anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 00:33


sindely írta:
negativ0001 írta:
sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.


A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.


nem vilagit a check lampam. holnap ra tudom tenni a diagnosztikai ezkoz. hal istenne van benne live data reading. csak legyetek szivesek mondjatok meg hogy miket, milyen ertekeket nezzek. apam eskuszik ra hogy lambda szonda, de nem akarok kidobni 300eurot. amig nem tudom pontossan hogy mi a baja nem akarok alkatreszeket vasarolgatni feleslegesen. holnap meg annyit tudok tenni atnezem a vacuum csoveket inncsenek e megrepedve, meg a maf sensor nem retkes esetleg.


ez nem szonda lesz.Értelem szerűen akkor melegen is csinálná, hisz akkor dolgozik állandóan, nem logikus? Arról nem is beszélve, ha ennyire szar lenne, azt már beírná hibának, hogy eltérő értéket mér. Először mérjétek meg a benzinnyomást, mivel ha szar az AC reggelre visszaejti a benzint, mire végre normális lesz a rendszer addig nagyon szarúl jár a motor, bár akkor viszont már nehezen is indul, 2,3 ra hidegben. De egyszerű kimérni és legalább ki van zárva mint hiba. Ha pár óra alatt elejti a nyomást akkor cserélni kell, vagy ha nincs meg az üzemi nyomás. Aztán mehetsz tovább.
Szondát meg méresd ki,ha annyira cserélni akarod előtte,mert lehet nem is az a baj, és nem olcsó.Meg különben is miből állapítanád meg melyiket kell cserélni, ha adat híján azt se tudod melyik rossz? Vagy kicseréled az összeset 200 ért aztán vagy jó, vagy nem?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 00:17


sindely írta:
negativ0001 írta: HA van oszciloszkop a tesztereden, akkor le tudod merni a lambdaszondat. Azt hiszem 1 masodperc alatt 10x kell valtozzon a minimum es a maximum volt kozott, de ha nincs, akkor ugy is kellene mutassa a legalacsonyabb feszultseget es a maxiumumot. 0.1 volt es 0.9-1.00 volt. Ha ezek nincsenek akkor lusta a szonda, cserelni kell.


Okes, köszi szépen. Reggel tiszta fejjel es hideg motorral neki ugrok. Viszont lenne egy kérdésem még. Realoem en néztem az ábrán 4 db szonda van a kocsiban. Kettő a spagetti felső részén kettő pedig a katalizátor környékén. Mi a külömbség Közöttük, es ha esetleg gond van vele akkor párban kell őket cserélni ugye? Kossz


ha jól tudom a hátsók azok ellenőrző szondák,azok nem dominálnak, max hibát írnak be ha rosszak, de a mérésbe nem dominálnak, vagyis a keverék képzésben.

sindely
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz sindely

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 00:02


negativ0001 írta: HA van oszciloszkop a tesztereden, akkor le tudod merni a lambdaszondat. Azt hiszem 1 masodperc alatt 10x kell valtozzon a minimum es a maximum volt kozott, de ha nincs, akkor ugy is kellene mutassa a legalacsonyabb feszultseget es a maxiumumot. 0.1 volt es 0.9-1.00 volt. Ha ezek nincsenek akkor lusta a szonda, cserelni kell.


Okes, köszi szépen. Reggel tiszta fejjel es hideg motorral neki ugrok. Viszont lenne egy kérdésem még. Realoem en néztem az ábrán 4 db szonda van a kocsiban. Kettő a spagetti felső részén kettő pedig a katalizátor környékén. Mi a külömbség Közöttük, es ha esetleg gond van vele akkor párban kell őket cserélni ugye? Kossz


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 23:20


HA van oszciloszkop a tesztereden, akkor le tudod merni a lambdaszondat. Azt hiszem 1 masodperc alatt 10x kell valtozzon a minimum es a maximum volt kozott, de ha nincs, akkor ugy is kellene mutassa a legalacsonyabb feszultseget es a maxiumumot. 0.1 volt es 0.9-1.00 volt. Ha ezek nincsenek akkor lusta a szonda, cserelni kell.

sindely
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz sindely

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 23:05


negativ0001 írta:
sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.


A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.


nem vilagit a check lampam. holnap ra tudom tenni a diagnosztikai ezkoz. hal istenne van benne live data reading. csak legyetek szivesek mondjatok meg hogy miket, milyen ertekeket nezzek. apam eskuszik ra hogy lambda szonda, de nem akarok kidobni 300eurot. amig nem tudom pontossan hogy mi a baja nem akarok alkatreszeket vasarolgatni feleslegesen. holnap meg annyit tudok tenni atnezem a vacuum csoveket inncsenek e megrepedve, meg a maf sensor nem retkes esetleg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 22:54


sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.


A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.


sindely
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz sindely

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 22:17


YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 20:58


MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 20:02


sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 19:20


Hat, igen ez az orokos alapjarat problema. Nalam is volt, aztan lambda szonda csere lett, mert nagyon le volt lassulva es be volt allva 0.45V-ra. Aminimum amit mert valami 0.36 koruli volt es a max 0.58 , ...mintha. Azutan jo lett minden, aztan egy kodos paras reggelen check lampa kigyult, teszter irta, hogy 1es gyertya kimaradas. Gyertyacsere, iridium az egesz. Kapott meg egy MAF senzor tisztitast is. Azutan okes, de egyszer megint csinalta es most gyertyakabelre gyanakodom, mert ha lespriccolom a kabeleket, akkor dadog a motor. Ugyhogy irany gyujtokabel.hu
.......


sindely
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz sindely

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 17:52


udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz AdamKiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 05. kedd, 18:35


MattM325 írta:
AdamKiss írta:
maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.

Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...

Valaki infót a Vanos felújításról????



Nekem is hasonló gondom van, mégpedig napi első hidegindításnál, kis gázra megugrik a motor, illetve szintén nagyon kis gázadásra (tényleg leheletnyi) hirtelen felugrik 1k rpm környékére és leáll. Ahogy bemelegszik már jó.
Volt már nálam is minden, többek között: olajszeparátor és vele az összes kartercső, fojtó+alapjárati szelep(motor), próbaképp új gyári légtömegmérő, stb..
Disa szelepet találtam hibásnak, erről már írtam itt. Lényeg, hogy több levegőt juttat a motorba annak tudta nélkül. Megoldáskéntezt találtam.Ebből kiindulva rátaláltam arra, hogy a VANOS tömítések nagyon hamar megadják magukat, nem olajálló anyagból készültek, így hát a VANOS-hoz is rendelek felújítókészletet, szintén Ők forgalmazzák. Az meg itt van. Nézz utána ezeknek, szerintem megoldás lehet.


Köszi a gyors választ!!

Már csak azt nem tudom hogy a Vanosban pontosan mi lehet a problémám, két lehetőség van, vagy az amit te linkeltél, tömítések fáradtak el és ott a probléma, vagy a Vanos olajnyomás szabályozó mágnesszelepe. Esetleg mindkettő...



MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. november 05. kedd, 18:27


AdamKiss írta:
maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.

Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...

Valaki infót a Vanos felújításról????



Nekem is hasonló gondom van, mégpedig napi első hidegindításnál, kis gázra megugrik a motor, illetve szintén nagyon kis gázadásra (tényleg leheletnyi) hirtelen felugrik 1k rpm környékére és leáll. Ahogy bemelegszik már jó.
Volt már nálam is minden, többek között: olajszeparátor és vele az összes kartercső, fojtó+alapjárati szelep(motor), próbaképp új gyári légtömegmérő, stb..
Disa szelepet találtam hibásnak, erről már írtam itt. Lényeg, hogy több levegőt juttat a motorba annak tudta nélkül. Megoldáskéntezt találtam.Ebből kiindulva rátaláltam arra, hogy a VANOS tömítések nagyon hamar megadják magukat, nem olajálló anyagból készültek, így hát a VANOS-hoz is rendelek felújítókészletet, szintén Ők forgalmazzák. Az meg itt van. Nézz utána ezeknek, szerintem megoldás lehet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz AdamKiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 05. kedd, 17:49


maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...



Üdv!

Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.

szerk.: itt a cikkszám 12141709616


Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.

Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...

Valaki infót a Vanos felújításról????



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 05. kedd, 17:06


AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...



Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.

Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...


vagy a levegő hőfokmérésével, vagy a motorhőfok mérővel. bár ha titkosmenüben, meg mutatózva jól működik, akkor az nem annyira rossz.