autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz r-6-s

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. augusztus 31. szerda, 13:52


Hello!

Az utóbbi 1-2 hétben észrevettem, hogy a steptronicos váltó (5hp1 P-ből R-be nehezebben húzható át mint eddig. A váltásokban semmi különbség nincs az eddigiekhez képest.
Milyen hibára utalhat ez? (E39 528i)
Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. augusztus 19. péntek, 18:21


FPeter írta: Sziasztok! Nem olvastam végig a hozzászólásokat de most vettem 1,5 hónapja az autót (E91 330d Touring 231LE) és az előző tulaj által nem volt sosem lecserélve az automata váltómű olaj. Na most ezzel nem is lenne gond ha nem 204e km lenne benne. Váltani szépen vált, nem rángat, nem ugrik át, mindig jó volt. Viszont ha cserélem most attól félek a rengeteg olajsár/iszap leoldódik na meg ha meg is volt égve az olaj akkor gondolom nagyobb gáz lehet. Ti mit ajánlatok? Mintát kellene venni először, vagy átmosni az egészet, stb.? 60000 km-ként kellene ill kellett volna cserélni, nemde?

szerk.: Ja meg a sok kopott darabtól félek hogy eltömíti csere után a kis járatokat.



azért van a szűrű, hogy amiket írsz, azokat megfogja. felesleges az aggodalmad. illetve nem kellene olajsárnak lennie.
ha nincs probléma, lehet kár cserélni, de ajánlott, csak gyári olajat tegyenek bele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2008

státusz FPeter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. augusztus 19. péntek, 17:51


Sziasztok! Nem olvastam végig a hozzászólásokat de most vettem 1,5 hónapja az autót (E91 330d Touring 231LE) és az előző tulaj által nem volt sosem lecserélve az automata váltómű olaj. Na most ezzel nem is lenne gond ha nem 204e km lenne benne. Váltani szépen vált, nem rángat, nem ugrik át, mindig jó volt. Viszont ha cserélem most attól félek a rengeteg olajsár/iszap leoldódik na meg ha meg is volt égve az olaj akkor gondolom nagyobb gáz lehet. Ti mit ajánlatok? Mintát kellene venni először, vagy átmosni az egészet, stb.? 60000 km-ként kellene ill kellett volna cserélni, nemde?

szerk.: Ja meg a sok kopott darabtól félek hogy eltömíti csere után a kis járatokat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 19. péntek, 17:54

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. augusztus 18. csütörtök, 09:09


matecbr írta:
Erről beszélek, tudtommal ebbe a szűrő és a karter egybe van.


Nem vagyok szakerto, de szvsz ezekbe mar ZF van.
Igen, egyben van a karter meg a szuro, szurot nem lehet cserelni kulon, karterral egyutt lehet csak. Nem olcso mulatsag, de megeri. Kerdezd meg Szotakdavidot o csinal ilyet. En is csak a gari miatt csinaltattam a ZF-nel.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2005

státusz matecbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. augusztus 17. szerda, 23:17


matecbr írta:
tusi_ írta:
matecbr írta: Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?


Ha ZF van benne, akkor vagy a gyarit, vagy Liqui Molly es Febi jo meg bele.
GM-nel nem tudom.
Nekem most csereltek ZF-nel. Sok kulonbseget nem vettem eszre, olaj sem volt dzsuvas, csak a magnes csapda volt tele.


Hogy tudom megnézni milyen váltó van alatta? Azt tudom hogy a karter és a szűrő egybe van, és ez ilyen műanyag cucc. Ez ZF?
Motor N52B25Af.


Erről beszélek, tudtommal ebbe a szűrő és a karter egybe van.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2005

státusz matecbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. augusztus 17. szerda, 23:09


tusi_ írta:
matecbr írta: Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?


Ha ZF van benne, akkor vagy a gyarit, vagy Liqui Molly es Febi jo meg bele.
GM-nel nem tudom.
Nekem most csereltek ZF-nel. Sok kulonbseget nem vettem eszre, olaj sem volt dzsuvas, csak a magnes csapda volt tele.


Hogy tudom megnézni milyen váltó van alatta? Azt tudom hogy a karter és a szűrő egybe van, és ez ilyen műanyag cucc. Ez ZF?
Motor N52B25Af.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. augusztus 17. szerda, 11:45


matecbr írta: Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?


Ha ZF van benne, akkor vagy a gyarit, vagy Liqui Molly es Febi jo meg bele.
GM-nel nem tudom.
Nekem most csereltek ZF-nel. Sok kulonbseget nem vettem eszre, olaj sem volt dzsuvas, csak a magnes csapda volt tele.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2005

státusz matecbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. augusztus 15. hétfő, 21:55


Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 18:36


amstaff001 írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Én csak annyi saját tapasztalatot akartam megosztani, hogy manuál váltóban volt olaj cserém, kb. 90e km-nél.
BMWnél vásárolt olajjal. A tanulság, hogy észrevehetetlen a különbség. Ezzel azt akarom mondani, hogy ártani érezhetően nem ártott. Hogy felesleges volt-e? Nem tudom, de én örülök neki
A lényeg, hogy EREDETI BMW váltó olaj kerüljön bele. Nem is olyan egyszerű beszerezni, de mással tényleg csak bajt csinálsz - ahogy hallom.


Sziasztok!
Én kérdeztem már több szerelőt is aki automata váltóval foglalkozik.
Azt mondják, hogy nem kell cserélni bennük az olajat!
Majd ha megáll 300 ezerért tudja megcsinálni!
Viszont van olyan ismerősöm aki 50 ezrenként cseréli az 530D ben és neki még nemvolt gond ebből!
Most én is olajcseréhez értem az enyémmel, vezetett szerviz könyvel vettem és most 60 ezer van az olajban.
Én is lecserélem magamnak otthon!




hát persze. melyik szerelő beszélne maga ellen, aki ebből él? "nem kell abban cserélni, de ha megáll, majd hozd ide, megjavítjuk"

amstaff001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz amstaff001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 13:56


elgeri írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Én csak annyi saját tapasztalatot akartam megosztani, hogy manuál váltóban volt olaj cserém, kb. 90e km-nél.
BMWnél vásárolt olajjal. A tanulság, hogy észrevehetetlen a különbség. Ezzel azt akarom mondani, hogy ártani érezhetően nem ártott. Hogy felesleges volt-e? Nem tudom, de én örülök neki
A lényeg, hogy EREDETI BMW váltó olaj kerüljön bele. Nem is olyan egyszerű beszerezni, de mással tényleg csak bajt csinálsz - ahogy hallom.


Sziasztok!
Én kérdeztem már több szerelőt is aki automata váltóval foglalkozik.
Azt mondják, hogy nem kell cserélni bennük az olajat!
Majd ha megáll 300 ezerért tudja megcsinálni!
Viszont van olyan ismerősöm aki 50 ezrenként cseréli az 530D ben és neki még nemvolt gond ebből!
Most én is olajcseréhez értem az enyémmel, vezetett szerviz könyvel vettem és most 60 ezer van az olajban.
Én is lecserélem magamnak otthon!




státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 13:35


YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Forumokat olvasgatva az jott le, hogy megeri cserelni. Ugyan nalam nincsenek rantasok a valtasoknal, es eleg hamar fel is valtogat, ha nem olomlabbal lepek neki oda, de akkor is lecserelnem, mert a szuro meg a magnescsapda mar tele lehet. A legnagyob kopas szerintem mindig a bejarataskor keletkezik, utana mar kevesebb.
Mar megbiztam valakit vele, de meg tisztaznom kell a biztositonal a garancialis felteteleket.


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 11:23


YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Én csak annyi saját tapasztalatot akartam megosztani, hogy manuál váltóban volt olaj cserém, kb. 90e km-nél.
BMWnél vásárolt olajjal. A tanulság, hogy észrevehetetlen a különbség. Ezzel azt akarom mondani, hogy ártani érezhetően nem ártott. Hogy felesleges volt-e? Nem tudom, de én örülök neki
A lényeg, hogy EREDETI BMW váltó olaj kerüljön bele. Nem is olyan egyszerű beszerezni, de mással tényleg csak bajt csinálsz - ahogy hallom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 18:43


tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. június 28. kedd, 15:50


transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 19. kedd, 05:27


transzfer írta:
YELLOW írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


most akkor automata váltód van? mert akkor jó szerviz lehet, azért olyan 60-80ezrenként illik cserélni szűrővel együtt.
ha manuálod van, akkor abban sem célszerű, ha nincs vele gondod. ha cserélsz, akkor célszerű gyári MTF-LT2 olajat tenni bele, és azt pont a BMW szervizben kellene kapni.
a rárakott örök élet olaj cimk nem jelent semmit. az első tulajnak, vagy amíg le nem megy 150-200ezret, addig biztos nem lesz baja, de utána időzített bomba. persze nem robban fel, de sok bosszúságot okozhat, főleg automatánál.


igen automata, sajnos nem tudom az előéletét,mikor volt cserélve,ha jól értem akkor nem gond ha lecseréltetem egy márkaszervízben?


ha szakszerűen lecserélik és azt teszik bele ami bele való, akkor nem lesz gond. de őszintén mondva én nem bízok egy márkaszervizben sem, legyen az bármilyen márka, persze nem ilyen sport autókra gondolok, mint a Ferka.