YELLOW írta:
félre értés ne essék, nem beszéllek le semmiről, azt veszel, amit akarsz, ha tellik.
csak próbállak rávezetni a dolgokra. ugye használt autó esetén, pedig a több dolog, mégtöbb hiba forrása lehet. na meg utána ne emiatt utáld meg a márkát.
szerk.: amúgy anubisz kollégának asszem pont ilyen 30xi gépe van, ő tudna mesélni, költött már rá sokat ő is. bár most nagyon el van tűnve. hirtelen azt hittem az ő autója az eladó...
No hát kicsit átgondolva tényleg nem nekem való a 330XI. Az összkerekesről Ti, a 3000-es benzinesről a Net beszélt le. Kicsit utána néztem a fogyasztásának és oly 13 litert írnak városra. Ehhez ha hozzá jön mondjuk egy 1,2 szorzó, mert tudjuk a gyári adatok mennyire hihetőek, hát az sok. 15 liter. Oké, hogy faterom E65-öse is 18-at eszik (ha én vezetem, és 20 fölött, ha ő vezeti. Kicsit sportosabban tolja.), de azt hittem, hogy egy 3000-es és egy fél tonnával könnyebb kasztni többet számít.
Nekem max olyan 12 literes valós!! fogyasztás lenne a plafon. De az tényleg a legteteje.
Viszont. Lehet telhetetlen vagyok, de lehet azt tudni, hogy nagyságrendileg mit jelent az, hogy "anubisz kolléga... tudna mesélni, költött már rá sokat ő is...?"
Mi az a sok? Tényleg csak nagyságrendileg. Fél milla? Vagy inkább 2-3? Autó árát még egyszer ráköltötte már?
Mert mondjuk szerintem 2-3kiló per év még nem a világ vége, de ha több, az már gáz. Yarisban az a jó, hogy nem lehet neki 500 rugónál nagyobb baja, mert ha mégis, beletolja az ember a Dunába, és vesz egy másikat.
Ellenben pl fater E65-öse az első évben belekerül legalább másfél millába. Volt rajta, klíma gond 300 rugó, hangfalak elkussoltak, 150k, tolatóradar 200k, iDrive-val is volt valami, nem vette be a parancsokat, no ez 200k körül volt.
És akkor még mechanikus gondja (úgy értem futómű, motor, stb) még nem volt. Na akkor mi lesz. Mondjuk az első évet 2 nyugis követte, de akkor sem egy könnyen fenntartható kocsi.
Csak a kötelezője az egy havi fizetésem. Szóval egy ilyen autót én bizti nem tudnék fenntartani.
Egyéb iránt én spec azért akarnék BMW-t, mert imádom az E65-t, aki egyszer hozzászokik, annak vége. Ezt az érzést szeretném, csak kicsit kisebb, és olcsóbb kiadásban. Oké, hogy ajtó szervó nem lesz benne, de azért a bőr, a kényelem, az automata váltó, a belső tér kialakítása, anyaghasználat, dizájn, az csak BMW-s. A presztízs meg nem érdekel. Szerintem egy 10-15 éves autónak már amúgy sincs semmi presztízse, szóval ez nekem nem szempont.
Inkább riszáltatom a fenekem egy 10 éves (de tipp-topp) full-extrás autóban, mint egy ugyan annyiba kerülő, 5 éves, de full fapad népautóban. És itt nem a népautóval van a baj, hanem a fapaddal. A Yaris utasterében 100-nál már olyan hangzavar van, hogy ordítva sem hallod a másikat. Ez van, ha spórolnak az anyaggal...
Szerk: a futóművét meg már had ne minősítsem. Mint ahogy balesetet sem szeretnék vele. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az előttem lévő fél méternyi autóba kell méretű gyűrődési zónát tudtak bepréselni. Max mint a tescós kaja... "nyomokban gyűrődési zónát is tartalmaz..."
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. április 17. csütörtök, 15:43