YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 11:18


kempelen írta: Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt


jah nekem is a siemens relés van vagy veszünk ilyen NEC reléket és bekábelezzük a neten amit hírdetgetnek reléket az se siemens, ha jól láttam, de biztos van technológiai különbség.
sajnos ma mégsem tudom kivenni relét, kicsit túl aludtam magam, így marad, addig meg nyomkodom a gombokot, mint régen a Ladánál









státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. június 30. szerda, 08:23


Szerintem ideje lenne lecserélni a grundmodulokat az újabb típusra, amiben nem a siemens relé működik. Szerte a neten csak ezekkel van probléma. Azt például soha-sehol nem láttam, hogy az új típusú NEC relés változattal gond lenne. De lehet én vagyok a vak és nem vettem észre, de tényleg....

Persze azt is megértem ha nem vesz valaki egy komplett GM-t pár relé helyett.

itt







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. június 30. szerda, 08:25

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 29. kedd, 21:43


YELLOW írta:
ute107 írta: Szerintetek miért árulják????

EZT


ha valaki venne ilyet, akkor kellene nekem is egy szett.
holnap kiszedem a GM-et, előbb ha úgy látom áforrasztok, majd fűrészelem a relé tetejét, és tisztítás.



szia!
én nem veszek ugyan ilyet, de ha szükséged van rá, szivesen segítek és rendelek neked



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 29. kedd, 21:43

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2010. június 29. kedd, 21:35


ute107 írta: Szerintetek miért árulják????

EZT


ha valaki venne ilyet, akkor kellene nekem is egy szett.
holnap kiszedem a GM-et, előbb ha úgy látom áforrasztok, majd fűrészelem a relé tetejét, és tisztítás.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 29. kedd, 01:19


ute107 írta:
vsop14 írta:
ute107 írta: Szerintetek miért árulják????

EZT

ez most költői kérdés volt, nem ?



"Sajnos" igen... kijött belőlem...




ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. június 29. kedd, 01:06


vsop14 írta:
ute107 írta: Szerintetek miért árulják????

EZT

ez most költői kérdés volt, nem ?



"Sajnos" igen... kijött belőlem...


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 28. hétfő, 01:53


ute107 írta: Szerintetek miért árulják????

EZT

ez most költői kérdés volt, nem ?


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 23:58


Szerintetek miért árulják????

EZT

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 15:40


bmw320d4 írta:
YELLOW írta: ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos.

600 foknál úgy elporlik a nyákod is és az alkatrészek is, mint a szar, a 400 fokkal is igen óvatosan kell bánni.
YELLOW írta:
munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...


Kemence? Te össze akarod folyatni a relék műanyag tokját az smd cuccokkal?





azt kiszedném addig...
ha a telefon panelek kibírják a 420 fokot, akkor ez is... jó hát én sem anynival esek neki, hanem 250-300 fok környékén, de majd meglátom ha kiveszem... vagy 1,5 éve vettem ki, azóta... majd meglátom



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 15:29


YELLOW írta: ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos.

600 foknál úgy elporlik a nyákod is és az alkatrészek is, mint a szar, a 400 fokkal is igen óvatosan kell bánni.
YELLOW írta:
munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...


Kemence? Te össze akarod folyatni a relék műanyag tokját az smd cuccokkal?





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 14:16


hil írta:
YELLOW írta: hil!

egy kérdés: nos én nem igen találkoztam még panellal, ami le volt lakkozva, és azt javítani is kellett volna. ugye a GM az lakkozva van. ha hőléggel átforrasztom, akkor a lakk alatt is meg tud "frissülni" a forrasztás? vagy le kell szednem a lakkot? milyen anyag van ami feloldja, és nem károsít egy alkatrtészt sem?

Szia Yellow!
Általában minden nyák le szokott védve lenni valamivel. Van olyan, ami könnyedén forrasztható, van amelyik csak nehezen. Sima forrasztó pákával azért forrasztható . Előtte meg szoktam áztatni Loctite IS Quick Clean spray-al, ha az nincs acetonnal, majd fogkefével átkefélem. Utána forrasztok, majd végül ismét Quick Clean, hogy szép is legyen. Lehet kapni sprayban, talán Löttlack (biztosan rosszul írom) védő lakkot, amivel le lehet fújni. Én is megteszem azt, de nem tudom már mivel, mert az enyém ecstelős és nem lárszik már a felirata. Az Általad említett hőlég forr. technológiát nem ismerem, nem tudok véleményt mondani róla, de elképzelésem szerint az túl nagy felületen melegít a páka kis pontjához képest. Általában a Si alkatrészek 200 fokot bírnak elviselni, az fölött esetleg kuka, a Ge.annál kevesebbet, de ma már nem nagyon használnak olyat.



én azért gondoltam a hőléget, mert jobban halad. és ugye ha hidegforrasz van, az lehet több helyen is, ergó én az egész panelt gondoltam vele átmelegíteni,átforrasztani, az SMD alkatrészeket is. bírnak az IC-k magasabb hőfokot is, sokszor az a baj, hogy hősokkot kapnak, azaz hírtelen melegszik, vagy hűl le. ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos. munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 14:11


InsectKiller írta: Hát kezd eléggé ciki lenni a történet, ugyanis már nem mindig akar zárni sem. Viszont, van úgy, hogy néha meg kinyit!
Szóval most mi a teendő???? Kétségbeestem!


teendő? ha egyszer kinyitott, akkor beülsz és addig vezetsz amíg csak bírsz, abból baj nem lehet bocsi. sajnos tudom mit érzel. szerintem beszéjétek meg hil-el hátha tud rád időt szakítani.



InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 10:22


Hát kezd eléggé ciki lenni a történet, ugyanis már nem mindig akar zárni sem. Viszont, van úgy, hogy néha meg kinyit!
Szóval most mi a teendő???? Kétségbeestem!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 08:46


YELLOW írta: hil!

egy kérdés: nos én nem igen találkoztam még panellal, ami le volt lakkozva, és azt javítani is kellett volna. ugye a GM az lakkozva van. ha hőléggel átforrasztom, akkor a lakk alatt is meg tud "frissülni" a forrasztás? vagy le kell szednem a lakkot? milyen anyag van ami feloldja, és nem károsít egy alkatrtészt sem?

Szia Yellow!
Általában minden nyák le szokott védve lenni valamivel. Van olyan, ami könnyedén forrasztható, van amelyik csak nehezen. Sima forrasztó pákával azért forrasztható . Előtte meg szoktam áztatni Loctite IS Quick Clean spray-al, ha az nincs acetonnal, majd fogkefével átkefélem. Utána forrasztok, majd végül ismét Quick Clean, hogy szép is legyen. Lehet kapni sprayban, talán Löttlack (biztosan rosszul írom) védő lakkot, amivel le lehet fújni. Én is megteszem azt, de nem tudom már mivel, mert az enyém ecstelős és nem lárszik már a felirata. Az Általad említett hőlég forr. technológiát nem ismerem, nem tudok véleményt mondani róla, de elképzelésem szerint az túl nagy felületen melegít a páka kis pontjához képest. Általában a Si alkatrészek 200 fokot bírnak elviselni, az fölött esetleg kuka, a Ge.annál kevesebbet, de ma már nem nagyon használnak olyat.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 27. vasárnap, 08:36


InsectKiller írta: És ha én egyszer pesten járok, akkor te ránéznél nekem a hibásnak gondolt elemre? Mert én nem vagyok egy elektrotechnikai zseni...?!


Én sem vagyok az, de a saját nyomorúságom rákényszerített, hogy megcsináljam. Sajnos ez nem olyan 5 perces munka, amit pillanatok alatt el lehet végezni, csak a GM kiszerelése is vagy 1 óra nekem.