YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. szeptember 26. szerda, 13:18


jons írta:
adee9 írta: Miért ne adnám neki oda? A szomszéd faluba jár vele dolgozni, ami 3km-re van. Amúgy lassan, biztonságosan vezet, csak egy kis világító jelet nézett el. Szerintem megbocsájtható. Na de mindegy, ezt már nem itt kell megbeszélni.


Van még egy pár világító kis jel azon a óracsoporton. Szinte lényegtelenek. Akár ott se lennének.





jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. szeptember 24. hétfő, 23:00


adee9 írta: Miért ne adnám neki oda? A szomszéd faluba jár vele dolgozni, ami 3km-re van. Amúgy lassan, biztonságosan vezet, csak egy kis világító jelet nézett el. Szerintem megbocsájtható. Na de mindegy, ezt már nem itt kell megbeszélni.


Van még egy pár világító kis jel azon a óracsoporton. Szinte lényegtelenek. Akár ott se lennének.



adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. szeptember 24. hétfő, 20:18


Miért ne adnám neki oda? A szomszéd faluba jár vele dolgozni, ami 3km-re van. Amúgy lassan, biztonságosan vezet, csak egy kis világító jelet nézett el. Szerintem megbocsájtható. Na de mindegy, ezt már nem itt kell megbeszélni.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. szeptember 22. szombat, 09:00


adee9 írta:
Hali!
Elintézte annyival, h mindegy, valami világított...


Ide akartam írni valamit, de minek bántsuk egymást feleslegesen igaz?
Helyette az írom: soha az életben nem ülne be többet...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. szeptember 21. péntek, 21:46


adee9 írta:
Hali!
Na ma reggel be ülök az autóba és beindítom. Látom, h világít a hűtőfolyadék visszajelző. Tehát nem az akku világított, csak anyám azt annak nézte. Szerinte az piros akksi volt. Elintézte annyival, h mindegy, valami világított... Na de nem baj, én is megkönnyebbültem. Felöntöttem és semmi gond. Azért köszönöm a gyors segítséget!!


és ezek után rá mered bízni? azt sem tudja mi világít rajta? vajon a kresz táblákkal is hasonló a helyzet? én nem lennék nyugodt....

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. szeptember 21. péntek, 20:51


valter320d írta:
adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.


Hoppá ! És akkor mi a teendő? Mi szokta okozni ilyenkor a hibát?


Lejjebb írtam simán elmész rajta!


Igen, már láttam, csak későn reagáltam le. Köszi szépen a segítséget. Holnap, majd munkába menet meglátjuk, mi fog történni. Remélem, nincs olyan nagy baj, mert mostanság nagyon kevés a szabad időm. Esetleg majd ha megoldódott a probléma, akkor írok ide, hátha valakinek hasznos lesz.


Szép estét!

Hali!
Na ma reggel be ülök az autóba és beindítom. Látom, h világít a hűtőfolyadék visszajelző. Tehát nem az akku világított, csak anyám azt annak nézte. Szerinte az piros akksi volt. Elintézte annyival, h mindegy, valami világított... Na de nem baj, én is megkönnyebbültem. Felöntöttem és semmi gond. Azért köszönöm a gyors segítséget!!


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 20:40


adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.


Hoppá ! És akkor mi a teendő? Mi szokta okozni ilyenkor a hibát?


Lejjebb írtam simán elmész rajta!


Igen, már láttam, csak későn reagáltam le. Köszi szépen a segítséget. Holnap, majd munkába menet meglátjuk, mi fog történni. Remélem, nincs olyan nagy baj, mert mostanság nagyon kevés a szabad időm. Esetleg majd ha megoldódott a probléma, akkor írok ide, hátha valakinek hasznos lesz.


Szép estét!


adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 20:29


valter320d írta:
adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.


Hoppá ! És akkor mi a teendő? Mi szokta okozni ilyenkor a hibát?


Lejjebb írtam simán elmész rajta!


Igen, már láttam, csak későn reagáltam le. Köszi szépen a segítséget. Holnap, majd munkába menet meglátjuk, mi fog történni. Remélem, nincs olyan nagy baj, mert mostanság nagyon kevés a szabad időm. Esetleg majd ha megoldódott a probléma, akkor írok ide, hátha valakinek hasznos lesz.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 20:20


adee9 írta:
valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.


Hoppá ! És akkor mi a teendő? Mi szokta okozni ilyenkor a hibát?


Lejjebb írtam simán elmész rajta!

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 20:04


valter320d írta:
adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.


Hoppá ! És akkor mi a teendő? Mi szokta okozni ilyenkor a hibát?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 20:00


Egy kis segítség:Töltéshiba keresése*

Hogyan működik a töltés folyamata, leegyszerűsítve?

- a "mínusz" vezeték egyik eszközhöz sincs behúzva, mert azt a kasztniról (felfogatás, stb.) veszik.
- a fesz.szab kap egy "15" jelű vezetéket, ez a tápja. A kimenete a "67", ezzel "mondja meg" a generátornak, hogy mit csináljon. Ezt nevezzük gerjesztésnek.
- a generátor a 67 feszültsége szerint több vagy kevesebb áramot termel. a szénkefe arra kell, hogy a 67-en adott feszültség a forgórészre jusson. Ezért
kopik.
- a termelt áram többfázisú váltóáram, amit a diódasoron (diódahídon) keresztül egyenirányítva a generátor azonnal rátesz a vastag aksikábelre.
- ezzel a szabályozás folyamatának köre be is zárult, mert az igy megnövelt vagy lecsökkentett feszültséget a fesz.szab máris érzékeli és aszerint szabályoz tovább (fel vagy -le.)

Mi a hibajelenség: világít a töltéslámpa.

- A töltéslámpa nem csak alul-, de túltöltéskor is világít!

A két dolog közti döntést segíti minél több fogyasztó bekapcsolása: tompított, féklámpa, ablaktörlő, irányjelző. Ez így együtt több Volt feszültségesést
okoz, még jó töltésű kocsikon is. ha ekkor kialszik a töltéslámpa, akkor túltöltés esete forog (forgott) fenn. Általában a fesz.szab a ludas. ez a könnyebbik
eset.

Vegyük a nehezebbet: azért ég a lámpa mert nincs töltés. Mondjuk, hogy a generátorunk külső feszültségszabályozóval van megáldva. (a belső fesz.szab-osat nem tudjuk így tesztelni. Ilyenkor a fesz.szab a generátorra, vagy a szénkefébe van építve).

Fogjunk egy mérőműszert, és 20V méréshatárban rakjuk az aksi sarukra. Ha tényleg nincs töltés, akkor járó motornál is 11-12V körül mutat. Hagyjuk a műszert az aksi kapcsain.

A hibafeltárást kétféleképp lehet végezni, fejétől a farkáig, vagy visszafelé. én visszafelé csinálnám.
Tehát először szétnézünk a generátor-fesz.szab környékén, azaz a rendszer "végén".

0. alapvető: ellenőrizzük, az ékszíj nem szakadt-e le?

További nagyon alapvetö:

- a generátor gerjesztő madzagja lecsúszott a saruról a generátoron?
- a fesz.szab csatlakozói oxidosak lettek? Igazából van töltés, csak a visszajelző lámpa reléje szart be vagy esetleg ennek a csatlakozói csúsztak le, lettek oxidosak. Ez utóbbi esetet a voltmérő pillanatok alatt behatárolja: világit a vészlámpa, DE a voltmérő 14.4 voltot mutat: semmi gond! vészlámpa-áramkör hiba! szokásos hiba még a generátor/önindító környékén való turkálás után, hogy a vezetékek hozzáérnek valami forró tárgyhoz (pl kipu csonk), leég a szigetelés, a vezeték testelődik. nézzük meg!

ha ezek egyike sem teljesül, akkor mehetünk tovább:

1. a fesz.szab.ról lehúzzuk a 67 jelű drótot, és direktbe az aksi + sarkára tesszük - rövid időre (!!!). ha a voltmérő 11-12 volt körül marad, akkor a generátor rossz, illetve a hiba helye a fesz.szab UTÁN keresendő. A hibaforrás legegyszerűbb eset ilyenkor a szénkefe elkopása. cseréje egyszerű és alacsony költséggel jár. komolyabb esetben a diódasor, az álló- vagy a forgórész ment tönkre. Felújítás, vagy új generátor vétele.

Kiegészítés:

Egy próbalámpával csinálni, de lehet a multiméterrel is:

Testhez képest a 15 és a 67 kapocsnak is világítania kell. Ha az egyik nem világít, akkor fesszab kakukk, ha egyik se, akkor nincs tápfeszültség. Ha mindkét kapcson világít a lámpa, akkor van gerjesztés, a generátorban keresendő a hiba. Esetleg ellenőrzésképpen a próbalámpán keresztül +ra zárhatjuk a 67-et persze csak pár pillanatra, de ha egyszer van gerjesztés, akkor nem kellene történnie semminek. Ha mégis történik, akkor műszer se kell, mert az alapjáraton járó motoron akkorát fog, hogy úgyis meghallod. Ez a művelet egyébként komoly kiképzés akkunak, generátornak egyaránt. Éppen ezért minden gépkönyv tiltja is ezt a műveletet, valamint a 15-67 rövidre zárást is. Pár másodpercet azért kibír.

Sajna a beépített fesszabos autókon kissé más a helyzet, ott jóval nehezebb dolga van az embernek. Ott miután a G67 kontaktot ellenőrizte az ember a következő lépés a kefetartó és vele együtt a fesszab kiszerelése. Jó esetben látod a kopott, törött, esetleg beszorult kefét. A többi eset már bonyolultabb, felszerelés nélkül szinte csak annyi marad, hogy másik fesszabbal van töltés vagy nincs. Ha nincs, akkor generátor le, majd szét. Tényleg érdemesebb egy másikat szerezni. Bár ha szétkaptad, akkor már diódahidat cserélni nem egy művészet. A művészet az ékszíjtárcsa lerobbantása pl. csapágy cseréhez. Mert ugye ha már le van véve, szét van szedve, akkor az se ártana új bele. Filléres dolog amúgy, ha nem veszel SKF szuper+ minőségűt.

2. ha a fenti kísérletben a voltmérő kilendült nagyobb feszültségek felé, az azt jelenti, hogy a generátor töltene, de nem kap gerjesztést! kérdés, hogy a
fesz.szab jó-e. ha a fesz.szab kap áramot a 15-ösön, de nem ad ki gerjesztőáramot a 67-esen, akkor rossz. Ezért a 15-öst is húzzuk róla le, és érintsük - rövid időre (!!!) - össze a 15+67 drótokat, vagyis azt a kettőt, ami a fesz.szab-ra volt dugva. ha a voltmérő kilendül, az azt jelenti, hogy a fesz.szab kap ugyan tápfeszt, de nem ad ki magából semmit a gerjesztés drótján. azaz: a fesz.szab rossz!

3. ha a voltmérő a fenti (2) kísérletben sem csinált semmit, az azt jelenti, hogy a fesz.szab és a generátor is _lehet_ jó, de a feszültség nem jut el a
fesz.szab-ig. ennek több oka lehet, lényeg, hogy nincs áram a vezetékben: biztosító kontaktos vagy szakadásos, kábel kontaktos vagy szakadásos, stb.

Végül: a generátor és fesz.szab hibák olyan jelenségekkel szoktak kezdődni, ami a vészlámpát még nem gyújtogatja kifele, de mutatós műszer már mutatja. pl a "fedélzeti" feszültség csak lassan, késve követi a fordulatszám-emelkedést. időnként kisebb, időnként nagyobb a feszültség. ugyanannyi fogyasztó bekapcsolása egyre nagyobb fesz. csökkenést idéz elő, hol van, hol nincs töltés.. ezek általában a szénkefe-kopás vagy a forgórésztekercs-szakadás
előjelei.

Tehát legyen feszmérő a műszerfalban!

ugyanez vonatkozik az olajnyomásra: a motor elhasználódását vagy veszélyes kopását az olajnyomás-mérő mutatós műszer hamarabb jelzi, mint a
lámpa. mindkét esetre jellemző, hogy a mutatós műszer előre jelzi a hibát, míg a vészlámpa a hiba bekövetkeztét jelzi. ---- ekkor már késő is lehet.



*Nem saját írás, régebben találtam valahol, de sajnos a forrást nem tudom feltüntetni!


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 19:55


adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 19:54


Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. szeptember 08. szombat, 17:30


BarG írta:
b_imi írta:
brutus20 írta:
b_imi írta: Ma könnyes búcsút intettem a gyári akksinak. Élt 8 évet


milyet vettél helyette?

Az enyém márciusban lesz 8 éves, még bírja...igaz nincsenek nagy mínuszok


Exide Premium 12V 100Ah/900EN EA1000 Ez a legnagyobb méret, ami még befér az eredeti helyre.


Az fasza, én is olyat vettem amikor a gyári elkezdett vacakolni.


Úgy voltam vele, ha csak a 80%-a igaz a matricán lévő adatoknak, akkor a gyári(ami eredetileg benne volt) verziót tudja. Az meg 8 évig bírta.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. szeptember 08. szombat, 16:48


b_imi írta:
brutus20 írta:
b_imi írta: Ma könnyes búcsút intettem a gyári akksinak. Élt 8 évet


milyet vettél helyette?

Az enyém márciusban lesz 8 éves, még bírja...igaz nincsenek nagy mínuszok


Exide Premium 12V 100Ah/900EN EA1000 Ez a legnagyobb méret, ami még befér az eredeti helyre.


Az fasza, én is olyat vettem amikor a gyári elkezdett vacakolni.