autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz ViktorV

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 10:09


Szebii írta: Nem kellett de leadhatod es akkor a sajatodat alakitjak at es 20-30ezerrel olcsobb is a vegosszeg. Igen teljesen egyenire szabhato a tortenet, pl nekem a 6-os kezim 2,93-as es most 3,38-as lesz igy kicsit jobban fog gyorsulni meg porgosebb lesz a gep

Tudtok adni elérhetőséget sperrel kapcsolatban?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz ViktorV

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 09:18


Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...



A difiszilentet kicseréltem és a dübögés megmaradt.
A hardyt is kicseréltem a felfüggesztő csapàggyal együtt.
Alàmentem és az az észrevétel,hogy a vàltó kihajtàsànak van elég nagy holtjàtéka ahogy sebességben ràengedik a kuplungot +a difi féltengely csatlakozàsànàl minimàlis lógàs mindkét oldalon.
Nem túl jó vele közlekedni mert nincs az egész összhangban és a vàltàs mindig màshogy jön össze,valamikor hirtelen valamikor jó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. február 24. kedd, 08:48


tbenyo írta:
andree írta:
YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.


Ez nem egy nagy javítás, viszont nagyon kellemetlen hangok képződnek, amik az utazási és vezetési komfortot nagyban rontják. Az enyém nem vészes, az is lehet hogy sokan észre sem vennék, viszont jó-tanácsként annyit, hogyha bontott kardánt tesz fel valaki előtte ellenőrzés és centírozás egy hozzá-értő műhelyben. Egy 15 éves autóban elengedhetetlen hogy néha el-el hasaljon valami, de egy kis odafigyeléssel még sokáig jók lesznek.


Jó tudom hogy kicsit tré volt, nem akartam a bmw-ket megszentségteleníteni. amúgy igen, nem akarom 5-6 éven át fenttartani, legalábbis nem biztos, föleg ha bejön valami nagy gond. kb 3-4 év múlva szeretnék venni egy kicsit fiatalabbat, kevesebb kmel (ebbe már 213 ezer, benzines) és karbantartotabbat, meg akkor már lesz egy kis tapasztalat, pl hogy ilyen hangokra is kell figyelni. Am ez a morgás érdekes. Nekem is morog 120nál de szerintem az a motortól jön. De azért megfülelem hátha eddig csak nem figyeltem fel rá


Nekem is volt morgás anno, kiderült a bal hátsó kerékcsapágy ami morgott, kanyarban terhelésre nem erősödött, vagy ha nem kapott akkora terhelést nem lett halkabb.
Csere óta nem morog semmi, nagyon csitti-fitti hangja van az öreg 8 szelepesnek.
A fogyasztása meg ugye mint egy vagy 2 mázsával könnyebb 1.4 off járműnek.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 21:17


andree írta:
YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.


Ez nem egy nagy javítás, viszont nagyon kellemetlen hangok képződnek, amik az utazási és vezetési komfortot nagyban rontják. Az enyém nem vészes, az is lehet hogy sokan észre sem vennék, viszont jó-tanácsként annyit, hogyha bontott kardánt tesz fel valaki előtte ellenőrzés és centírozás egy hozzá-értő műhelyben. Egy 15 éves autóban elengedhetetlen hogy néha el-el hasaljon valami, de egy kis odafigyeléssel még sokáig jók lesznek.


Jó tudom hogy kicsit tré volt, nem akartam a bmw-ket megszentségteleníteni. amúgy igen, nem akarom 5-6 éven át fenttartani, legalábbis nem biztos, föleg ha bejön valami nagy gond. kb 3-4 év múlva szeretnék venni egy kicsit fiatalabbat, kevesebb kmel (ebbe már 213 ezer, benzines) és karbantartotabbat, meg akkor már lesz egy kis tapasztalat, pl hogy ilyen hangokra is kell figyelni. Am ez a morgás érdekes. Nekem is morog 120nál de szerintem az a motortól jön. De azért megfülelem hátha eddig csak nem figyeltem fel rá

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 19:40


YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.


Ez nem egy nagy javítás, viszont nagyon kellemetlen hangok képződnek, amik az utazási és vezetési komfortot nagyban rontják. Az enyém nem vészes, az is lehet hogy sokan észre sem vennék, viszont jó-tanácsként annyit, hogyha bontott kardánt tesz fel valaki előtte ellenőrzés és centírozás egy hozzá-értő műhelyben. Egy 15 éves autóban elengedhetetlen hogy néha el-el hasaljon valami, de egy kis odafigyeléssel még sokáig jók lesznek.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 19:24


andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 19:19


YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.



p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 19:15


YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Igen, mindent kicseréltem a váltótól hátrafelé és mégsem szűnt meg... Akitől hozom majd a jelenlegit ő meg azt mondta váltó. Kb 60e ft-os tétel és megint olyan lesz mint új korában, de nem tértünk ki rá részletesen, hogy mégis mire gondolt és őszintén szólva nem is baj mert egy forintot se fogok áldozni rá! Belegondolva pedig lehet igaza van mert ugye akkor dübög mikor 1-be vagy R-be tolom a váltót.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 19:06


tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz ViktorV

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 17:15


Pitykoo írta:
ViktorV írta:
Pitykoo írta: Szevasztok.
Ugyanez a problémám.
Nekem is igy buhog,
Rükibe is és váltáskor is
Jövöhéten széthuzzuk a hátulját.Nagyon kiváncsi vagyok mi az.Zavar a hang.



A difit szétszeditek?!
Arra kíváncsi leszek, hogy mit találtok!




Nagyon rosszul van kitalálva ez a hátsó futómü.
Muszály kicserélni az összes szilentet.
Különben mindig valami szarakodik.
A Difivel kapcsolatban meg ideje pontot tenni az ügy végére.


Hát nem egyszerű az tuti...
Majd írj, hogy mire jutottál! [/quote]





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 16:05


Pitykoo írta:
siposattila írta:
Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...


csak mikor eggyesbe teszem akkor koppan!!!!


Hát azt sajna nem tudom,nekem hál istennek nem csinál ilyet...
Amm.... lendkerék esetleg?! de ez csak találgatás...


Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 14:41


siposattila írta:
Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...


csak mikor eggyesbe teszem akkor koppan!!!!


Hát azt sajna nem tudom,nekem hál istennek nem csinál ilyet...
Amm.... lendkerék esetleg?! de ez csak találgatás...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 14:39


ViktorV írta:
Pitykoo írta: Szevasztok.
Ugyanez a problémám.
Nekem is igy buhog,
Rükibe is és váltáskor is
Jövöhéten széthuzzuk a hátulját.Nagyon kiváncsi vagyok mi az.Zavar a hang.



A difit szétszeditek?!
Arra kíváncsi leszek, hogy mit találtok!




Nagyon rosszul van kitalálva ez a hátsó futómü.
Muszály kicserélni az összes szilentet.
Különben mindig valami szarakodik.
A Difivel kapcsolatban meg ideje pontot tenni az ügy végére.
[/quote]

Hát nem egyszerű az tuti...
Majd írj, hogy mire jutottál!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz ViktorV

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 14:37


Pitykoo írta: Szevasztok.
Ugyanez a problémám.
Nekem is igy buhog,
Rükibe is és váltáskor is
Jövöhéten széthuzzuk a hátulját.Nagyon kiváncsi vagyok mi az.Zavar a hang.



A difit szétszeditek?!
Arra kíváncsi leszek, hogy mit találtok![/quote]



Nagyon rosszul van kitalálva ez a hátsó futómü.
Muszály kicserélni az összes szilentet.
Különben mindig valami szarakodik.
A Difivel kapcsolatban meg ideje pontot tenni az ügy végére.


siposattila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz siposattila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. február 22. vasárnap, 14:35


Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...


csak mikor eggyesbe teszem akkor koppan!!!!