kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
BarG írta:
harmas írta:
A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...
kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta:
Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is
Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!
Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani
Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!
Bármi ötlet jöhet még!!!!
Bakker, az a szerelő tényleg kerülendő!
Ha a géped nem fog turbónyomást látni, szvsz akkor vészprogramon fog menni 50LE-vel, így tényleg csökkenhet a fogyasztásod!
Én a szívócsövedet írtam dugulásgyanúsnak, nem a kipufogót. Az is le volt véve és tisztítva?
SZÓVAL KERESS SZAKÉRTŐT!!! Olyat, aki pl tudja, hogy melyik szenzor hol van, mit csinál.
A szívooldalt nem néztük csak a szívósort ami "tiszta" mint az egr. Az egr előtti szakaszt nem néztük át. De mint mondtam sokak szerint nagyon jól, inkább túl jol megy a kocsi.Ebböl gondolta a szerelő ha dugulás lenne akor nem menne. Passz de ha lesz időm szétkapom azt is
TÚL JÓL MEGY?
Akkor a túl sok üzemanyag esete forog fenn!
- railnyomás szenzor, railnyomás szabályzás, MAP szenzor, üzemanyag hőmérséklet szenzor hibák lehetnek
Néztük az említett szenzorokat mármint telemetrián és minden tökéletesnek néz ki. Üzemanyag hőmérsékletet nem tudok nézni, mert az csak euro4-es motornál van nekem meg 3-asom van én is megvettem a szenzort de nekem nincs helye a kocsin(bocsánat de találtam neki helyet a kesztyűtartóban tökéletesen belefért) én is erre gondoltam először.De amiket említettél azoknak akkor hibaként meg kéne jelennie nem?
Egy dologra gondoltunk még a quantity senzor de ez hol van? mert csak a motorháztetőre mutat minden progi.Egy másik szerelő azt mondta , ha az üzamanyag mennyiség szabályzó (quantity senzor) rossz lenne akkor a railnyomásnál megjelenne hibaként, ezért ezt is elvetettük.
Tipikus hiba: "rádugjuk a gépre, azt majd megmondja, hogy mi a hiba"
Mert egy szenzor meghibásodhat úgy, hogy megszakad - ezt a hibát ki tudja mutatni a hibaolvasás. Ha a railen van 500bar, de a szenzor csak 400barnak látja, ezt nem tudja a hibaolvasás kideríteni, csak akkor, ha a computerben van annyi okosság, hogy a többi adatból kikövetkezteti, hogy az az érték nem lehet jó. Pl az egr dugózást is így következteti ki fejlettebb gépeknél a diagnosztika. Most abból amit leírtál, úgy néz ki, mint amikor egy tuningdobozzal túlhúzzák a gépet. Azt se tudja a diagnosztika direktbe kimutatni, csak okosabb szerelők látják az adatokból, hogy valamilyen adatok nem vágnak össze. Olyan szerelő is akad, aki tudja, hogy milyen terhelésnél milyen adatokat kell látnia, ha ilyen ránézne a gépedre, akkor kitalálhatná, hogy mi nem OK.