Elküldve: 2010. március 11. csütörtök, 17:00
wagusty írta:bmw320d4 írta: Tisztelt MenyusBMW!
Bizonyára folyékonyan beszélsz németül, amit abból gondolok, hogy te tegnap felhívtad az óbédétuninggéembéhát.
Ha már ennyire vágod a németet, akkor olvasd el légyszives a herstellerinfot-t is, és hamar rájösz, hogy te is megetted a hazugságot.
Oda van írva, hogy megmarad a gyári garancia,de errõl olvasd el az ide vonatkozó feltételeket. Elovastam, nagyszerû! Aztán odaírták, hogy :"Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."-ezt nem fordítom, te úgyis tudod mirõl van szó.
Ergo; van de nincs.
A "Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."- elolvasása után rájösz, hogy tiltott mindenféle programmódosítás, illetve azonnali garnaciavesztéssel jár a beavatkozás.
Ez egy nagyon f@száúl kicsavart dolog, de "sajnos" a lényeg ugyanaz: A BMW AG nem ismeri el semilyen tuningmûhely próbálkozásait.
Gondolom az sem tünt fel, hogy az N47-es motorra a gyár 5 KW-al és 10 Nm-el kevesebbet kínál a performance csomagban, mint az óbédétuninggéembéhá. Ez ám a f@sza biznisz az AG-nak!
Vagy szerinted hivatalosan elismerik, hogy egy 97-ben alapított cég jobb szoftvert készít, mint a gyár mérnökei???
Tudom, hogy szarsz a környezetvédelemre, ezért is kívánok az ablakod alá egy porlasztóhibás IFÁT, mondjuk- napi 17 órában.
Apropó, környzetvédelem; A performance csomaggal ugyanúgy teljesíti a környezetvédelmi normákat az autó! Tudom, ez neked nem mond semmit...
Közben megkaptam a BMW Kundenbetreuung-ról a választ, és képzeld, csoda történt! Ugyanazt írták, amit a TIS-ben évek óta lehet olvasni a chiptuningról! Remélem az AG válasza már kielégít!
Kéred az idézetet?
Azt meg remélem nem gondoltad komolyan, hogy a BMW AG-nak komolyan szüksége van arra, hogy eladjon 10 töltõlevegõhûtõt és 5 módosított Wandlert, csak azért, hogy egy kis pénz csorogjon a kasszába! Egy átalagos magyar márkaszervíznek annyi a havi forgalma, hogy vehetnél belõle 5000db Wandlert és mellé még 4000 db töltõlevegõhûtõt.
"És ezt bizony a gyártók is pontosan tudják, azért hagynak benne tartalékot." - Te mit szívtál?
Mégegyszer: A BMW AG semilyen tuningmûhelyt nem ismer el, és nem is fog.
ui: Egy BMW motor nem tábortûz, hogy sok fát kell ráhajigálni, hogy "hagy menjen".
ENGEM EZ gyõzött jobban meg!
És valljuk be ha a BMW AG garanciát adna arra amit a fusi-musi tuningmûhelyek alkotnak akkor mi szükség lenne egyrészt a Performance csomagra másrészt a SOK éves tervezésekre/tesztelésekre?
De végül is éljen a Pimp My Ride meg XZibit mert a határ a csillagos ég !
A végtelenbe és tovább !!!
Húzzuk fel a 20d-t 250Le-re mert "birja" fõlek a kuplung meg lendkerék szereti biztosan!! Ja a káros anyag kibocsátása pedig tuti euro4-es lesz!
A baj, hogy az AGB-ben nincse semmi ilyen amit mondasz. Biztos a fordító a hibás.
Felhítam hát az OBD Tuning GmbH-t, ahol egy Mayer nevû úr elmondott mindent.
Röviden összefoglalom:
1. A gyári gari a BMW esetében is megmarad az õ tuningjukkal, azonban ha a hajtáslánc (motoral, váltóval) baj lenne, akkor azt õk állják. Minden másra, mint karosszéria, index, klíma pedig a BMW maga fizeti a garis javításokat.
2. Rákérdeztem a tartósságra, amire azt mondta, hogy rég tönkre mentek volna garanciális térítésben, ha nem lenne ugyanolyan tartós a tuning után az autó, mint elõtte.
3. Megkérdeztem, hogy miként lehetséges ennyivel több erõt kihozni.
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
és a befecskendezõkben és turbóban rejlõ tartalék azért van, hogy a konkurensek marketing +lóereire bármikor reagálni tudjanak.
Szóval van olyan tuning, ami nem okoz gari vesztést, habár itt aligha van olyan user akinek ilyen kocsija van. Tehát fölös az egész vita.
ELLENBEN mindenki mást, mint hivatalos BMW szerzõdéses partnert a BMW AG NEM ismer el! Semilyen szerelõt!! Teljes a garanciavesztés!!!
Ellenben