Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 29. péntek, 10:05


nem tudom,hogy jó helyre írom e,de a kérdésem a következõ lenne! volt már errõl szó részemrõl,csak sajna nem találtam meg a topicot!

kérdésem! motor üzem melege le állítóm gyújtást rá adom és max 1-2percig fújja útána csak a meleget!! még a hûtõvíznek a csóvei melegek!!
nem értem mért van ez!!

http://bmwfans.info/parts/cata...ter_valve/

ezen az ábrán van a 7es számú alkatrész!! ez kéne forgassa gyútáson vízet nem? na már most nálam ha rá adoma gyújtást üzem melegen akkor ez nem búg két henger közül pedig a kisebbik forró a nagyobbik pedig hideg!!
ezek szerint akkor ez rossz? vagy ennek így kell lennie ésmáshol keressem a hibát?

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 20:20


Az szép!
Akkor én nem is nagyon szidom a benyát a 14el...

BarG írta:
Tom_Sawyer írta:
Tano írta:
hancurozo írta: a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.


Legfeljebb lesz neki egy gõzgépe


Kösz a tippeket, azóta lecseréltem a biztonság kedvéért. Viszont a termosztátom nekem is rossz, azt most akarom cserélni. Nektek is 10 fölött evett városban a rossz termosztáttal? Mert most a városi fogyasztásom horror (a hideg motor miatt lehet). Egy hathengeres is megirigyelhetné...


Kedves Kollega,
Nekem jó termosztáttal is 12-õt fogyaszt városban
üdv


JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 19:09


lacaca írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudom ez mennyire gond,vagy nem,de én ahhoz voltam szokva a benzines bmw-knél is ,hogy középen megáll a mutató és ott is marad.Nekem olyat csinál,mióta hidegebb van,hogy elsõ indítás után amikor bemelegszik,felmegy kicsit középp felé a vízhõfok.Utána ha megállok valahol 10-15percre,kicsit hûl,beülök megint indítom,utána már halál pontosan beáll középre!Ez normális szerintetek?



Igen Télen normális!


Ez megnyugtató,köszi szépen a választ!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 18:17


JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudom ez mennyire gond,vagy nem,de én ahhoz voltam szokva a benzines bmw-knél is ,hogy középen megáll a mutató és ott is marad.Nekem olyat csinál,mióta hidegebb van,hogy elsõ indítás után amikor bemelegszik,felmegy kicsit középp felé a vízhõfok.Utána ha megállok valahol 10-15percre,kicsit hûl,beülök megint indítom,utána már halál pontosan beáll középre!Ez normális szerintetek?



Igen Télen normális!

JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 17:11


Sziasztok!Nem tudom ez mennyire gond,vagy nem,de én ahhoz voltam szokva a benzines bmw-knél is ,hogy középen megáll a mutató és ott is marad.Nekem olyat csinál,mióta hidegebb van,hogy elsõ indítás után amikor bemelegszik,felmegy kicsit középp felé a vízhõfok.Utána ha megállok valahol 10-15percre,kicsit hûl,beülök megint indítom,utána már halál pontosan beáll középre!Ez normális szerintetek?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 16:54


Tom_Sawyer írta:
Tano írta:
hancurozo írta: a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.


Legfeljebb lesz neki egy gõzgépe


Kösz a tippeket, azóta lecseréltem a biztonság kedvéért. Viszont a termosztátom nekem is rossz, azt most akarom cserélni. Nektek is 10 fölött evett városban a rossz termosztáttal? Mert most a városi fogyasztásom horror (a hideg motor miatt lehet). Egy hathengeres is megirigyelhetné...


Kedves Kollega,
Nekem jó termosztáttal is 12-õt fogyaszt városban
üdv

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 16:48


Tano írta:
hancurozo írta: a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.


Legfeljebb lesz neki egy gõzgépe


Kösz a tippeket, azóta lecseréltem a biztonság kedvéért. Viszont a termosztátom nekem is rossz, azt most akarom cserélni. Nektek is 10 fölött evett városban a rossz termosztáttal? Mert most a városi fogyasztásom horror (a hideg motor miatt lehet). Egy hathengeres is megirigyelhetné...


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 31. csütörtök, 01:56


ember84 írta: minden 320d-be van a hûtõ elõtt ilyen zsalu?mert az enyém faceliftes,és nincs.elvileg a ventillátor elõõtt kéne lennie,abba a dobozkába,igaz?


Ha automata váltód van, akkor nincs.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2009. december 31. csütörtök, 01:47


minden 320d-be van a hûtõ elõtt ilyen zsalu?mert az enyém faceliftes,és nincs.elvileg a ventillátor elõõtt kéne lennie,abba a dobozkába,igaz?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 21:47


hancurozo írta: a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.


Legfeljebb lesz neki egy gõzgépe

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 20:24


Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Kérdésem a következõ lenne. Sima víz volt a hûtõmben, és arra öntöttem fagyállót. Eddig nem volt semmi gond, de ma nagyon hamar felmelegedett a víz, és mikor leállítottam egy darabig búgó hangot adott. Szerintetek ez komoly? Vagy esetleg meg tudjátok mondani, hogy házilag hogyan tudom leereszteni a vizet a hûtõbõl.

Köszi elõre is!

a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 20:16


Sziasztok!

Kérdésem a következõ lenne. Sima víz volt a hûtõmben, és arra öntöttem fagyállót. Eddig nem volt semmi gond, de ma nagyon hamar felmelegedett a víz, és mikor leállítottam egy darabig búgó hangot adott. Szerintetek ez komoly? Vagy esetleg meg tudjátok mondani, hogy házilag hogyan tudom leereszteni a vizet a hûtõbõl.

Köszi elõre is!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 19:13


Tano írta:
hil írta: Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen.
hil


Azért nézzetek meg egy termosztátot kivéve mûködés közben, és látni fogjátok hogy nem egyik pillanatról a másikra nyit mint egy kapcsoló, hanem fokozatosan. A ráírt hõfok a teljes nyitási érték. Szóval fog a hûtõvíz keringeni korábban is mint az üzemi tartomáyn, csak korlátozott mértékben...


Megjegyzésedet evidensnek tartottam, ezért is nem említettem.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 18:10


igen pontosan ezt kihagytam


Tano írta:
hil írta: Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen.
hil


Azért nézzetek meg egy termosztátot kivéve mûködés közben, és látni fogjátok hogy nem egyik pillanatról a másikra nyit mint egy kapcsoló, hanem fokozatosan. A ráírt hõfok a teljes nyitási érték. Szóval fog a hûtõvíz keringeni korábban is mint az üzemi tartomáyn, csak korlátozott mértékben...


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. december 21. hétfő, 17:54


hil írta: Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen.
hil


Azért nézzetek meg egy termosztátot kivéve mûködés közben, és látni fogjátok hogy nem egyik pillanatról a másikra nyit mint egy kapcsoló, hanem fokozatosan. A ráírt hõfok a teljes nyitási érték. Szóval fog a hûtõvíz keringeni korábban is mint az üzemi tartomáyn, csak korlátozott mértékben...