Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 17:31


csbalu írta:
Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e


Mit zúdítottunk a nyakadba....


Na igen! Esélyes,hogy nem én fogom megcsinálni hanem valami ismerős vagy inkább kifizetek valakit,el ne b.sszam! Ajtónyitással kapcsolatban most jut eszembe,hogy a belső központi zár kapcsoló se működik ami a középkonzolon van,se nyitás se zárás nincs. Gondolom ez mind a grund modul hibája lehet és nem zárszerkezet vagy stb?! Remélem a relé csere megoldja ezt a hibát is!

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 14:27


Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e


Mit zúdítottunk a nyakadba....

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 13:29


Köszönöm a hozzászólásokat! Most átgondolom,hogy neki essek-e

probiker
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz probiker

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:54


Hello! e46-os utastér ülés felőli első ajtóval van gondom. Mikor kinyitom az ajtót mindig becsukódik, nem akar megállni. Ajtóhatároló lehet a probléma? Cserélni kell vagy állitani valamin? Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:54


csbalu írta:
YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.


Nekem szilikon volt rajta, átlátszó szilikon, gumis, Az szerintem nem lakk.
Nincs a panelon BGA és csak azt a részét kell melegíteni ahol a relé van, szerintem. Aztán ahány ház annyi szokás.
A legparasztabb megoldás amit nagyon előszeretettel alkalmaznak az hogy kicsípik/levágják a műanyag tetejét úgy hogy hozzáférjenek az érintkezőkhöz amit ezek után megcsiszolnak finom kis csiszolóvászonnal. Ezzel az a legnagyobb probléma hogy pont azt a réteget távolítják el ami ezeket a nagy áramokat hivatott átvinni. Ez főleg szélsőséges hőmérsékleteknél baj. Továbbá pont azért van tokozva ez a relé hogy ne legyen kitéve a változó páratartalomnak, ami így szintén ugrott.
Nem annyira egyszerű ez a relécsere mint elsőre gondolják az emberek. Van egy amcsi (nemtudom) srác ő annyira specializálódott erre hogy csak ezeket javítja. Kb egy 10-esért cseréli a 2 relét, amit teljesen reálisnak látok a szakértelem szükségessége végett, hiába 3000 a 2 relé. Valaki aki Xbox BGA-kat golyóz újra nagy biznisz lenne ráállni erre .is.


az nem olyan nagy szám az újra golyózás. főleg géppel. nálunk van is. de simán aki ügyes megtudja oldani. most nálunk volt javításra BGA-zó gép ami javításkor beülteti, forrasztja az alkatrészt. én kézzel, aláfűtő és hőléggel hamarabb és szebben felraktam, pedig nem is javítós voltam. viszont sok helyen nem hazsnálják ezt a sűrű fluxot, csak az a híg, meg a zselés sz@r van. igazából ha a panelen a PAD-eket szépen felónozod pákával, meg ezt a BGA-n is megcsinálod, persze sok flux-szal, nagyon patent lesz. pár telefont lejavítottam.
jaja jó lenne ráállni, csak pénz. bár nekünk anno forrasztó vizsgán az IC-ket nem erre való fejjel kellett leforrasztani, hanem egy szál pákával, és a sz@r híg flux-szal. tudod amikor direkt zárlatot teszel rá az összes lábra és szépen húzgálod, ónharisnyáról szó sincs. hmm a régi idők....

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 12:46


YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.


Nekem szilikon volt rajta, átlátszó szilikon, gumis, Az szerintem nem lakk.
Nincs a panelon BGA és csak azt a részét kell melegíteni ahol a relé van, szerintem. Aztán ahány ház annyi szokás.
A legparasztabb megoldás amit nagyon előszeretettel alkalmaznak az hogy kicsípik/levágják a műanyag tetejét úgy hogy hozzáférjenek az érintkezőkhöz amit ezek után megcsiszolnak finom kis csiszolóvászonnal. Ezzel az a legnagyobb probléma hogy pont azt a réteget távolítják el ami ezeket a nagy áramokat hivatott átvinni. Ez főleg szélsőséges hőmérsékleteknél baj. Továbbá pont azért van tokozva ez a relé hogy ne legyen kitéve a változó páratartalomnak, ami így szintén ugrott.
Nem annyira egyszerű ez a relécsere mint elsőre gondolják az emberek. Van egy amcsi (nemtudom) srác ő annyira specializálódott erre hogy csak ezeket javítja. Kb egy 10-esért cseréli a 2 relét, amit teljesen reálisnak látok a szakértelem szükségessége végett, hiába 3000 a 2 relé. Valaki aki Xbox BGA-kat golyóz újra nagy biznisz lenne ráállni erre .is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 11:47


igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 09:56


YELLOW írta:
Bero írta:
csbalu írta:
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Köszi a segítséget!


az infra aláfűtő sem melegíti meg úgy, hogy simán ki tudd emelni a relé. mindenképp ónszívós pákapisztoly kell. a lábaknál egy csipesszel szépen le lehet pattintani a lakkot. de valóban vigyázni kell, mert a furat galván könnyen kijön a helyéről. és mivel több rétegű NYÁK lapról van szó, így fontos lehet az átvezetés a rétegek között is.


Egy kis kiegészítés:

1. Nem Lakk van a nyákon hanem egy szilikon bevonat.
2. Tökéletesen alá lehet melegíteni infra állomással, kb 450°C-ra kell állítani az alsó fűtést.
3. Ónszívó pisztoly sem akkora jó megoldás, de elmegy, több próbálkozással és feszegetéssel. Itt az szokott lenni a probléma hogy jóelvtárs forgatja a pisztolyt a furaton és felkapja a lehelet vékony kis PED-et. Youtube videón így csinálja a faszi, de feszegeti a lábakat, rossz nézni hogy majdnem leszakítja a PED-et.

https://www.youtube.com/watch?v=b0zT2UtEU88

Itt óriási és folyamatos hőre van szükség mivel a panel egyik oldalán vastag vezetőrétegek vannak amik nagyon elviszik a hőt, így abban a másodpercben ahogy elvesszük a melegítést a furat másik oldalán megszilárdul az ón (vagy meg sem olvad)

Ha nincs olyan állomásod amivel ezt meg tudod csinálni és ónszívópisztolyod sem a következő megoldással ki lehet venni a relét: (mindenki mérlegelje a képességeit és ha eddig csak 230-as vezetéket vagy ereszcsatornát forrasztott ne álljon neki!!)

Megveszed a relét, amivel utána elmész egy Patikába. Veszel tűket 8Ft/db és rápróbálgatod a relé lábaira. (mindegyikből vegyél vagy 5-öt) Olyan tű kell amibe éppen belemegy a relé lába és elforog rajta(tényleg épp csak belemenjen és forogjon). 2 féle vastagságú láb van van úgyhogy 2 féle tű kell.
Ezután hazamész leköszörülöd a tű hegyét hogy a ferde vágás eltűnjön.
Fogsz ónt és ráolvasztod a forrponton levő ónra, ez azért kell mert ez jobban elosztja a hőt, így könnyebben megolvad a "gyári" ónréteg. Ha már melegíted vagy fél perce ónszívóval szépen kiszedsz minden ónt amit csak tudsz. Én ilyenkor vissza szoktam ónozni a saját ónommal amit könnyen meg lehet olvasztani. Ismét melegítem igy már megolvad a furat alján levő gyári ón is és könnyebben kiszívható.
Ezután Ismét elkezded melegíteni megint fél percig és a tűt rádugod a lábra óvasotan egészen addig amíg nem érzed hogy átért a furaton és nekiütközött a relének (kis pattanást is hallhatsz). Ekkor elveszed a pákát a tűt pedig finoman forgatod a lyukban. Az ón megszilárdul de nem tapad hozzá a tűhöz. 1 lábbal már meg is vagy. Jöhet a többi 15...

Most már láthatjátok hogy az egész lényege az hogy a tű külső átmérője kisebb legyen mint a furat, a belső pedig épp akkora mint az alkatrész lába! Ezért nagyon fontos a jó méretű tű. Kicsit nagyobb tűvel biztos hogy tönkreteszed a furatgalvánt! Nem egyszerű beszerezni a tűket, nekem egy komplett készletem van mindenféle méretben vagy 10 féle, több patikát meg kell keresni a megfelelő méretért!

Vigyázat, a tűt úgy kell megcsinálni hogy semmiképp ne legyen sorjás a reszelésnél, mert a furatgalvánt megsértheted vele. Ez ugyan elsőre kókány megoldásnak tűnhet, de 100%-osan biztonságos és megoldható vele minden ilyen probléma. Már kb 20 éve csinálják olyan emberek akik nagyon sok IC-t forrasztottak ki és be viszont nincsenek meg hozzá a "drága" eszközeik.

Mindenki csak saját felelősségére álljon neki ezzel a módszerrel! Célszerű előtte egy picit gyakorolni valami szar öreg TV/rádió panelján amin van soklábú IC
A szakszerű megoldás, melegíteni alulról a panelt, majd az ón megfolyásakor kiemelni a relét a helyéről!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. július 18. péntek, 10:06

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 18. péntek, 07:26


Bero írta:
csbalu írta:
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Köszi a segítséget!


az infra aláfűtő sem melegíti meg úgy, hogy simán ki tudd emelni a relé. mindenképp ónszívós pákapisztoly kell. a lábaknál egy csipesszel szépen le lehet pattintani a lakkot. de valóban vigyázni kell, mert a furat galván könnyen kijön a helyéről. és mivel több rétegű NYÁK lapról van szó, így fontos lehet az átvezetés a rétegek között is.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 20:27


csbalu írta:
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Köszi a segítséget!

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 18:47


Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. július 17. csütörtök, 18:54

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 18:41


Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Katya323ci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. június 21. szombat, 17:53


Sziasztok!
323ci zár gondom van. Jobb kormányos autóról van szó, a bal oldali ajtót sem nyitni,sem zárni nem lehet, csak belülről kilinccsel nyitni,majd lenyomva a gombot zárni.eleinte csak nyitni nem lehetett, majd később teljesen bedöglött. Próbáltuk újratanítani a távirányítót,de arra már semennyire sem reagál a kocsi,eddig nyitott-zárt mindent a bal oldalon kívül. Valakinek tippje,mi lehet a hiba? Komplett zárcsere, vagy kisebb gond? Az, hogy a távirányító már nem működik összefüggésben lehet a zárhibával,mert villogni ugyan villog,de semmit nem csinál.
Előre is köszi a segítséget!

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2014. június 03. kedd, 10:44


Probléma továbbra is megvan. GM kiszedve, relék jók. Az ajtónál is szétszedtem a csatlakozót és befújtam. Tanítani is próbáltam ismét a kulcsokat, de csak kattan egyet valami (mintha a kormány alól jönne). A kulcs villog szóval jónak kell lennie. Nincs tovább.

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2014. május 19. hétfő, 09:48


hil írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Nekem is problémám van csak nekem a zárással. Konkrétan 10-ből ha egyszer lezár talán hiába nyomkodom a gombot. Nyitni mindig nyit, csomagteret is. Próbáltam a lentebb írt tanítást is, de csak kattan egyet halkan és annyi. Van valami amit még megtudok nézni én is?


itt nem a tanítással van baj. hanem inkább a kulcs NYÁK lapján lévő nyomógombbal. ideősebb embereknél jön elő, hogy erőből nyomják, mint apám a TV távirányítót, aztán nem bírja sokáig. lehet Te nem, de előtted kitudja hogy használták. én mindenképp erre gyanakodnék.


Szétszedtem két kulcsot is. Ép mindkettő. Nincs kiszakadva se semmi...


Szia!
No azok a mikrokapcsolók szoktak rosszak lenni, mert olyan fajta. Nem biztos, hogy ki van szakadva a nyákból. Egy ohm mérést megérhet a dolog.
hil



Erről van szó ugye? Ha ezt cserélem akkor utána csak tanítani kell?