b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 28. kedd, 15:31


Bero írta:
Robinson írta:
hil írta:
BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



Őszintén ajánlok minden érdeklődőnek egy komoly személyes beszélgetést bmw320d4-el. Nem azért, mert most jól benyalok neki, hanem azért, mert marha sokat beszélgetünk, és közben folyamatosan derülnek ki dolgok, amiket tud a gépünk. Olyan komoly program van belenyomorítva abba a pár KB-ba, hogy csak úgy lesek. Rákérdezek Mikinél egy-két dologra amit tapasztalok, és tud rá válaszolni, hogy azt miért csinálja az autó. Rengeteg dolog le van kezelve, le van szabályozva, be van hangolva stb. Nem véletlenül. ezek között van olyan is, amire még Miki sem tud mit mondani, tudja, hogy van, de nem tudja, hogy pontosan mi módon.

Megdöbbentően részletes programja van ezeknek az autóknak, és ezen infók alapján amiket eddig összegyűjtöttem, nincs az a cég ACS-en és Hamann-on kívül, akik hozzányúlhatnak a kocsimhoz.


Egyetértek,de engem meggyőztek még a g-power munkái és a HPF is. Tudom ők sok mindent cserélnek is a verdába,de ő rájuk is rámerném bízni a gépem (nem mintha,ha az enyémet akarnám)


Az Alpina is ide tartozik
Komoly helyeken szétszedik a motort, átalakítják, erősebb alkatrészeket építenek be, és több millió eurós tesztpadokon állítják be. Na ehhez képest a sámlira rakott laptop nevetséges A különbséget (jó magyar szokás szerint) a "szakszöveggel" próbálják kompenzálni...

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. február 27. hétfő, 22:37


Robinson írta:
hil írta:
BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



Őszintén ajánlok minden érdeklődőnek egy komoly személyes beszélgetést bmw320d4-el. Nem azért, mert most jól benyalok neki, hanem azért, mert marha sokat beszélgetünk, és közben folyamatosan derülnek ki dolgok, amiket tud a gépünk. Olyan komoly program van belenyomorítva abba a pár KB-ba, hogy csak úgy lesek. Rákérdezek Mikinél egy-két dologra amit tapasztalok, és tud rá válaszolni, hogy azt miért csinálja az autó. Rengeteg dolog le van kezelve, le van szabályozva, be van hangolva stb. Nem véletlenül. ezek között van olyan is, amire még Miki sem tud mit mondani, tudja, hogy van, de nem tudja, hogy pontosan mi módon.

Megdöbbentően részletes programja van ezeknek az autóknak, és ezen infók alapján amiket eddig összegyűjtöttem, nincs az a cég ACS-en és Hamann-on kívül, akik hozzányúlhatnak a kocsimhoz.


Egyetértek,de engem meggyőztek még a g-power munkái és a HPF is. Tudom ők sok mindent cserélnek is a verdába,de ő rájuk is rámerném bízni a gépem (nem mintha,ha az enyémet akarnám)

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2012. február 27. hétfő, 22:09


hil írta:
BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



Őszintén ajánlok minden érdeklődőnek egy komoly személyes beszélgetést bmw320d4-el. Nem azért, mert most jól benyalok neki, hanem azért, mert marha sokat beszélgetünk, és közben folyamatosan derülnek ki dolgok, amiket tud a gépünk. Olyan komoly program van belenyomorítva abba a pár KB-ba, hogy csak úgy lesek. Rákérdezek Mikinél egy-két dologra amit tapasztalok, és tud rá válaszolni, hogy azt miért csinálja az autó. Rengeteg dolog le van kezelve, le van szabályozva, be van hangolva stb. Nem véletlenül. ezek között van olyan is, amire még Miki sem tud mit mondani, tudja, hogy van, de nem tudja, hogy pontosan mi módon.

Megdöbbentően részletes programja van ezeknek az autóknak, és ezen infók alapján amiket eddig összegyűjtöttem, nincs az a cég ACS-en és Hamann-on kívül, akik hozzányúlhatnak a kocsimhoz.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. február 27. hétfő, 21:46


BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. február 27. hétfő, 20:07


szeda írta:
BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!





Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!



Nem hiába egy barátom az audi motort vissza butította mechanikus adagolóra és inkább megcsináltatta azt az adagolót mint sem hogy software-esen állítgasson.Elsőre jó lett, elsőre olyan amit kért.Miközben én egy rossz termosztáttól másfél literrel többet fogyasztok addig ő 110-ről 160 lóra növekedéstől kapott plusz fél litert átlagos használat mellett...
Az itthoni cégek nagy része egyébként netről letöltögetett cuccokkal dolgozik.isohuntba beírod ECU és annyi program jön ki hogy az ember választani sem tud...



Erősen gumicsont jellegű ez a tuning téma, rágódunk is rajta rendesen.
Hogy az üzemanyag mechanikus vagy elektronikus vezérléssel jut be a hengerbe, az teljesen mindegy. Ha akkor jut be, amikor kell, meg akkor gyullad be, amikor kell, annnyi levegővel, amennyivel kell. Elektronikusan persze sokkal könnyebb vezérelni a dolgokat, elvileg sokkal precízebben meg lehet valósítani, és ez persze teret ad azoknak, akik gombokat nyomogatva akarnak tuningolni. Mechanikusan sokkal bonyolultabbak a dolgok, az már nem olyan egyszerű, néhányan csinálják csak, szinte művészet így tuningolni. De ez nem jelent semmiféle felsőbbrendűséget, csak egyfajta különcséget.

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 27. hétfő, 07:18


BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!





Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!



Nem hiába egy barátom az audi motort vissza butította mechanikus adagolóra és inkább megcsináltatta azt az adagolót mint sem hogy software-esen állítgasson.Elsőre jó lett, elsőre olyan amit kért.Miközben én egy rossz termosztáttól másfél literrel többet fogyasztok addig ő 110-ről 160 lóra növekedéstől kapott plusz fél litert átlagos használat mellett...
Az itthoni cégek nagy része egyébként netről letöltögetett cuccokkal dolgozik.isohuntba beírod ECU és annyi program jön ki hogy az ember választani sem tud...



automax
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz automax

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. február 26. vasárnap, 23:10


sziasztok valaki probalta mar szoftatirast csinaltatni bmw 1.9benzines 105cp vankulombseg a gyari kozot?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 1992

státusz phareck

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. január 01. vasárnap, 13:59


Helló!

Van valakinek infója az Ebay-en található chipekről? Megbízhatóak?
Erről lenne szó:
Ebay Chip
phareck

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. szeptember 27. kedd, 20:23


Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!


Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 22:04


Robinson írta:

Igazából nem történt semmi a kocsival, teljesen meg voltam vele elégedve, jól beállították a kocsit az ATC-nél, füstöm is kevesebb volt. A hibatároló mélyebb bugyraiból viszont olvasott ki bmw320d4 olyan adatokat, amik nagyon nem voltak megfelelőek a kocsinak. Nem tudok konkrétumokat mondani, de pl. várt az ecu egy értéket 1 és 10 között, ehelyett kapott -1 et. Legalábbis ezt írta hibának.

Hangsúlyozom, mint enduser tökéletesen elégedett voltam, nagyon jó volt az autó, és hiányzott is, mikor vissza lett rá rakva a gyári sw.

Ettől függetlenül beláttam, hogy az nevetséges, hogy valaki azt állítja magáról, hogy minden autó kényes, teljesítményt befolyásoló paramétereit kívülről belülről ismeri olyan szinten, hogy minden további nélkül módosítani meri azokat.

Ha valaki azt mondja, hogy na, én BMW E46-ra specializálódtam, tanulom már x éve, és csak ezekkel foglalkozom folyton, minden lehetséges információt begyűjtöttem a típusról, azt mondom, lehet benne valami. Remélem érthető a különbség. Ezért írtam, hogy Hamann és AC Schnitzer mondjuk hihető, hogy hozzá tudnak úgy nyúlni, hogy kihozzanak ~10%-al többet a motorból. Letettek már annyit az asztalra azt hiszem. Érdekes, hogy azért csak "chiptuning-al" ők sem tudnak jelentős teljesítménynövekedést elérni, ellentétben az itthoni ibm laptoppal a hónuk alatt rohangáló űberspíler szakmunkásokkal, akik olyan teljesítményt hoznak ki az autóból, hogy a fricc mérnökök csak úgy lesnek, mennyi tartalék volt még abban amit ők évekig terveztek.

Nem egy ilyen MMC Béla fogja a laptopjával a Nagykőrösi szervizútján felülbírálni az én autómban a német mérnökök beállításait, az biztos. De nem is az ATC.



Szia Robinson!
Köszönöm válaszodat, amire nagyon kíváncsi voltam. Minden egyet értek Veled, még annyit hozzátennék, hogy a hajtáslánc is megszenvedi az ész nélküli tuningot. A 318D és a 320D hajtásátvitele szinte azonos a RealOm szerint. Ebből az jön le, hogy a kisebb még növelhető, de a 320 már nem, mert nem gondolnám, hogy akkora tartalékkal méretezték volna. és még sok más, meg ugye az energia megmaradás törvénye, stb.



Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 21:41


hil írta:
Robinson írta:


Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült



Szia Robinson!
Lehet, hogy le vagyok maradva: úgy emlékszem (lehet rosszul), hogy Te az ATC-nél chippeltettél és akkor nagyon elégedett voltál vele, ajánlottad mindenkinek, sőt még klubkedvezmény is volt rá. Mire ez a nagy változás???
Én vitán kívül (és ezzel nem szeretnék senkit sem megbántani) nem chippelném az autómat, mert azt tartom, úgy kell használni, ahogyan tervezték, de ez már csak az én bajom.



Igazából nem történt semmi a kocsival, teljesen meg voltam vele elégedve, jól beállították a kocsit az ATC-nél, füstöm is kevesebb volt. A hibatároló mélyebb bugyraiból viszont olvasott ki bmw320d4 olyan adatokat, amik nagyon nem voltak megfelelőek a kocsinak. Nem tudok konkrétumokat mondani, de pl. várt az ecu egy értéket 1 és 10 között, ehelyett kapott -1 et. Legalábbis ezt írta hibának.

Hangsúlyozom, mint enduser tökéletesen elégedett voltam, nagyon jó volt az autó, és hiányzott is, mikor vissza lett rá rakva a gyári sw.

Ettől függetlenül beláttam, hogy az nevetséges, hogy valaki azt állítja magáról, hogy minden autó kényes, teljesítményt befolyásoló paramétereit kívülről belülről ismeri olyan szinten, hogy minden további nélkül módosítani meri azokat.

Ha valaki azt mondja, hogy na, én BMW E46-ra specializálódtam, tanulom már x éve, és csak ezekkel foglalkozom folyton, minden lehetséges információt begyűjtöttem a típusról, azt mondom, lehet benne valami. Remélem érthető a különbség. Ezért írtam, hogy Hamann és AC Schnitzer mondjuk hihető, hogy hozzá tudnak úgy nyúlni, hogy kihozzanak ~10%-al többet a motorból. Letettek már annyit az asztalra azt hiszem. Érdekes, hogy azért csak "chiptuning-al" ők sem tudnak jelentős teljesítménynövekedést elérni, ellentétben az itthoni ibm laptoppal a hónuk alatt rohangáló űberspíler szakmunkásokkal, akik olyan teljesítményt hoznak ki az autóból, hogy a fricc mérnökök csak úgy lesnek, mennyi tartalék volt még abban amit ők évekig terveztek.

Nem egy ilyen MMC Béla fogja a laptopjával a Nagykőrösi szervizútján felülbírálni az én autómban a német mérnökök beállításait, az biztos. De nem is az ATC.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 21:33


hil írta:
Robinson írta:


Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült



Szia Robinson!
Lehet, hogy le vagyok maradva: úgy emlékszem (lehet rosszul), hogy Te az ATC-nél chippeltettél és akkor nagyon elégedett voltál vele, ajánlottad mindenkinek, sőt még klubkedvezmény is volt rá. Mire ez a nagy változás???
Én vitán kívül (és ezzel nem szeretnék senkit sem megbántani) nem chippelném az autómat, mert azt tartom, úgy kell használni, ahogyan tervezték, de ez már csak az én bajom.



én nem mertem leírni, de dettó.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 26. hétfő, 21:33

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 21:25


Robinson írta:


Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült



Szia Robinson!
Lehet, hogy le vagyok maradva: úgy emlékszem (lehet rosszul), hogy Te az ATC-nél chippeltettél és akkor nagyon elégedett voltál vele, ajánlottad mindenkinek, sőt még klubkedvezmény is volt rá. Mire ez a nagy változás???
Én vitán kívül (és ezzel nem szeretnék senkit sem megbántani) nem chippelném az autómat, mert azt tartom, úgy kell használni, ahogyan tervezték, de ez már csak az én bajom.



Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 20:20


BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!


Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. szeptember 26. hétfő, 20:11


Robinson írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Van valaki esetleg, aki itt: http://www.autochip.hu/ csináltatott chiptuningot 150 lovas 20d-re és tudna esetleg hosszabb távú (mondjuk 1-2év) tapasztalatairól beszámolót írni?


Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!


Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.