Szeretném ha valaki a következő témára gombot varrna:
Adott egy 2004-es évjáratú automata váltós E46. (A5S390R)
A talált dokumentációk alapján a váltó alján lévő színes matrica szerint hivatalosan a következő variációk fordulhatnának elő:
ATF fluid type labels:
• Orange . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Dexron III
• Yellow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 7045E
(BMW p/n 83 22 0 026 922)
• Green . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B
(BMW p/n 83 22 0 024 359)
• Blue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Esso 71141 LT
(BMW p/n 83 2 29 407 807)
Tehát látható hogy melyik színű matricához melyik olaj kellene. Alatta zárójelben a bmw szerinti cikkszám. Sok helyen arra esküsznek hogy a megfelelő színű matrica szerint válasszon az ember olajat, sokan pedig a cikkszámra.... Ez eddig rendben is van, de most jön a fordulat.
Mi van akkor ha egy váltón zöld matrica van és a 83220026922 szám? Tehát a szín zöld és ezek szerint az ETL8072B specifikáció, de a szám a 922-es végződésű és az szerint az ETL7045E specifikáció...
Most akkor szín szerint vagy cikkszám szerint válasszunk? De ezek szerint több, más variáció is lehetséges...
Arra gondolok, hogy a neten fellelhető dolumentációk nagy része ha nem a legtöbb az amerikai piacról származik, tehát csak benzines autók alatt van A5S390R váltó és talán ott azokra a fenti doksi alapjai vonatkoznak.
Viszont itt az EU-ban azért a dízelek is megkapták ezt a váltót és emiatt lehet hogy a szín és a szám kombináció eltérhet???
(nem a texaco olaj a lényeg, hanem az hogy van egy olyan aut váltó a gyakorlatban melyen a szín és a rajta lévő bmw cikkszám a kettő specifikáció kombinációja)
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. május 29. szombat, 08:21