Én nem panaszkodhatom.
Szerintem egy elég szép állapotú 316-ost fogtam ki, nincs 1 éve nálam, tavaly szeptemberben vettem óra szerint 101ezer km-rel 1.7M-ért hoztam el, reális piaci értéke kb 2M. Pöpec belső, tetőcsomagtartó, kerékpár tehető rá, téli gumi lemezfelnin, bontatlan BMW szőnyegkárpit a csomagtartóban, merev ülésvédő a gyerekek rugdosása ellen, még a gyári(!!!) Michelin nyári gumival szerelve, amik természetesen jó szar állapotban voltak, lehet, hogy tartogatták 6 évig a padláson, soha nem derül ki, szóval a szokásos. Magánszemélytől vettem, de egy kereskedő intézte a lízinget (céges autó lett, azt pedig muszáj lízingelni, ha nem akarsz ellenőrzést fél éven belül).
Próbakörön hallottam némi ropogást hátulról, ami később kiderült bölcsöszilent volt, semmi komoly, párezer forintos tétel. Közvetlenül vétel után az első tankolás után lefulladt az autó, és minden reggel eljátszotta hideg indításnál, amíg meg nem csinálták. Valami vezérmű jeladó volt a hibás, 15ezer ftba került. Jobban megijedtem, azt hittem nagyobb a baj (légtömegmérő ki volt kötve, sanszos volt, hogy emiatt, de kiderült semmi baja, azóta sincs... kopp-kopp)
Cserélve voltak rajt a szokásos apróságok, szűrők, szíjak, olaj, ami kell. Volt egy légkondi süni csere, az volt asszem 25ezer, de nem emlékszem biztosan. Egy szervízem volt 50-60ezerért, utána egy 180ezerért. Hogy mikor mit cseréltek, már nem emlékszem. Volt gyertyacsere, a jobb oldali kormányösszekötőt kellett cserélni, lengőkart, szilenteket elöl-hátul ha jól emlékszem, stb finomságokat. Számlákat vissza tudnám nézni.
Attila szerint a belső kb. 180e km-t sejtet, hogy annyi lehet benne, de találtak benne gyári alkatrészeket, amiket már cserélni kellett volna, ha 180e lenne benne, szóval nem lehet tudni, akár az is igaz lehet, hogy tényleg ennyi van benne (jelenleg 115e-nél járok). Ez jót is jelenthet, de abból a szempontból rosszat, hogy most fog rajt minden elmenni szép lassan, és rám vár a feladat, hogy cseréltessek sorban mindent... E öröm, e bódottá...
Mivel nem vezettem előtte ilyen autót, nem éreztem túl billegősnek a kanyarokban, de azóta nagyon érzem, hogy mászik, úszik, ezért bemérettem még januárban. Kiderült, hogy elég ratyik az első csillapítók. Eddig eljártam vele, óvatosan cammogok, viszont pár hete nekiállt kopogni valami. Hátulról hallom, de attól még jöhet előről, viszi a kasztni a hangot. Szóltam Attilának, hogy vinném a kocsit, több bajom is van most vele, egyúttal megrendeltem rá a komplett futóművet, inkább mint hogy két hónap múlva meg a hátulját kelljen cserélni.
Ami jobban aggaszt most, hogy felvillanik reggel indítás előtt a hűtőfolyadék szintjelző. Valahol megy el a víz... Múlt héten pár másodpercre villant fel, amíg el nem indítottam a kocsit, most pár kilométer után alszik el. Néztem olajat, gyönyörű színe van, nem capuccino, motortérben nem látok különöset, mint hogy az egyik cső tövében víz van. De az lehet a légkondi kondenzvíz is miattam, nem tudom milyen cső az éppen, szóval majd kiderítik...
Még egy apróság, ami nem tudom mennyibe fog kerülni, hogy ingadozik az alapjárat, de kb. amióta megvettem. Vezérmű jeladó sem oldotta meg, amiatt csak nem fullad le hidegen. Ez olyan tünet, hogy ha melegen beérkezek egy kereszteződésbe, lemegy a fordulat 500-ig, berázza a kasztnit is, és utána visszaáll 800 köré. Ezek alapján és a fórumos "okosságokból" következtetve a kartergázcsőhöz lesz köze, legalábbis amiket találtam eddig hasonló problémákat, ott ez volt a titok nyitja.
Úgyhogy az eddigi kb 250ezer ft-hoz most kb még ennyit számolok, és így lesz 1 éve nálam a kocsi, viszont remélem minden olyan dolog ki lesz így cserélve, ami gondot okozhat. Pár hete el akartam adni, de ha most ezt ráköltöm, tuti marad, mert így nem ajándékozom oda senkinek ár alatt...