Akkor hétköznapian...
1. ami számít (mérési pontok
):
- ár
- értékcsökkenés
- fentartási költség (adók,üzemanyag, szervizigény,alkatrész ár)
- vezetési élmény
- tuningolhatóság
- vizuális és audiális élmények.
2. a vizsgált alanyok: (azonos teljesítményû diesel és benzienes autók)
- 325d a diesel részrõl (195 le)
- 325i a benzines részrõl (218 le)
3. a vizsgált környezet:
- idehaza
- átlagos használat
- ha a mérési pontokban vagy bárhol szamárhibát követek el, tessék jelezni!
ár:
új ár:
325i:
10.904.000
325d:
10.866.000
ennél nagyon egyforma, viszont az új árlista (bpmotors) szerint a diesel olcsóbb...
- 1 pont a dieselnek.
értékcsökkenés:
-talán a diesel jobban tartja az árát - a sok tényezõt nem sorolnám fel, de az egyik nagy elõnyt adó tényezõ egy része, dõlni látszik (üzemanyag ára).
- 1 pont a dieselnek.
fentartási költség:
-adók teljesen hasonlatosak 1-1 pont
-üzemanyag, benzin olcsóbb, dieselbõl (b:7,2 - d:5,9 - gyári adat) kevesebb fogy én 1-1 adnék szivem szerint, de legyen 1 a dieselnek
-szervizigény:
-egyformán nagy mindkettõnek.
Na, jó, a dieselben több motyó van, ismerjük be, tobb motyó, több szívás. 1 a benyásnak
-alkatrész ár. Legyenek egyformák (most ne számoljunk a több motyóval, az elõbb figyelembe vettük). 1-1
vezetési élmény:
mindkettõ állat. de döntsön a szubjektív vélemény: benzin!
1 a benyásnak
tuningolhatóság:
csippelés egyárban, dieselen nagyobbat dob,
nagyobb turbo-nagyobb nyomás vs kompresszor benyás izgisebb
végeredmény legyen 1-1
vizuális és audiális élmények (nem szubjektiv!
) :
-audiálisban vita nélkül. 1-0 a benyának
-vizuálisban, diesel szokott feketét fingani, elég fiatalon,
én speciel irtozom tõle.
1 a benyának
összességében:
- ár
diesel
- értékcsökkenés
diesel
- fentartási költség (adók,üzemanyag, szervizigény,alkatrész ár)
egal
- vezetési élmény
benzin
- tuningolhatóság
egál
-vizuális és audiális élmény
benzin
sok-sok ujraszámolás és hozzászolás szerkeztés után..
az eredmény: egal, de a benzinessel nehol igazsagtalanabb voltam.
Nekem akkor se lesz soha olajkályhám.