- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:45
ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...
hil írta:
Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.