Hektor írta:
gfeco írta:
316i ből én ugy gondolom az M43 motor nagyon megbízható.
Nem egy versenygép de cserébe tartós.
Erős lánc,kiforrott konstrukció.
318i ből is van sok féle,én abból lehet a 143 lovasat venném,de ott már van lánc probléma azt hiszem.
320i talán a legjobb lehet,bár itt több gyertya több trafó,(meg ha baj van 6 hengerrel kell számolni esetleges motorfelujitásnál)bár nem jellemző.
Fl előtti autoknak tipushibája a hátsó futómü rögzitési pontjainak kiszakadása a karosszériából.
Amugy rendszeres szervizeléssel remek autó bármelyiket választod.
Nekem személy szerint 316im van,170-et gond nélkül utazok vele,motorikusan sosem volt gondd es 300 e km van benne.olajat nem fogyaszt.
De ha visszamehetnék 320 alatt nem vennék.
Nos köszönöm, ilyen válaszokban reménykedtem. Tehát 316i elméletileg tartós, BMW-s körökben leggyengébbnek számító, de megbízható. 318i FL előttik futóműproblémáinál van valami évjárat, felépítmény konkrétum, vagy mindre jellemző, ami Fl előtti ? FL után a 143 Le vezérlésprobléma gyakori lehet ?
Én ugy tudom de majd kijavitanak hogy 2001.09-től van Facelift.De nem mindre igaz a futóműbaj, nekem pl nincs ilyen bajom.Inkább az erősebb motorokra jellemző.Ahol nincs nagy nyomaték ott kevesebb a meghibásodás mértéke.
Egy 330i előbb kicsinálja a kardánt,hardyt,féltengelyeket,szilenteket,előbb nyujtja meg a láncot talán mint egy 105 lovas.
Futómű amugy mindegyikben érzékeny, lengőkarokban a gömbfejet hamar hazavágják a magyar utak,kuplung kettőstömegű, jo drága , autómatáról nincs tapasztalat.
Sárvédőivek hátul hajlamosak rozsdára igy 15 év körül.
Azért azt tudd hogy ez is csak autó a szilentek szimmeringek 15 év alatt jocskán elöregedtek, motorolajszivárgás szinte elképzelhetetlen, a gyorscsatis vizcsövek itt ott kezdenek azért szivárogni, müanyag vizcsonkok is öregszenek, elérik az anyaguk.
Lengéscsillapitók hátul szokták megadni magukat.Persze vehetsz autót fanatikustol aki mindent cserélt de azért nem ez a jellemző itthon.És én csak saját tapasztalatból tudom hogy igy 15 évesen 300 e km-el azért jönnek a gondok.
csak a januárom igy indult:
Váltóolaj csöpögés, két darab szimmering, ha már fel volt emelve akkor diffi szimmeringek, lengéscsillapitok hátul.(szimmering átszakadt, golyaláb folyt)
2 nap mulva kulcshalál, rá két nap Gm halál.
majd generátor off 2 nap mulva.Hazavontatás.
Szerelés közben meg észrevettem hogy csöpög a viz a termosztátnál lévő gumicsőnél, és a vizpumpát meghallgatva elég csapágyas volt.
és megállapitottam hogy elbirna két uj szijat is, mert elég szarul néz ki.
Rengeteget megyek vele és nagyon szeretem annak ellenére is hogy most löttem rá 150 et és még 50 et gond nélkül rábirnék.
De ez van.Viszont ha nincs baja sok örömet okoz.
Probálj minnél fiatalabbat és keveset futottat.