ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 02. péntek, 21:41


johnnybravo írta: sziasztok!

2. probléma: a lakk miatt agyon kellett melegíteni a nyákot, ezért másodszorra már nem tudtam normálisan visszaforrasztani a reléket, sajnos a nyáknak már mindkét oldalán kellett forrasztanom, mert kitéptem a kis átvezetőket.
Tehát szépen vágtam huszonvalahány darab 5 centis drótdarabot, ráforrasztottam a nyákra, és arra tettem a reléket.
Szerencsére csak két ablakemelőm van, ezért szépen elfértek fektetve is az ajtózár relék.
Azóta hibátlan. Elsőre "kicsit" sufnituningnak tűnhet.


A régi reléket tetted vissza?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz johnnybravo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2010. július 02. péntek, 21:21


jah, a csomagtartóé tuti valahol külön van, mert egy napra vissza kellett tennem a GM-et relék nélkül, viszont az akkor is nyitható volt simán.

sőt, a forrasztgatással se kell sietni, ha teljesen kiveszitek a GM-et, akkor is elmegy a kocsi, csak nincs riasztó, ablak, belső világítás, ablakspricni asszem, meg még talán pár apróság...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 02. péntek, 21:33

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz johnnybravo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2010. július 02. péntek, 21:18


sziasztok!

Nekem is ugyanez volt a baja a vasnak, a kb. 1 hónappal ezelőtti nagy melegben végleg megadta magát, nem nyílt.
Kiszedtem hát a két relét, szétvágtam a házukat, és kitakarítottam az érintkezőket. Szépen összecsúsztattam, és pillanatragasztóval vissza a fedelet, beforraszt. Természetesen csak visszaforrasztás után derült ki, hogy megint nem működik, szétszedés után pedig az is, hogy azért, mert a pillanatragasztó belefolyt. Egynapos tisztogatás, fedelet másodszorra megtámogattam két kis műanyagdarabbal oldalról, és csak azt ragasztóztam.

2. probléma: a lakk miatt agyon kellett melegíteni a nyákot, ezért másodszorra már nem tudtam normálisan visszaforrasztani a reléket, sajnos a nyáknak már mindkét oldalán kellett forrasztanom, mert kitéptem a kis átvezetőket.
Tehát szépen vágtam huszonvalahány darab 5 centis drótdarabot, ráforrasztottam a nyákra, és arra tettem a reléket.
Szerencsére csak két ablakemelőm van, ezért szépen elfértek fektetve is az ajtózár relék.
Azóta hibátlan. Elsőre "kicsit" sufnituningnak tűnhet.


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 21:59


YELLOW írta:
ute107 írta: A tank ajtót tuti, hogy az vezérli amelyik a csomagtartónyitót is. Nálam csak akkor nem nyílik a tank, ha a csomagtér sem nyílik.



én nem tom, de nekem anno amikor nem nyíltak az ajtók, akkor a csomagtér nyílt, de a tankajtó nem.



Lehet sedan - touring különlegesség...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 20:37


ute107 írta: A tank ajtót tuti, hogy az vezérli amelyik a csomagtartónyitót is. Nálam csak akkor nem nyílik a tank, ha a csomagtér sem nyílik.



én nem tom, de nekem anno amikor nem nyíltak az ajtók, akkor a csomagtér nyílt, de a tankajtó nem.



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 20:24


A tank ajtót tuti, hogy az vezérli amelyik a csomagtartónyitót is. Nálam csak akkor nem nyílik a tank, ha a csomagtér sem nyílik.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 18:27


szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.

wagusty: én nem arra gondoltam. hanem hogy magába az ajtórelékbe, melyik érintkező lábra melyik ajtó/ajtók mennek. találtam egy másik rajzot, de abból nem sokat vettem le. azt már tudom melyik az ablaké, meg az ajtóé.


wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 16:50


YELLOW írta:
ute107 írta:
YELLOW írta: az jó kérdés, hogy a tanksapka és a csomitetőt mi működteti. de én ha más ajtód nem rosszalkodik, csak a csomi ajtó, akkor ott a zárszerkezetben keresném a bajt. de ez csak feltételezés.



A csomagtér ajót és a tank zárszerkezetét is ez a modul működteti, mert én a múltkor tankolni sem tudtam...
Vagyis tudtam - amit írtam - bemászol hátra... touringosok előnyben - és ott van egy manuális zöld színű nyitó, az akksi felett.

Nekem már egyre rosszabb...



igen a tankajtóval nekem is volt gondom, a csomival még nem. a kérdést úgy értettem, gondoltam hil válaszól rá, hogy melyik relé vezérli azokat. mert ugye van kér relé, amiben darabonkét 2-2 érintkező. tehát a tanksapka valamelyik ajtóéra van kötve. gondolom.



Szia Yellow !

pontosan 2010. május 04. kedd, 10:41-en ebbe a topikba linkeltem be egy képet amelyben illusztrálva van melyik relé miért felelős 1 hozzászólással később te is belinkelted ugyan azt a képet. Nem tudom kell ennél több magyarázat arra melyik relé miért felelős?
Vagy elfelejtetted amit 2hónappal előbb írtál?
Nem tudom te hogy vagy ezzel de én mind a kettő relét kicserélem ha már egyszer szétszedem a GM5-öt és ezzel tuti jó lesz egy darabig minden.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 01. csütörtök, 16:53

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 16:44


ute107 írta:
YELLOW írta: az jó kérdés, hogy a tanksapka és a csomitetőt mi működteti. de én ha más ajtód nem rosszalkodik, csak a csomi ajtó, akkor ott a zárszerkezetben keresném a bajt. de ez csak feltételezés.



A csomagtér ajót és a tank zárszerkezetét is ez a modul működteti, mert én a múltkor tankolni sem tudtam...
Vagyis tudtam - amit írtam - bemászol hátra... touringosok előnyben - és ott van egy manuális zöld színű nyitó, az akksi felett.

Nekem már egyre rosszabb...



igen a tankajtóval nekem is volt gondom, a csomival még nem. a kérdést úgy értettem, gondoltam hil válaszól rá, hogy melyik relé vezérli azokat. mert ugye van kér relé, amiben darabonkét 2-2 érintkező. tehát a tanksapka valamelyik ajtóéra van kötve. gondolom.



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 01. csütörtök, 16:05


YELLOW írta: az jó kérdés, hogy a tanksapka és a csomitetőt mi működteti. de én ha más ajtód nem rosszalkodik, csak a csomi ajtó, akkor ott a zárszerkezetben keresném a bajt. de ez csak feltételezés.



A csomagtér ajót és a tank zárszerkezetét is ez a modul működteti, mert én a múltkor tankolni sem tudtam...
Vagyis tudtam - amit írtam - bemászol hátra... touringosok előnyben - és ott van egy manuális zöld színű nyitó, az akksi felett.

Nekem már egyre rosszabb...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 19:40


hil írta:
YELLOW írta:

én azért gondoltam a hőléget, mert jobban halad. és ugye ha hidegforrasz van, az lehet több helyen is, ergó én az egész panelt gondoltam vele átmelegíteni,átforrasztani, az SMD alkatrészeket is. bírnak az IC-k magasabb hőfokot is, sokszor az a baj, hogy hősokkot kapnak, azaz hírtelen melegszik, vagy hűl le. ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos. munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...



Bocs, szabin voltam eddig. Én mint írtam ezt a hőlég technológiát nem ismerem (javításhoz), de azt gondolom ezzel kapcsolatban fő bajnak, hogy a gyári forrasztás már akkor el lett cseszve, amikor az alkatrészek lábait nem tisztították meg kellő képpen és arra forrasztottak. Gondold el, hogy a Te x éves GM modulodban azóta milyen mértékű oxidációk keletkeztek és mi fog történni, ha az Általad említett technológiával átforrasztod azokat a nem jó, viszont már koszos és oxidos forrasztásokat. Szerintem sokat ronthatsz vele.


közben már letettem róla... csak azért akartam úgy, hogy az összes alkatrészt át tudjam forrasztani, minden forrasztási pontot "megújítani"



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 19:37


YELLOW írta:

én azért gondoltam a hőléget, mert jobban halad. és ugye ha hidegforrasz van, az lehet több helyen is, ergó én az egész panelt gondoltam vele átmelegíteni,átforrasztani, az SMD alkatrészeket is. bírnak az IC-k magasabb hőfokot is, sokszor az a baj, hogy hősokkot kapnak, azaz hírtelen melegszik, vagy hűl le. ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos. munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...



Bocs, szabin voltam eddig. Én mint írtam ezt a hőlég technológiát nem ismerem (javításhoz), de azt gondolom ezzel kapcsolatban fő bajnak, hogy a gyári forrasztás már akkor el lett cseszve, amikor az alkatrészek lábait nem tisztították meg kellő képpen és arra forrasztottak. Gondold el, hogy a Te x éves GM modulodban azóta milyen mértékű oxidációk keletkeztek és mi fog történni, ha az Általad említett technológiával átforrasztod azokat a nem jó, viszont már koszos és oxidos forrasztásokat. Szerintem sokat ronthatsz vele.

Ja, és érdekes, hogy a Siemens gyártmányokkal nekem is rosszak a tapasztalataim úgy általában. A compatibilis NEC relékről nem tudtam, csak Tyco gyártmányról.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 30. szerda, 19:39

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 19:22


Prof írta:
YELLOW írta:
kempelen írta: Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt


jah nekem is a siemens relés van vagy veszünk ilyen NEC reléket és bekábelezzük a neten amit hírdetgetnek reléket az se siemens, ha jól láttam, de biztos van technológiai különbség.
sajnos ma mégsem tudom kivenni relét, kicsit túl aludtam magam, így marad, addig meg nyomkodom a gombokot, mint régen a Ladánál



nekem a csomagtér ajto kezd haldoklani


az jó kérdés, hogy a tanksapka és a csomitetőt mi működteti. de én ha más ajtód nem rosszalkodik, csak a csomi ajtó, akkor ott a zárszerkezetben keresném a bajt. de ez csak feltételezés.



Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 19:06


YELLOW írta:
kempelen írta: Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt


jah nekem is a siemens relés van vagy veszünk ilyen NEC reléket és bekábelezzük a neten amit hírdetgetnek reléket az se siemens, ha jól láttam, de biztos van technológiai különbség.
sajnos ma mégsem tudom kivenni relét, kicsit túl aludtam magam, így marad, addig meg nyomkodom a gombokot, mint régen a Ladánál

nekem a csomagtér ajto kezd haldoklani










YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 11:18


kempelen írta: Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt


jah nekem is a siemens relés van vagy veszünk ilyen NEC reléket és bekábelezzük a neten amit hírdetgetnek reléket az se siemens, ha jól láttam, de biztos van technológiai különbség.
sajnos ma mégsem tudom kivenni relét, kicsit túl aludtam magam, így marad, addig meg nyomkodom a gombokot, mint régen a Ladánál