ilyet. A lényege h van benne gyárilag egy henger alakú szűrő, ami lényegében egy nagyon sűrű szita. Ez a szűrő a tartály aljától a tetejéig ér. Ha a gyári folyásiránynak megfelelően van bekötve, akkor a víz beérkezéskor a szűrő és a tartály fala közé érkezik, befelé haladva átmegy a szűrőn, majd a tartály közepén levő lyukon távozik. Ahogy néztem, kivették belőle a szűrőt, és a helyére ezt a pici fém szűrőt tették, tele rézzel. Namost ha folyásiránynak megfelelően kötnék be, akkor az olaj ugyan kicsapódna és összegyűlne a fém szűrőben, de mivel a gáz egyből a szűrő fölött távozna, így valszeg az összegyült olajcseppek nagy részét magával szívná, és nem tudna szépen lecsöpögni az olaj a tartályba.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:22


Robin68 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Azért nem egy 10 l-es kannára kötöttem rá a csöveket mert az még nekem sem fér be, bármennyire is kicsi a motor (ami nekem teljes mértékben begfelel). Sajna máshol nem fért el úgy, hogy könnyen üríthető legyen és a mot.tető alatt engem nem zavar. Ha egy kicsit jobban utána olvasnál, akkor talán nem kerülte volna el a figyelmed, hogy ezt már az 50-es években kitalálták és mi az oka, hogy nem szerelik az autókba. És merem állítani ha nem kellene (főleg télen) olyan 5-600 kilométerenként megnézni, hogy mennyire telt meg akkor az M5-be is be lenne eszkábálva gyárilag . Lehet megszólni, kritizálni, de én inkább egy ilyet használok mint egy Homasitás sportlégszűrőt mert ennek nagyobb értelmét látom.

Yellow. Ez nem a gyári helyett van, ez még plusz mögötte van bekötve. Azért így oldottam meg mert bármikor 5 perc alatt el tudom távolítani az egészet ha úgy akarom és nem kell bántani a gyári szűrőt. A tartály azért ilyen mert az amit adnak ehhez a szűrőhöz nem bírja az olajat és egy hónap után elreped. Az a trutyi ami benne van, durván 100 km terméke . Léteznek kisebb szűrők is de én nem akarom napi szinten nézegetni. Ennek a költsége kb.7000Ft volt nekem két éve.


de ha a gyári után van, akkor a gyáriban ugyanúgy összegyűlik a kaka... nem jobb lenne előtte? és akkor eleve a gyári szűrő is kímélve van. vagy ez jobban szűr mint a gyári és azért van utána?

szerk.: és akkor neked is fordatví van bekötve? a bemenet a kimenettel és fordítva?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 11. péntek, 15:23

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:07


anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Azért nem egy 10 l-es kannára kötöttem rá a csöveket mert az még nekem sem fér be, bármennyire is kicsi a motor (ami nekem teljes mértékben begfelel). Sajna máshol nem fért el úgy, hogy könnyen üríthető legyen és a mot.tető alatt engem nem zavar. Ha egy kicsit jobban utána olvasnál, akkor talán nem kerülte volna el a figyelmed, hogy ezt már az 50-es években kitalálták és mi az oka, hogy nem szerelik az autókba. És merem állítani ha nem kellene (főleg télen) olyan 5-600 kilométerenként megnézni, hogy mennyire telt meg akkor az M5-be is be lenne eszkábálva gyárilag . Lehet megszólni, kritizálni, de én inkább egy ilyet használok mint egy Homasitás sportlégszűrőt mert ennek nagyobb értelmét látom.

Yellow. Ez nem a gyári helyett van, ez még plusz mögötte van bekötve. Azért így oldottam meg mert bármikor 5 perc alatt el tudom távolítani az egészet ha úgy akarom és nem kell bántani a gyári szűrőt. A tartály azért ilyen mert az amit adnak ehhez a szűrőhöz nem bírja az olajat és egy hónap után elreped. Az a trutyi ami benne van, durván 100 km terméke . Léteznek kisebb szűrők is de én nem akarom napi szinten nézegetni. Ennek a költsége kb.7000Ft volt nekem két éve.