ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2015. május 13. szerda, 23:37


Sziasztok. Hozzáértők, jogban jártasok segítségét kérném.
Decemberben eladtam az autóm, eljött, beindítottuk,körbenézte, átadtam a szerviz számlákat is,előtte csináltattam diagot az autóról, azt is átadtam hibátlan állapotban volt az autó. Érdről Balatonra vitte, semmi panasz szerette. Ma 5 hónap után felhív, hogy a 6 hónap szavatossággal élve,beszélt ügyvédekkel, és vásároljam vissza az autót, vagy fizessem ki a szervizt, mert megrepedt a hengerfej, minden tiszta olaj és ez nálam volt még,nem nála keletkezett és a szerelő is ír erről egy pappírt, az olaj is ráégett, víz is elfolyt sokszor....ott hagyta az úton az autó, és egy szerelő se akar foglalkozni vele, mert reménytelen, de ennek ellenére meg azt mondta h a szerelő ír egy pappírt h nálam már henegfejes volt.... most állítólag áll az autó, nem hajlandó senki megcsinálni neki... sztárügyvédekkel is beszélt, h biztos nyerik a pert, vagy vásároljam vissza, vagy fizessem ki a szervizt, ami 300-400 ezer ft... fog küldeni egy hivatalos levelet,amiben felszólít erre.... Szerintetek? ja és állandóan hívogatott eddig is, hol az emelő, hol mit hogy, mit festene a motorháztetőre, éjjel is hívogatott,hol van a emelő,amit eleve megmutattam neki távozáskor és nem kell sok ész se h rájöjjön.
Lehet ebből valami? vagy esélye sincs?

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2015. május 09. szombat, 10:31


KGR írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.


Ên is egyet értek, bár saját tapasztalatom nincs.
Viszon fura, hogy elég jelentős az öszkerekesek aránya az újjonan vásároltak közt.


Sziasztok!
Nekem 325xi autóm van az E46-os szériából(220 ekm-rel vettem). Ráadásul automata váltós. Napi 60km-t megy az autó és nekem nincsenek rossz tapasztalataim. Az tény, hogy mióta megvan az autó,azóta majd 500 eFt-ot költöttem a szervizelésére, de ennek jóformán semmi köze nem volt ahhoz, hogy összkerekes. Futóműbe egy gömbcsuklót és két db lengőkar hátsó szilentet kellett cserélnem (csak lamförderer alkatrészeket rakattam bele). Azért írtam, hogy jóformán, mivel a szilentek kicserélése után elkezdte kirángatni a difiből a féltengelyt az autó. Hibajelenség az volt, hogy egyszer csak megszűnt a hajtás. Sok-sok keresgélés után találtuk csak meg a hibát, ami egy vicc volt. Régebben cserélhettek benne féltengelyt és valamiért 2 db acél porvédőt raktak rá (vagy rajta volt az új darabon és nem vették észre, raktak rá még egyet). Emiatt nem tudott bekattanni a helyére egy zégergyűrű. Amíg laza volt a futómű, volt elég mozgása, hogy ne a féltengelyt terhelje,de miután megcsináltattam, olyan feszes lett, hogy rögtön előjött a hiba. Ennyi problémám volt a futóművel, de ennek nem sok köze van ahhoz, hogy összkerekes (maximum annyi, hogy van első féltengely). Az összes többi ráköltött pénz karbantartásra ment el. Szíjcserék, feszítők, minden létező folyadék, gyertyák, szűrők + 1 db vezérműtengely helyzet jeladó, 1 db kulcs vásárlása és programoztatása a wallisban jó drágán, 1 db ülésérzékelő bypass modul, illetve a műszercsoport javítása, mert amikor a szemét nepper összeforrasztotta a fenti jeladó miatt felvillanó check engine lámpát egy másikkal, tönkretette a km óra mutatóját. Nagyjából ennyi.
Számomra nagyon megnyugtató, hogy mindig el tudok vele indulni. Télen a tükörjegesre fagyott úton többször jól jött. Egyszerűen nem lehet megcsúsztatni, mert legalább 1 keréknek mindig maradt tapadása. Mindig kihúzza/kitolja magát a bajból.


Nagyon is jó dolog az x-drive.
De ezt hiába mondod olyannak,aki még csak nem is vezetett ilyen tipusú autót. Az hogy meghibásodhat. Hát persze,mint minden más az autóban,de cserébe jóval biztonságosabb lesz a vezetés minden körülményközt ésszerü határokon belül.




KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. május 09. szombat, 00:49


elgeri írta:
YELLOW írta:
morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.


Ên is egyet értek, bár saját tapasztalatom nincs.
Viszon fura, hogy elég jelentős az öszkerekesek aránya az újjonan vásároltak közt.


Sziasztok!
Nekem 325xi autóm van az E46-os szériából(220 ekm-rel vettem). Ráadásul automata váltós. Napi 60km-t megy az autó és nekem nincsenek rossz tapasztalataim. Az tény, hogy mióta megvan az autó,azóta majd 500 eFt-ot költöttem a szervizelésére, de ennek jóformán semmi köze nem volt ahhoz, hogy összkerekes. Futóműbe egy gömbcsuklót és két db lengőkar hátsó szilentet kellett cserélnem (csak lamförderer alkatrészeket rakattam bele). Azért írtam, hogy jóformán, mivel a szilentek kicserélése után elkezdte kirángatni a difiből a féltengelyt az autó. Hibajelenség az volt, hogy egyszer csak megszűnt a hajtás. Sok-sok keresgélés után találtuk csak meg a hibát, ami egy vicc volt. Régebben cserélhettek benne féltengelyt és valamiért 2 db acél porvédőt raktak rá (vagy rajta volt az új darabon és nem vették észre, raktak rá még egyet). Emiatt nem tudott bekattanni a helyére egy zégergyűrű. Amíg laza volt a futómű, volt elég mozgása, hogy ne a féltengelyt terhelje,de miután megcsináltattam, olyan feszes lett, hogy rögtön előjött a hiba. Ennyi problémám volt a futóművel, de ennek nem sok köze van ahhoz, hogy összkerekes (maximum annyi, hogy van első féltengely). Az összes többi ráköltött pénz karbantartásra ment el. Szíjcserék, feszítők, minden létező folyadék, gyertyák, szűrők + 1 db vezérműtengely helyzet jeladó, 1 db kulcs vásárlása és programoztatása a wallisban jó drágán, 1 db ülésérzékelő bypass modul, illetve a műszercsoport javítása, mert amikor a szemét nepper összeforrasztotta a fenti jeladó miatt felvillanó check engine lámpát egy másikkal, tönkretette a km óra mutatóját. Nagyjából ennyi.
Számomra nagyon megnyugtató, hogy mindig el tudok vele indulni. Télen a tükörjegesre fagyott úton többször jól jött. Egyszerűen nem lehet megcsúsztatni, mert legalább 1 keréknek mindig maradt tapadása. Mindig kihúzza/kitolja magát a bajból.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. május 08. péntek, 21:59


YELLOW írta:
morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.


Ên is egyet értek, bár saját tapasztalatom nincs.
Viszon fura, hogy elég jelentős az öszkerekesek aránya az újjonan vásároltak közt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. május 08. péntek, 20:48


morzseya írta: Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?


nem véletlen olcsóbb. van itt kolléga, aki nem kevesett költött. szerintem xi ne. plussz hiba lehetőség csak.

morzseya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz morzseya

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2015. május 08. péntek, 20:35


Sziasztok,
még egy kérdésem lenne.
Ugye már tudott,h e46 30i-ben gondolkozok.
Na de hogy a Xi-t érdemes-e vagy sem?
Nagyjából csak plusz hibalehetőségként tekintek rá. (Hiába nem volt még hátsókerekes autóm.) De elég sok hirdetés van ami xi-t akar eladni. Jellemzően olcsóbbak is egy kicsit - hiába felárral lehetett venni. Szóval még a végén helytálló a gondolatom?

státusz F10

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2015. május 08. péntek, 15:08


Üdv.
Vásárolni szeretnék egy F10 525D (még 6 hengeres)autót és érdeklődni szeretnék , hogy nagyobb gondok mennyi kmnél jelentkeznek?
Tudom hogy nagy mértékben tulaj fuggő,de átlagos használat mellett meglehet venni egy 150-200.000kmel?
Illetve mire kell odafigyelni, ugy hogy még nem volt bmw.m?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. május 07. csütörtök, 09:00


eléggé szedett-vetett, nagyon zanzás, kicsit pontatlan
Újonnan drága volt, ma árával olcsó a BMW E46-os 3-asa

még egy kis
Így tudhatod meg, milyen autót veszel

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 07. csütörtök, 09:06

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. május 07. csütörtök, 06:23


YELLOW írta:
morzseya írta:
zuziq írta:
Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Elég rövid intervallumnak tűnik ez a 170e ahhoz képest,h elvileg szép egyenletes járású benzinmotorról van szó és nem egy dízelről. Vagy én gondolom rosszul?


nem a járása a lényeg, hanem a nyomaték. az öli meg leginkább.



egy gyenge injektor, hamarabb megöli mint a nyomaték.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 07. csütörtök, 06:24

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 20:41


YELLOW írta:
morzseya írta:
zuziq írta:
Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Elég rövid intervallumnak tűnik ez a 170e ahhoz képest,h elvileg szép egyenletes járású benzinmotorról van szó és nem egy dízelről. Vagy én gondolom rosszul?


nem a járása a lényeg, hanem a nyomaték. az öli meg leginkább.



Úgy van, ha jól tudom am is 150-200ra vannak belőve.
Jelei? Leállításkor szól már, kuplungom is lassan ki lesz sztem, hidegen néha beráz 1be.

Szerintem aki használt e46ot vesz állítólagos 150-200-250 ezrekkel nyugodtan számolhat a cseréjével, bár biztos akad kivétel.

Üdv!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 19:38


morzseya írta:
zuziq írta:
Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Elég rövid intervallumnak tűnik ez a 170e ahhoz képest,h elvileg szép egyenletes járású benzinmotorról van szó és nem egy dízelről. Vagy én gondolom rosszul?


nem a járása a lényeg, hanem a nyomaték. az öli meg leginkább.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 06. szerda, 19:39

morzseya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz morzseya

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 19:22


zuziq írta:
YELLOW írta:
morzseya írta:
morzseya írta:

Feltételezésem szerint nem csak +1 fokozat a 6-os váltós. Valszeg az 5-öst egy kicsit kisebb áttéttel szerelték, a 6-ost meg kicsit nagyobb áttéttel, mint az 5-ös váltóval szereltben az 5-ös.


Ha ezt a weblapot veszem alapul, akkor tévedek az áttételezést illetően:
6-os váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6167


5-ös váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6166


még a ~400rpm-et is elég jól megtippeltem (többet kéne lottóznom )
1-2-4 van elmenve egy minimálisat, na meg a rüki. tehát még az 5. is ugyanaz. azért 120-nál a 2500 elég barátságos. nekem 90-nél annyi ha jól rémlik.
mindneképp a 6-os venném.


Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Elég rövid intervallumnak tűnik ez a 170e ahhoz képest,h elvileg szép egyenletes járású benzinmotorról van szó és nem egy dízelről. Vagy én gondolom rosszul?

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 19:03


zuziq írta:
YELLOW írta:
morzseya írta:
morzseya írta:

Feltételezésem szerint nem csak +1 fokozat a 6-os váltós. Valszeg az 5-öst egy kicsit kisebb áttéttel szerelték, a 6-ost meg kicsit nagyobb áttéttel, mint az 5-ös váltóval szereltben az 5-ös.


Ha ezt a weblapot veszem alapul, akkor tévedek az áttételezést illetően:
6-os váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6167


5-ös váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6166


még a ~400rpm-et is elég jól megtippeltem (többet kéne lottóznom )
1-2-4 van elmenve egy minimálisat, na meg a rüki. tehát még az 5. is ugyanaz. azért 120-nál a 2500 elég barátságos. nekem 90-nél annyi ha jól rémlik.
mindneképp a 6-os venném.


Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Mik a jelei?


zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 14:13


YELLOW írta:
morzseya írta:
morzseya írta:

Feltételezésem szerint nem csak +1 fokozat a 6-os váltós. Valszeg az 5-öst egy kicsit kisebb áttéttel szerelték, a 6-ost meg kicsit nagyobb áttéttel, mint az 5-ös váltóval szereltben az 5-ös.


Ha ezt a weblapot veszem alapul, akkor tévedek az áttételezést illetően:
6-os váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6167


5-ös váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6166


még a ~400rpm-et is elég jól megtippeltem (többet kéne lottóznom )
1-2-4 van elmenve egy minimálisat, na meg a rüki. tehát még az 5. is ugyanaz. azért 120-nál a 2500 elég barátságos. nekem 90-nél annyi ha jól rémlik.
mindneképp a 6-os venném.


Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 11:23


morzseya írta:
morzseya írta:

Feltételezésem szerint nem csak +1 fokozat a 6-os váltós. Valszeg az 5-öst egy kicsit kisebb áttéttel szerelték, a 6-ost meg kicsit nagyobb áttéttel, mint az 5-ös váltóval szereltben az 5-ös.


Ha ezt a weblapot veszem alapul, akkor tévedek az áttételezést illetően:
6-os váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6167


5-ös váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6166


még a ~400rpm-et is elég jól megtippeltem (többet kéne lottóznom )
1-2-4 van elmenve egy minimálisat, na meg a rüki. tehát még az 5. is ugyanaz. azért 120-nál a 2500 elég barátságos. nekem 90-nél annyi ha jól rémlik.
mindneképp a 6-os venném.