Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 00:33
sindely írta:negativ0001 írta:sindely írta:YELLOW írta:MattM325 írta:sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!
Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.
az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.
kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.
A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.
nem vilagit a check lampam. holnap ra tudom tenni a diagnosztikai ezkoz. hal istenne van benne live data reading. csak legyetek szivesek mondjatok meg hogy miket, milyen ertekeket nezzek. apam eskuszik ra hogy lambda szonda, de nem akarok kidobni 300eurot. amig nem tudom pontossan hogy mi a baja nem akarok alkatreszeket vasarolgatni feleslegesen. holnap meg annyit tudok tenni atnezem a vacuum csoveket inncsenek e megrepedve, meg a maf sensor nem retkes esetleg.
ez nem szonda lesz.Értelem szerűen akkor melegen is csinálná, hisz akkor dolgozik állandóan, nem logikus? Arról nem is beszélve, ha ennyire szar lenne, azt már beírná hibának, hogy eltérő értéket mér. Először mérjétek meg a benzinnyomást, mivel ha szar az AC reggelre visszaejti a benzint, mire végre normális lesz a rendszer addig nagyon szarúl jár a motor, bár akkor viszont már nehezen is indul, 2,3 ra hidegben. De egyszerű kimérni és legalább ki van zárva mint hiba. Ha pár óra alatt elejti a nyomást akkor cserélni kell, vagy ha nincs meg az üzemi nyomás. Aztán mehetsz tovább.
Szondát meg méresd ki,ha annyira cserélni akarod előtte,mert lehet nem is az a baj, és nem olcsó.Meg különben is miből állapítanád meg melyiket kell cserélni, ha adat híján azt se tudod melyik rossz? Vagy kicseréled az összeset 200 ért aztán vagy jó, vagy nem?