gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 15:10


Köszi, ezt én is olvastam korábban, de azt mondják, hogy ha lezárják vagy ledugattyúzzák a szelepeket, kis teljesítményvesztés mellett ez a hiba orvosolható!

Ezt a folyamatot az első szervízzel együtt el akarom végeztetni!

Jó, hogy belinkelted, ki is mentettem, hogy átbeszéljük a szerelőmmel!

Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 14:42


gzu11 írta: Sziasztok!

Az autó 1 éves korában került Magyarországra 49ekm-rel, Belgiumból. Azóta egy tulaja van, azaz a második tulajdonos birtokolja jelenleg is. E mellett a családban van egy másik E46 Coupe + még egy vagy két másik autó (szintén BMW-k). Be fogom vizsgáltatni, már időpontot is egyeztettem a hivatalos márkaszervízzel!

Jelenlegi tulaja azt mondja hibátlan, nulla forint költségű.

Nekem megéri azt a 32eFt-ot, hogy megtudjam a konkrét állapotát, de a tulaj nagyon készséges, azt mondja bárhol bevizsgáltatható!

Bízok benne, hogy nincs takargatni valója, és mivel sokadik autó a családban, nekem hihetőnek tűnik ennek tudatában a km óra állás.

Az ülés, kormány nekem korrektnek tűnik...



Az tuti ha bevizsgáltatod annyit megér! A 20d-nél a pillangószelepre kell nagyon figyelni. Egy kis olvasmány a Totalcarból róla: "Az egyik, hogy a kartergáz szűrőt cserélni kell, mert tönkreteszi a turbót, ha nem cserélik. A másik fontos dolog a szívósorban lévő pillangószelep, szakszerű nevén örvénycsappantyú.
A pillangószelep tengelye körülbelül 3-4 milliméter átmérőjű, ez hosszában félig el van köszörülve, és erre a köszörüléssel kialakított sík felületre van felszegecselve a pillangószelep lapkája. A probléma ezzel a megoldással az, hogy a tengely itt átmérőben már csak a fele az eredeti átmérőnek, ezt még két helyen meg kell fúrni a szegecsek miatt, ezáltal viszont a szegecsek furata mellett alig marad fém, amitől a tengely itt elgyengül.
A pillangószelep szerepe az, hogy kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában álljon a lapka, és ezáltal a levegő jobban pörögve érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Mivel a lapka keresztben áll, a felületén finom rezgéseket kelt az örvénylő levegő, és ezek a finom rezgések egy idő után fáradásos törést okoznak a tengelyen a két szegecs furatainál.
Ekkor a pillangószelep leesik hengerfejbe, a szívószelephez. A szívószelep szépen összetöri apró darabokra, a törmelék bekerül az égéstérbe, ott összeveri a dugattyút és a hengerfejet, majd a kis darabok távoznak a kipufogószelepen át az égéstérből, egyenesen a turbóba, ahol szintén rendet tesznek.Ha nincs szerencsénk, a törmelék egy része beszorul a dugattyú és a hengerpalást közé, és összekarcolja a hengerfalat. Ilyenkor van egy kukás turbónk, egy dugattyúcserénk, egy hengerfej-felújítás szelepcserével, ráadásul a szívósort is cserélni kell, és ha nem volt szerencsénk, van még egy karcos hengerünk is.
A dolog szépsége, hogy a pillangószelepeket nagyon egyszerűen ki lehetne cserélni, mert csak két csavar fogja őket. A művelet tényleg annyira egyszerű, hogy bármelyik háziasszony meg tudná csinálni a kiszerelt szívósoron. Hogy miért írom feltételes módban? Mert nem lehet kapni pillangószelepet, csak komplett szívósort, nagyságrendileg 200+ ezer forint környékén.
Ha megkérdeznénk a BMW-t, hogy miért nem lehet pillangószelepet külön kapni, nyilván kapnánk valami jól átgondolt marketing dumát, de nyilvánvaló, hogy ha eladunk egy fröccsöntött műanyag szívósort, azon sokkal többet lehet keresni. Ráadásul ezt az alkatrészt biztosan cserélni kell, ami biztos extra bevételt jelent. Ha jól tudom, a szívósort 160 ezer kilométerenként kell cserélni. Döntsék el, hogy ez lehúzás-e vagy sem." "Becsületesnepper" írása Totalcarból




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 11. hétfő, 14:44

gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 14:10


Sziasztok!

Az autó 1 éves korában került Magyarországra 49ekm-rel, Belgiumból. Azóta egy tulaja van, azaz a második tulajdonos birtokolja jelenleg is. E mellett a családban van egy másik E46 Coupe + még egy vagy két másik autó (szintén BMW-k). Be fogom vizsgáltatni, már időpontot is egyeztettem a hivatalos márkaszervízzel!

Jelenlegi tulaja azt mondja hibátlan, nulla forint költségű.

Nekem megéri azt a 32eFt-ot, hogy megtudjam a konkrét állapotát, de a tulaj nagyon készséges, azt mondja bárhol bevizsgáltatható!

Bízok benne, hogy nincs takargatni valója, és mivel sokadik autó a családban, nekem hihetőnek tűnik ennek tudatában a km óra állás.

Az ülés, kormány nekem korrektnek tűnik...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 11. hétfő, 14:13

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 14:10


Generator írta: Sziasztok!

E46 330D vásárláson töröm a fejem, túl is vagyok már jópár (7-8 db) megtekintésén. Két dolog tűnt fel két autóban is, amire nem találok magyarázatot, remélem, ebben tudtok segíteni:
1. két autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) tapasztaltam, hogy a motor rezonancia jóval erősebben átjött a karosszériára és ezzel az utastérbe kvázi búgó hangként, mint a többinél. Ez mitől lehet? Motor tartó bak esetleg? Vagy valami egészen más?
2. Szintúgy kettő autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) láttam a következőt:
A pirossal bekarikázott vízcső járó motornál ütemesen pár másodpercenként "ugrált", és ha megfogtam a csövet, -nem tudom jobban kifejezni- mintha valamilyen lökéshullám lett volna a csőben.
Ezt mi okozhatja?

Köszi előre is.


A cső szerintem a kiegészítő fűtés lehet.

Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 13:40


zuziq írta:
gzu11 írta:
Üdv Mindenkinek!

E46 Coupét szeretnék már egy ideje, és most értem el arra szintre, hogy meg is tehetem. Sok jót és nagyon sok rosszat is hallottam róluk, persze minden az előélettől függ...

Kinéztem egy 320Cd-t:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-7392508

Az autó tudom nem olcsó, de remélem patika...

Fel is vettem már a kapcsolatot az eladóval, korrekten tűnik, de ugye az autó a lényeg!

Valaki esetleg ismeri az autót, mert nem szeretnék sz.rba tenyerelni a vétellel.

Vagy esetleg a típusról tudnátok írni, hogy mire figyeljek oda?

Minden értékelhető tanácsot, tapasztalatot, használható infót köszönök!


Szia!

Ülés alapján én több km saccolok. Én is nemrég vettem egy coupet 20000 kmel többel és az én ülésem szebbnek néz ki. (sztem) Bár az sima és nem m-es nemtudom hogy "elhasználódási" szinten van e külőmbség közte. Amúgy szép. Sajna a dieselhez nem nagyon értek...

Üdv


Hello! Ha rám hallgatsz lekérdezed a Bmw szervizbe és megkapod a valós km állást.Szerintem több benne a Km. Ja és amúgy miért nincs hozzá szervizkönyv?


nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 12:11


zuziq írta:
gzu11 írta:
Üdv Mindenkinek!

E46 Coupét szeretnék már egy ideje, és most értem el arra szintre, hogy meg is tehetem. Sok jót és nagyon sok rosszat is hallottam róluk, persze minden az előélettől függ...

Kinéztem egy 320Cd-t:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-7392508

Az autó tudom nem olcsó, de remélem patika...

Fel is vettem már a kapcsolatot az eladóval, korrekten tűnik, de ugye az autó a lényeg!

Valaki esetleg ismeri az autót, mert nem szeretnék sz.rba tenyerelni a vétellel.

Vagy esetleg a típusról tudnátok írni, hogy mire figyeljek oda?

Minden értékelhető tanácsot, tapasztalatot, használható infót köszönök!


Szia!

Ülés alapján én több km saccolok. Én is nemrég vettem egy coupet 20000 kmel többel és az én ülésem szebbnek néz ki. (sztem) Bár az sima és nem m-es nemtudom hogy "elhasználódási" szinten van e külőmbség közte. Amúgy szép. Sajna a dieselhez nem nagyon értek...

Üdv



Erről az ülés témáról hogy nem tudtok leszakadni. az ülés és kormány kopásnak rengeteg egyéb tényezője is van mint a futásteljesítmény.


zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 11:32


gzu11 írta:
Üdv Mindenkinek!

E46 Coupét szeretnék már egy ideje, és most értem el arra szintre, hogy meg is tehetem. Sok jót és nagyon sok rosszat is hallottam róluk, persze minden az előélettől függ...

Kinéztem egy 320Cd-t:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-7392508

Az autó tudom nem olcsó, de remélem patika...

Fel is vettem már a kapcsolatot az eladóval, korrekten tűnik, de ugye az autó a lényeg!

Valaki esetleg ismeri az autót, mert nem szeretnék sz.rba tenyerelni a vétellel.

Vagy esetleg a típusról tudnátok írni, hogy mire figyeljek oda?

Minden értékelhető tanácsot, tapasztalatot, használható infót köszönök!


Szia!

Ülés alapján én több km saccolok. Én is nemrég vettem egy coupet 20000 kmel többel és az én ülésem szebbnek néz ki. (sztem) Bár az sima és nem m-es nemtudom hogy "elhasználódási" szinten van e külőmbség közte. Amúgy szép. Sajna a dieselhez nem nagyon értek...

Üdv




nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 11:21


gzu11 írta:
Üdv Mindenkinek!

E46 Coupét szeretnék már egy ideje, és most értem el arra szintre, hogy meg is tehetem. Sok jót és nagyon sok rosszat is hallottam róluk, persze minden az előélettől függ...

Kinéztem egy 320Cd-t:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-7392508

Az autó tudom nem olcsó, de remélem patika...

Fel is vettem már a kapcsolatot az eladóval, korrekten tűnik, de ugye az autó a lényeg!

Valaki esetleg ismeri az autót, mert nem szeretnék sz.rba tenyerelni a vétellel.

Vagy esetleg a típusról tudnátok írni, hogy mire figyeljek oda?

Minden értékelhető tanácsot, tapasztalatot, használható infót köszönök!


Ha a motor megfelelően volt gondozva, nem biztos hogy gondod lesz vele "porlasztócsúcs és turbó állapotát nagyon célszerű megnézetni"

Ebben az automataváltó a legnagyobb lutri, hogy mikor adja meg magát, bár ez nem törvényszerű, de nagy sansz van rá.



gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 11. hétfő, 11:00



Üdv Mindenkinek!

E46 Coupét szeretnék már egy ideje, és most értem el arra szintre, hogy meg is tehetem. Sok jót és nagyon sok rosszat is hallottam róluk, persze minden az előélettől függ...

Kinéztem egy 320Cd-t:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-7392508

Az autó tudom nem olcsó, de remélem patika...

Fel is vettem már a kapcsolatot az eladóval, korrekten tűnik, de ugye az autó a lényeg!

Valaki esetleg ismeri az autót, mert nem szeretnék sz.rba tenyerelni a vétellel.

Vagy esetleg a típusról tudnátok írni, hogy mire figyeljek oda?

Minden értékelhető tanácsot, tapasztalatot, használható infót köszönök!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz Generator

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 21:19


Sziasztok!

E46 330D vásárláson töröm a fejem, túl is vagyok már jópár (7-8 db) megtekintésén. Két dolog tűnt fel két autóban is, amire nem találok magyarázatot, remélem, ebben tudtok segíteni:
1. két autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) tapasztaltam, hogy a motor rezonancia jóval erősebben átjött a karosszériára és ezzel az utastérbe kvázi búgó hangként, mint a többinél. Ez mitől lehet? Motor tartó bak esetleg? Vagy valami egészen más?
2. Szintúgy kettő autónál (egyik kézi váltós volt, másik automata, de mindkettő a régebbi 184LE-s változat) láttam a következőt:
A pirossal bekarikázott vízcső járó motornál ütemesen pár másodpercenként "ugrált", és ha megfogtam a csövet, -nem tudom jobban kifejezni- mintha valamilyen lökéshullám lett volna a csőben.
Ezt mi okozhatja?

Köszi előre is.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 14:52


Pocses írta:
lalada írta:
csbalu írta: Ez ám az eladó autó apukáim Nézzétek meg a képeket meg olvassátok el a hirdetést
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-3...b8c302d43b

A kínálat ékköve


nem is tudom sírjak vagy nevessek..no komment.


A réti niggerek jól mutatnak a képeken, bizalomgerjesztő.


A lényeg hogy m-pacetes meg 4/100as


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 14:41


lalada írta:
csbalu írta: Ez ám az eladó autó apukáim Nézzétek meg a képeket meg olvassátok el a hirdetést
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-3...b8c302d43b

A kínálat ékköve


nem is tudom sírjak vagy nevessek..no komment.


A réti niggerek jól mutatnak a képeken, bizalomgerjesztő.

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 11:32


csbalu írta: Ez ám az eladó autó apukáim Nézzétek meg a képeket meg olvassátok el a hirdetést
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-3...b8c302d43b

A kínálat ékköve


nem is tudom sírjak vagy nevessek..no komment.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 09:04


Ez ám az eladó autó apukáim Nézzétek meg a képeket meg olvassátok el a hirdetést
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-3...b8c302d43b

A kínálat ékköve

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 07:19


delveccio írta: Nagyon köszönöm a válaszaitokat, nagyon hasznosak voltak!!

Lenne még egy kérdésem.

Ugye amit linkeltem, 2.5M Ft 192.000 km-rel. Viszont találtam egy hasonló E90 Touringot, ami annyiban másabb, hogy 163 lovas és csak 120.000 km van benne 2.8M Ft-ért.

Megérné azt a 3-400.000 Ft-ot ráfizetni a kevesebb km állásért??

Köszönöm a véleményeket!

Üdv: Bence


már ha valóban 120 van benne, dobj egy linket róla. a 192-est simán elhiszem, akár 100-ra is vissza lehetne tekerni...