SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 13:11


YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 12:41


kundof1 írta: Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


Nekem most próba miatt van bent egy fekete box és nem túl sokat változott alul. Igaz ez csak az porlasztó nyomást emeli meg ...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 12:25


Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 12:03


AteszE46 írta: Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.


Szerintem ezen az adott turbónál szoftveresen sem tudnál sokat változtatni. Ha megnézed alapjáraton meg kis fordulaton is a geometriát már egyből teljesen behúzza, meredek megfúvásra állítja és ott is tartja, tehát ezen már nem tudsz jobban állítani, mert mechanikai ütközön van a geometria. Pont ezzel a változó geometriával érik el, hogy már iylen kis fordulaton is megjöjjön a nyomás, tehát ennél lejjebb ezt nem fogod tudni vinni. Esetleg diaggal meg lehet nézni hogy a fordulat emelésével mekkora fordulatnál kezdi el hegyesebb szögre állítani, de szerinte ez már a magasabb tartományban történik.

kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:58


YELLOW írta:
kundof1 írta: Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


ez egy nagyon jó hozzáállás


Hát köszi, én már így látom, sokat gondolkoztam a chippelésen de végül le tettem róla, mert csak bajt csinálok a gépnek, jobban kopnak a dolgok...lendkerék, turbó, meg mások is, így jól van az ahogy van, majd egyszer egy E60 és kész, az már mehet, abba se kell bele nyukálni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:57


YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:51


YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.


"Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján"
de már most másról beszélsz. én erre reagáltam neked.


Akkor elbeszéltünk egymás mellett


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:49


AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.


"Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján"
de már most másról beszélsz. én erre reagáltam neked.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:45


YELLOW írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:41


kundof1 írta: Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


ez egy nagyon jó hozzáállás

kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:31


Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:26


AteszE46 írta:
YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?


de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:16


YELLOW írta:
AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.


"hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy."
Kell hozzá egy laptop, megfelelő program és egy hozzá értő személy.

Nem lenne értelme? Ugye most viccelsz?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 11:04


AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 10:59


Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....