Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 10:51


Pontosan, sok sok évig gyűjtögettem erre az autóra, meg adtam érte a polo-t
így amit annál megszoktam (hogy megbízható, télen-nyáron-bármikor számíthatok rá)
azt ennél is meg akarom kapni, kb. 10 évre terveztem "Vele" a dolgokat, aztán majd
meglátjuk. Egyedül a kettőstömegűvel nem vagyok kibékülve vezethetőség szempontjából,
mert itt nem lehet úgy dobálni a "sebességeket" mint a polonál, az szinte "sporváltós"
ehhez képest /és emiatt már bánom hogy nem automata, de attól megint csak félek mert
ha nem cserélték benne az olajat akkor az megint zsebbenyúlós/ de ezért a kellemetlen-ségért kárpótol a nyomaték, na és ugye télen a hátsó hajtás.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 09:00


Milan írta: Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj


Ez korrekt - azt azért hozzátenném helyetted is, hogy olyan cuccokat cseréltél, amik a magyar utakon 200.000 körül normális, hogy kifekszenek, most viszont további 100-200 ezer km-en át nem kell hozzányúlni majd...
Magyarán hosszútávú restaurálást végeztél, ami - bár a 20.000 km-re vetítve horror költség - hosszabb távon kifizetődik.


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 07:43


Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2012. július 26. csütörtök, 21:27


Én nem panaszkodhatom.
Szerintem egy elég szép állapotú 316-ost fogtam ki, nincs 1 éve nálam, tavaly szeptemberben vettem óra szerint 101ezer km-rel 1.7M-ért hoztam el, reális piaci értéke kb 2M. Pöpec belső, tetőcsomagtartó, kerékpár tehető rá, téli gumi lemezfelnin, bontatlan BMW szőnyegkárpit a csomagtartóban, merev ülésvédő a gyerekek rugdosása ellen, még a gyári(!!!) Michelin nyári gumival szerelve, amik természetesen jó szar állapotban voltak, lehet, hogy tartogatták 6 évig a padláson, soha nem derül ki, szóval a szokásos. Magánszemélytől vettem, de egy kereskedő intézte a lízinget (céges autó lett, azt pedig muszáj lízingelni, ha nem akarsz ellenőrzést fél éven belül).
Próbakörön hallottam némi ropogást hátulról, ami később kiderült bölcsöszilent volt, semmi komoly, párezer forintos tétel. Közvetlenül vétel után az első tankolás után lefulladt az autó, és minden reggel eljátszotta hideg indításnál, amíg meg nem csinálták. Valami vezérmű jeladó volt a hibás, 15ezer ftba került. Jobban megijedtem, azt hittem nagyobb a baj (légtömegmérő ki volt kötve, sanszos volt, hogy emiatt, de kiderült semmi baja, azóta sincs... kopp-kopp)
Cserélve voltak rajt a szokásos apróságok, szűrők, szíjak, olaj, ami kell. Volt egy légkondi süni csere, az volt asszem 25ezer, de nem emlékszem biztosan. Egy szervízem volt 50-60ezerért, utána egy 180ezerért. Hogy mikor mit cseréltek, már nem emlékszem. Volt gyertyacsere, a jobb oldali kormányösszekötőt kellett cserélni, lengőkart, szilenteket elöl-hátul ha jól emlékszem, stb finomságokat. Számlákat vissza tudnám nézni.

Attila szerint a belső kb. 180e km-t sejtet, hogy annyi lehet benne, de találtak benne gyári alkatrészeket, amiket már cserélni kellett volna, ha 180e lenne benne, szóval nem lehet tudni, akár az is igaz lehet, hogy tényleg ennyi van benne (jelenleg 115e-nél járok). Ez jót is jelenthet, de abból a szempontból rosszat, hogy most fog rajt minden elmenni szép lassan, és rám vár a feladat, hogy cseréltessek sorban mindent... E öröm, e bódottá...

Mivel nem vezettem előtte ilyen autót, nem éreztem túl billegősnek a kanyarokban, de azóta nagyon érzem, hogy mászik, úszik, ezért bemérettem még januárban. Kiderült, hogy elég ratyik az első csillapítók. Eddig eljártam vele, óvatosan cammogok, viszont pár hete nekiállt kopogni valami. Hátulról hallom, de attól még jöhet előről, viszi a kasztni a hangot. Szóltam Attilának, hogy vinném a kocsit, több bajom is van most vele, egyúttal megrendeltem rá a komplett futóművet, inkább mint hogy két hónap múlva meg a hátulját kelljen cserélni.

Ami jobban aggaszt most, hogy felvillanik reggel indítás előtt a hűtőfolyadék szintjelző. Valahol megy el a víz... Múlt héten pár másodpercre villant fel, amíg el nem indítottam a kocsit, most pár kilométer után alszik el. Néztem olajat, gyönyörű színe van, nem capuccino, motortérben nem látok különöset, mint hogy az egyik cső tövében víz van. De az lehet a légkondi kondenzvíz is miattam, nem tudom milyen cső az éppen, szóval majd kiderítik...
Még egy apróság, ami nem tudom mennyibe fog kerülni, hogy ingadozik az alapjárat, de kb. amióta megvettem. Vezérmű jeladó sem oldotta meg, amiatt csak nem fullad le hidegen. Ez olyan tünet, hogy ha melegen beérkezek egy kereszteződésbe, lemegy a fordulat 500-ig, berázza a kasztnit is, és utána visszaáll 800 köré. Ezek alapján és a fórumos "okosságokból" következtetve a kartergázcsőhöz lesz köze, legalábbis amiket találtam eddig hasonló problémákat, ott ez volt a titok nyitja.

Úgyhogy az eddigi kb 250ezer ft-hoz most kb még ennyit számolok, és így lesz 1 éve nálam a kocsi, viszont remélem minden olyan dolog ki lesz így cserélve, ami gondot okozhat. Pár hete el akartam adni, de ha most ezt ráköltöm, tuti marad, mert így nem ajándékozom oda senkinek ár alatt...

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 14:42


Takiii írta:
csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...


2.0 DOHC ford scorpiommal meg tudtam etetni 7-et pályán ha finoman mentem. De városban is lehetett tartani a 8-at. Persz ezeket én sosem tartottam és 10-11et evett


Csak letoltak a túlsúlyos nyergesvontatók!


Meg a szomszéd kiscsóka a 3 kerekűvel
Egyébként pályán tényleg lehetett vele tartani a 7L-et 110el DE KI MEGY 110el?

Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 13:52


csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...


2.0 DOHC ford scorpiommal meg tudtam etetni 7-et pályán ha finoman mentem. De városban is lehetett tartani a 8-at. Persz ezeket én sosem tartottam és 10-11et evett


Csak letoltak a túlsúlyos nyergesvontatók!

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 28. csütörtök, 12:49


Takiii írta:
vivaladiesel írta:
m_attila írta:
276.000- 436.000ig (2007-2012) 90.000-250.000- óra szerint
30 ezrenként olajcsere (összes szűrővel, karter, gázolaj is)
első hátsó féktárcsa és betétek
Termosztát sima + Egr
424.000km (238.000- óra szerint) kuplungszett + lendkerék

Most.. 436.000km (250.000- óra szerint)
Izzításvezérlő + 4 gyertya (de a gyertyák jók) csak ha már szétszedtük..

Hát ennyi.

Érdekesség képen , turbó, porlasztó nem volt cserélve




vazze most nézem, hogy a lengéscsillapító kivételével ugyanezek mentek szét az enyémben És egy jó 30-40k km múlva a kettőstömegű fog majd elhalni, úgy néz ki.
Ez azért korrekt dolog, következetesen múlnak ki a cuccok, nem összevissza

Na, ennyit a "pénztemető," dízelekről...

Szép teljesítmény, remélem az enyém is kibír hasonlókat, bár a 30K olajcsere intervallumot durván soknak tartom!


Korrekt, hogy nekem ugyanezek a hibák jöttek csak ki a motoron, ezek szerint következetesen hibásodnak meg, nem összevissza. A lendkerék jövőre lesz cserés kb, szóval tényleg ugyanígy megy a sor végig




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 28. csütörtök, 12:51


Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. június 28. csütörtök, 10:54


vivaladiesel írta:
m_attila írta:
276.000- 436.000ig (2007-2012) 90.000-250.000- óra szerint
30 ezrenként olajcsere (összes szűrővel, karter, gázolaj is)
első hátsó féktárcsa és betétek
Termosztát sima + Egr
424.000km (238.000- óra szerint) kuplungszett + lendkerék

Most.. 436.000km (250.000- óra szerint)
Izzításvezérlő + 4 gyertya (de a gyertyák jók) csak ha már szétszedtük..

Hát ennyi.

Érdekesség képen , turbó, porlasztó nem volt cserélve






Na, ennyit a "pénztemető," dízelekről...





Szép teljesítmény, remélem az enyém is kibír hasonlókat, bár a 30K olajcsere intervallumot durván soknak tartom!



Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. június 28. csütörtök, 10:46


b_imi írta:
csbalu írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!





Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



Én is szerénynek tartom az 1 L-es különbséget. A másik, hogy a benzin motort 0 hibával hasonlítottad össze. Lehet, keletkezett volna a 36E alatt ott is egy-két probléma.


Egy nagyjából azonos korosztályú diesel és benzines motor között normál dinamikus és vegyes használat mellett olyan 3 liter üzemanyag diff. lehet / 100Km.
Sok barátomnak van benzines BMW-je, a korábbi M50 es motor vanos nélkül még ennél is többet fogyaszt igaz egyszerűbb is tehát kevesebb a meghibásodási lehetőség vele. A későbbi M52-54 Tu stb. motorok sokkal takarékosabbak a teljesítményükhöz képest, de ott már 4 lambda szonda, vezérműtengely jeladók, légmenny mérő; gyújtótrafók; vanos; hibák lehetségesek! Félreértés ne essék én is szívesebben mennék a 150Le 320D-m helyett egy 30i-vel de sokat használom, tehát nem lenne kifizetődő!
Egyébként egyelőre a 20d-re összes olaj; szűrők; motortartóbakok; lengéscsillapító; szívócső (csappangyúkat kiszedtem), stb. még nem kellett költenem 170K Km-rel az órájában...és a nyomatéka utazáskor némiképp kárpótol a ketyegéstől, amit olyan 60-70-ig hallani belül...


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 13:38


Coyote írta:
csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...


2.0 DOHC ford scorpiommal meg tudtam etetni 7-et pályán ha finoman mentem. De városban is lehetett tartani a 8-at. Persz ezeket én sosem tartottam és 10-11et evett

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 12:14


csbalu írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!





Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



Én is szerénynek tartom az 1 L-es különbséget. A másik, hogy a benzin motort 0 hibával hasonlítottad össze. Lehet, keletkezett volna a 36E alatt ott is egy-két probléma.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 12:05


csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 11:51


Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!





Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 27. szerda, 11:52

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 11:31


Alesi írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!



Nekem van

Futóműben mi ment tönkre és mennyiért?

SA226-os sportfutómű van alatta, és 172000 km után kellett az első két lengéscsillapítót kompletten cserélni. 88 000 Ft volt munkadíjjal együtt, ebben a lengécsillapítók és porvédő gumik voltak benne, meg persze futóműállítás, stb.
Az autó másfél éven át kb. 8000 km-t futott, így számítottam rá, hogy az állás miatt szívni fogok - az első 3000 km-es lengyel túra után elkezdett ömleni a teleszkópokból az olaj.


Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 11:19


Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!






Nekem van

Futóműben mi ment tönkre és mennyiért?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 27. szerda, 11:20