- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2015. február 04. szerda, 13:11
YELLOW írta:Tano írta:YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel
Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.
gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.
Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta