státusz vargadre

Újonc

Elismertség: 25% (10 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. április 18. péntek, 09:47


Segítenék a leendő E46-os gazdáknak egy picit, hogy mit ne nézzenek meg én múlthéten 750 km-ert elvezettem és két autót néztem meg amik az alábbiak:

Az első egy 320d

http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-7833236

Ezt a kocsi előlről-hátulról törve volt, hátul másik csomagtartó is van rajta elől csaj kijavították több helyen megvan pattanva alulról nézve a lökös, elállnak a lemezek, több helyen rozsdásodik, kicsit kékes a füst jön a kipufogóból, a kormány iszonyatosan kopott ráadásul alig megy a 150 pacihoz képest.

A második egy 318i

http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-7719684

A kocsinak hol tölt, hol nem a generátora, az egyik henger nem úgy dolgozik számítógép szerint ahogy kellene, és ez szabad füllel is olykor hallgató, igaz halkan csak. A kipufogó nagyon füstöl és persze kékes a füstje, tuti hengerfejes. A kaszni egyébként rendben van kívülről. Belülről a műszerfal lötyög, az ülésfűtések szerintem nem mennek mert semmit sem éreztem, de a gazdája szerint megy. Az irányjelző nagyon kopott, a kormány kissé.

Én nem nagyon adnék értük pénzt de ez csak az én véleményem hátha más máshogy látja.

Egyébként elég elszomorító itthon a helyzet a használt autók terén, azon gondolkodok, hogy veszek egy 330d-t és annak is lesz baja mint a 320d-nek de legalább ha megcsináltatom iszonyatosan jó autó lesz, plusz azért másabb a felszereltsége

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 18. péntek, 09:38


vargadre írta: Gyors kérdéssel zavarnálak titeket!

A 330D E46 (135 Kw) mik a fenntartási költségei? Csak a biztosítás, teljesítmény adó és nem is tudom, hogy van-e luxusadó, tehát maga az ami alapból sújtja az autót pedig nem is gurultál vele 1 métert sem.

Köszönöm a válaszotokat előre is!


vannak a neten erre programok, amik kiszámolják... teljesítményadónál számít az autó kora is. ugyanúgy neten tudsz kalkuláltani biztosítási díjat is.

státusz vargadre

Újonc

Elismertség: 25% (10 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. április 18. péntek, 09:36


Gyors kérdéssel zavarnálak titeket!

A 330D E46 (135 Kw) mik a fenntartási költségei? Csak a biztosítás, teljesítmény adó és nem is tudom, hogy van-e luxusadó, tehát maga az ami alapból sújtja az autót pedig nem is gurultál vele 1 métert sem.

Köszönöm a válaszotokat előre is!

státusz BMW_Noob83

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. április 17. csütörtök, 15:39


YELLOW írta:

félre értés ne essék, nem beszéllek le semmiről, azt veszel, amit akarsz, ha tellik.
csak próbállak rávezetni a dolgokra. ugye használt autó esetén, pedig a több dolog, mégtöbb hiba forrása lehet. na meg utána ne emiatt utáld meg a márkát.

szerk.: amúgy anubisz kollégának asszem pont ilyen 30xi gépe van, ő tudna mesélni, költött már rá sokat ő is. bár most nagyon el van tűnve. hirtelen azt hittem az ő autója az eladó...


No hát kicsit átgondolva tényleg nem nekem való a 330XI. Az összkerekesről Ti, a 3000-es benzinesről a Net beszélt le. Kicsit utána néztem a fogyasztásának és oly 13 litert írnak városra. Ehhez ha hozzá jön mondjuk egy 1,2 szorzó, mert tudjuk a gyári adatok mennyire hihetőek, hát az sok. 15 liter. Oké, hogy faterom E65-öse is 18-at eszik (ha én vezetem, és 20 fölött, ha ő vezeti. Kicsit sportosabban tolja.), de azt hittem, hogy egy 3000-es és egy fél tonnával könnyebb kasztni többet számít.
Nekem max olyan 12 literes valós!! fogyasztás lenne a plafon. De az tényleg a legteteje.

Viszont. Lehet telhetetlen vagyok, de lehet azt tudni, hogy nagyságrendileg mit jelent az, hogy "anubisz kolléga... tudna mesélni, költött már rá sokat ő is...?"
Mi az a sok? Tényleg csak nagyságrendileg. Fél milla? Vagy inkább 2-3? Autó árát még egyszer ráköltötte már?
Mert mondjuk szerintem 2-3kiló per év még nem a világ vége, de ha több, az már gáz. Yarisban az a jó, hogy nem lehet neki 500 rugónál nagyobb baja, mert ha mégis, beletolja az ember a Dunába, és vesz egy másikat.
Ellenben pl fater E65-öse az első évben belekerül legalább másfél millába. Volt rajta, klíma gond 300 rugó, hangfalak elkussoltak, 150k, tolatóradar 200k, iDrive-val is volt valami, nem vette be a parancsokat, no ez 200k körül volt.
És akkor még mechanikus gondja (úgy értem futómű, motor, stb) még nem volt. Na akkor mi lesz. Mondjuk az első évet 2 nyugis követte, de akkor sem egy könnyen fenntartható kocsi.
Csak a kötelezője az egy havi fizetésem. Szóval egy ilyen autót én bizti nem tudnék fenntartani.

Egyéb iránt én spec azért akarnék BMW-t, mert imádom az E65-t, aki egyszer hozzászokik, annak vége. Ezt az érzést szeretném, csak kicsit kisebb, és olcsóbb kiadásban. Oké, hogy ajtó szervó nem lesz benne, de azért a bőr, a kényelem, az automata váltó, a belső tér kialakítása, anyaghasználat, dizájn, az csak BMW-s. A presztízs meg nem érdekel. Szerintem egy 10-15 éves autónak már amúgy sincs semmi presztízse, szóval ez nekem nem szempont.
Inkább riszáltatom a fenekem egy 10 éves (de tipp-topp) full-extrás autóban, mint egy ugyan annyiba kerülő, 5 éves, de full fapad népautóban. És itt nem a népautóval van a baj, hanem a fapaddal. A Yaris utasterében 100-nál már olyan hangzavar van, hogy ordítva sem hallod a másikat. Ez van, ha spórolnak az anyaggal...
Szerk: a futóművét meg már had ne minősítsem. Mint ahogy balesetet sem szeretnék vele. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az előttem lévő fél méternyi autóba kell méretű gyűrődési zónát tudtak bepréselni. Max mint a tescós kaja... "nyomokban gyűrődési zónát is tartalmaz..."






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. április 17. csütörtök, 15:43

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 22:06


BMW_Noob83 írta: Hát azért az tényleg ismert, hogy a benzines többet fogyaszt, mint a dízel, a nagy köbcenti többet, mint a kicsi (kivéve a downsizeingos vackokat, amit szénné kell pörgetni, hogy egyáltalán elinduljon), és az automata, mint a kézi. Szóval ha összeadjuk, hogy nagy+benzines+automata, akkor tényleg kijön, hogy kell hozzá egy tartálykocsi, vagy egy olajfinomító.
De azért 3000 köbcenti egy nem túl nehéz kasztnival talán nem olyan veszélyes. Azt mondják 13-15 liter városban. Bár már az is jóval több, mint amit szívesen fogadnék. Szóval jogos.
Szerk: csak eleinte arra gondoltam, hogy valami nyomaték problémára akarsz utalni, pl hogy az automaták nem bírják az erősebb motorokat, vagy ilyesmi.


félre értés ne essék, nem beszéllek le semmiről, azt veszel, amit akarsz, ha tellik.
csak próbállak rávezetni a dolgokra. ugye használt autó esetén, pedig a több dolog, mégtöbb hiba forrása lehet. na meg utána ne emiatt utáld meg a márkát.

szerk.: amúgy anubisz kollégának asszem pont ilyen 30xi gépe van, ő tudna mesélni, költött már rá sokat ő is. bár most nagyon el van tűnve. hirtelen azt hittem az ő autója az eladó...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 17. csütörtök, 09:05

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 22:02


Totyasrac írta:
jons írta: Most például honnan tudod hogy viselkedik egy nagy köbcentis automata váltós autó városban?


Azért ehhez nem kell atomfizikusi végzettség...
- a benzines többet eszik, mint a dízel,
- a (hidrodinamikus, vagyis hagyományos) automata váltós többet eszik, mint a kézi
- városban minden kocsi többet eszik, mint kint
- a nagyköbcentis jellemzően többet eszik bárhol, mint a kicsi (kivéve autópálya, nagy tempó)
- az összekerekes többet eszik, mint a 2WD.

Ezekből nyilván a 2WD dízel kéziváltós országúti fogyasztása a legjobb, a nagy benzines automata 4WD meg a legrosszabb.

Akár le is vezethető, de szerintem ez tényleg egyértelmű.

Más kérdés, hogy a sor6-V8 benzines hang a legszebb, az automata a legkényelmesebb, az összkerék a legtutibb... Legalábbis szerintem

(Közben BMW_Noob83 kolléga megelőzött, sokáig gépelek, na )



nem komolyan kérdezte, csak kötekszik szokása szerint. vannak így egy páran. vagy egymás seggét nyalják, vagy velem kötekszenek.

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 21:33


jons írta: Most például honnan tudod hogy viselkedik egy nagy köbcentis automata váltós autó városban?


Azért ehhez nem kell atomfizikusi végzettség...
- a benzines többet eszik, mint a dízel,
- a (hidrodinamikus, vagyis hagyományos) automata váltós többet eszik, mint a kézi
- városban minden kocsi többet eszik, mint kint
- a nagyköbcentis jellemzően többet eszik bárhol, mint a kicsi (kivéve autópálya, nagy tempó)
- az összekerekes többet eszik, mint a 2WD.

Ezekből nyilván a 2WD dízel kéziváltós országúti fogyasztása a legjobb, a nagy benzines automata 4WD meg a legrosszabb.

Akár le is vezethető, de szerintem ez tényleg egyértelmű.

Más kérdés, hogy a sor6-V8 benzines hang a legszebb, az automata a legkényelmesebb, az összkerék a legtutibb... Legalábbis szerintem

(Közben BMW_Noob83 kolléga megelőzött, sokáig gépelek, na )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 16. szerda, 21:34


státusz BMW_Noob83

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 21:30


Hát azért az tényleg ismert, hogy a benzines többet fogyaszt, mint a dízel, a nagy köbcenti többet, mint a kicsi (kivéve a downsizeingos vackokat, amit szénné kell pörgetni, hogy egyáltalán elinduljon), és az automata, mint a kézi. Szóval ha összeadjuk, hogy nagy+benzines+automata, akkor tényleg kijön, hogy kell hozzá egy tartálykocsi, vagy egy olajfinomító.
De azért 3000 köbcenti egy nem túl nehéz kasztnival talán nem olyan veszélyes. Azt mondják 13-15 liter városban. Bár már az is jóval több, mint amit szívesen fogadnék. Szóval jogos.
Szerk: csak eleinte arra gondoltam, hogy valami nyomaték problémára akarsz utalni, pl hogy az automaták nem bírják az erősebb motorokat, vagy ilyesmi.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 16. szerda, 21:32

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 21:22


YELLOW írta:
úgy értem a benzines nagyköbcentis automatával. a legrosszabb párosítás fogyasztási szempontból. főleg városban.
a nagy köbcentis dízel viszont jobb dolog.
az összkereket meg úgy értettem, ha gond elsz vele, akkor drágább mulatság.


Annyira bírom, hogy te mindenhez értesz. Automata váltó, benzin-dízel tényleg minden, diag nélkül megmondod kinek mi a baja. Most például honnan tudod hogy viselkedik egy nagy köbcentis automata váltós autó városban?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 20:52


BMW_Noob83 írta:
Mi a baj a nagy köbcentivel meg az automatával?


úgy értem a benzines nagyköbcentis automatával. a legrosszabb párosítás fogyasztási szempontból. főleg városban.
a nagy köbcentis dízel viszont jobb dolog.
az összkereket meg úgy értettem, ha gond elsz vele, akkor drágább mulatság.

státusz BMW_Noob83

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 20:43


biztos akarsz Te összkerekest?
Nekem mindegy. Nincs igényem az összkerékre, de nem is vagyok ellene. Talán még jól is jöhet bizonyos szituációkban.
Viszont kb. benzinesből ez az egy darab van jelenleg Mo-n, ami megfelel a kritériumaimnak. Egy darab. Nem vicc. (Szerk. Dízel meg nincs is, haha...)

A beltér engem is aggaszt kicsit, igazából még a színe sem látszik rendesen, de általában ahol tip-topp az autó kívülről, ott a belsőre is szoktak figyelni. Max még kérek képet a tulajtól.

Mi a baj a nagy köbcentivel meg az automatával?






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 16. szerda, 20:46

veszkoo85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz veszkoo85

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 212

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 18:57


YELLOW írta:
BMW_Noob83 írta: Ez van még.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-7770191
Mit gondoltok?


biztos akarsz Te összkerekest?
a másik, hogy a beltérből pont a lényeg nem látszik. benyás nagy köbcentis meg automata, na az meg kizárt. legyen bármilyen helyzet, nem fanyalodnék dízelre. nincs az az Isten. kivéve ha kisbuszom lesz


Az a helyzet az XXXXXXXXXXXXX-el,vagyis az összkerékkel,hogy az eleje az teljesen más mint a normál nem x-es bmw-nek én ezt tapasztalatból mondóm mivel egy xd hajtok már régóta.ha van valami kérdés nyugodtan tedd fel válaszolok rá.amúgy szerintem szép az autó.
de vannak itt a fórumon akik Fehérváron laknak kérdezd meg őket hátha ismerik a verdát.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 18:34


BMW_Noob83 írta: Ez van még.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-7770191
Mit gondoltok?


biztos akarsz Te összkerekest?
a másik, hogy a beltérből pont a lényeg nem látszik. benyás nagy köbcentis meg automata, na az meg kizárt. legyen bármilyen helyzet, nem fanyalodnék dízelre. nincs az az Isten. kivéve ha kisbuszom lesz

státusz BMW_Noob83

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 17:55


Ez van még.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-7770191
Mit gondoltok?

státusz BMW_Noob83

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. április 16. szerda, 17:43


Totyasrac írta:
BMW_Noob83 írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...vi-7729236

Ezzel szemezgetek. Mi a véleményetek róla? Ez az igényeimnek 100%-ban megfelel, túl is teljesíti, csak a dízelsége gond, de ezzel nincs mit tenni. Vigyázok rá, s lehet 2-3 év múlva lecserélem egy E60-ra. (Azok között persze még kevesebb a benzines).

Tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy szerintetek érdemes-e egyáltalán agyalni rajta. Aztán ha komolyra fordul a dolog, akkor persze úgyis bevizsgáltatom egy független szervizben (ha engedik, de ha meg nem engedik, akkor alapból felejtős, mert ott tuti sáros valami), de előzetesen kíváncsi vagyok a véleményetekre, mielőtt bejelentkeznék megnézni.


Képek alapján zsír (ha nagyon kiugró balhé lett volna korábban, HD-képek sem lennének, de végignézve korrekt darab), ha ilyesmire vágynék, tuti elmennék megnézni.
Költeni valószínűleg kellhet rá (folyadékok cseréje, ilyesmik), ha szépen jár és a váltó is rendben akkor lehet akár tuti vétel is.
(Ettől függetlenül nem akarnék dízelt, de megértelek :roll

Köszi. A folyadék/szűrő csere az nálam alap, be van kalkulálva. Azért nem akarok 1.7-nél többet adni érte, mert nagyon max 3 misim van most kocsira, de azt akarom, hogy 2-ből kijöjjön átírással, és egy olajcserével együtt.

Dízelt én sem akarnék, de tényleg NINCS olyan benzines, ami fel van extrázva, és nincs széthajtva. És az újabbak között még ennyi benzines sincs. Ha nem hiszed, végezz el egy kísérletet. Használtautó.hu-n csak 2 paramétert állíts be. BMW 5-ös, és 2008-tól. Semmi másra ne szűrjél rá. Jelenleg 498 dízelre jut 18 benzines. Az a helyzet, hogy mikor ezek a 2008+-os autók beesnek a (számunkra, halandók számára) megfizethető ártartományba, akkor ahogy elnézem Ti is kénytelenek lesztek dízelt venni. (Esetleg lehet bogarászni külföldről, akinek van hozzá kedve, rá ideje, de ott is hasonlóak az arányook). Tetszk, nem tetszik, ez van. Thats all, falks...