YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 15:45


Kristen76 írta: Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.



hidegen mi a f.sznak taposni 5000-ig? csodálkozol, hogy csörög, mikro az olaj még el sem ért oda, ahova kell? hamarosan dobhatod ki a kukába a motort, ha ez nálad rendszeres.
teljesen más üzemben megy olyankor a motor, nem pörgetésre van beállva. nem trabant ez, amit gázzal kell fordulatra hozni.



Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 15:38


Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.

vivaladiesel írta:
anubisz írta:
Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.


Persze... A márkaszervizek meg jól lehúzzák de nem lesz jobb az autó...
Egy hozzáértő bmw specialistához kell elvinni ahogy Bubbuka is tett anno.




vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 14:11


anubisz írta:
Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.


Persze... A márkaszervizek meg jól lehúzzák de nem lesz jobb az autó...
Egy hozzáértő bmw specialistához kell elvinni ahogy Bubbuka is tett anno.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 13:56


negativ0001 írta: Sziasztok!
Nalam is ingadozas van....alapjaraton. Eddig csak melegen tapasztaltam, viszont hidegen 850-900 korul van, de amikor nem vacakol akkor 1000 koruli.ha meleg es minden ok akkor 850.
Altalaban ugy kezdodik, hogy kapasbol lemegy 600 korulire, ott ingadozik, majd aztan menet kozben azt veszem eszre, hogy tempomatom van, pl 5osben nem nyomok gazt es 1700-1800fordulaton 60al viszi az autot, aztan ha megallok akkor az alapjarat ugyan csak 1700 korul marad. Ha felporgetem a motort, visszaeseskor 1300-1400 korul nagyon rovidet akad/dadog es visszaall 1700-1800ra. Lehuztam az alapjaratszabalyzot is, de nem valtozott.
Meg mit huzzak le? ))


Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 12:42


Sziasztok!
Nalam is ingadozas van....alapjaraton. Eddig csak melegen tapasztaltam, viszont hidegen 850-900 korul van, de amikor nem vacakol akkor 1000 koruli.ha meleg es minden ok akkor 850.
Altalaban ugy kezdodik, hogy kapasbol lemegy 600 korulire, ott ingadozik, majd aztan menet kozben azt veszem eszre, hogy tempomatom van, pl 5osben nem nyomok gazt es 1700-1800fordulaton 60al viszi az autot, aztan ha megallok akkor az alapjarat ugyan csak 1700 korul marad. Ha felporgetem a motort, visszaeseskor 1300-1400 korul nagyon rovidet akad/dadog es visszaall 1700-1800ra. Lehuztam az alapjaratszabalyzot is, de nem valtozott.
Meg mit huzzak le? ))

Nova4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Nova4

Újonc

Elismertség: 11% (5 pont) | Hozzászólások: 44

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:14


kempelen írta:
Nova4 írta:
kempelen írta:
Hidegben jó pár percig megy a kiegészítő fűtés, ami komoly terhet jelent a generátornak, mivel ugye villamos üzemű. Ez jelenik meg a belső világításon és a fordulatszámmérőn.
Ha bemelegedett a motor, akkor gondolom abbahagyja ezt a jelenséget.


Igen, abbamarad. Sőt, ahogy írtam, felkaptatok vele a mélygarázsból és már akkor sem jelentkeznek ezek a problémák. Garázsban fixen 14 fok van, tehát elég hamar feljut a kék négyszög fölé a hőmérséklet.


Jó. Akkor mielőtt kicserélteted a fél autót hagyd, hadd tegye hidegben a kieg fűtés a dolgát...



Ámen! Köszi

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:13


Nova4 írta:
vivaladiesel írta:
anubisz írta:

és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.


Ez esetben folyamatosan világítani kéne indítás után a piros "akkumulátor szimbólumnak" a műszerfalon.




Piros akkumulátor jelzésem egyáltalán nincs. Ezért is írtam bele ide a pislákolást, mert elbizonytalanodtam, hogy itt tényleg valami gond lehet. Szerelő szerint az akkumulátor TOP állapotban van
Jah, és teljesen jogos, hogy porlasztóhoz nincs köze a világításnak és fordítva, de attól még lehet az is beteg. No majd elviszem, ránézünk célzottan erre, mivel múltkor csak állapotfelmérés volt.


azt tudnod kell, hogy némely érintkező így tél felé kezdi dobni a szar érintkezést, vagy gyenge kontaktot, zsugorodnak a hidegtől, aztán amint kicsit melegszik, egyből jó lesz az érintkezés. És hidd el, nem úgy gyártanak egy BMW-hogy ha elindul a kiegészítő fűtés vagy mi, akkor pislogni kell a belső világításnak, én reggel indulok, ülésfűtés, hifi, 6 hangszóróval, gps, ablakfűtés,visszapillantó fűtés, világítás, mégsem villog a belső lámpám, és el se halványodik.
Gondolom minden dieselesnél villog a belső világítás, amíg nem melegszik fel a motor.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 28. szerda, 11:15


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:11


Nova4 írta:
kempelen írta:
Hidegben jó pár percig megy a kiegészítő fűtés, ami komoly terhet jelent a generátornak, mivel ugye villamos üzemű. Ez jelenik meg a belső világításon és a fordulatszámmérőn.
Ha bemelegedett a motor, akkor gondolom abbahagyja ezt a jelenséget.


Igen, abbamarad. Sőt, ahogy írtam, felkaptatok vele a mélygarázsból és már akkor sem jelentkeznek ezek a problémák. Garázsban fixen 14 fok van, tehát elég hamar feljut a kék négyszög fölé a hőmérséklet.


Jó. Akkor mielőtt kicserélteted a fél autót hagyd, hadd tegye hidegben a kieg fűtés a dolgát...



Nova4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Nova4

Újonc

Elismertség: 11% (5 pont) | Hozzászólások: 44

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:09


kempelen írta:
Hidegben jó pár percig megy a kiegészítő fűtés, ami komoly terhet jelent a generátornak, mivel ugye villamos üzemű. Ez jelenik meg a belső világításon és a fordulatszámmérőn.
Ha bemelegedett a motor, akkor gondolom abbahagyja ezt a jelenséget.


Igen, abbamarad. Sőt, ahogy írtam, felkaptatok vele a mélygarázsból és már akkor sem jelentkeznek ezek a problémák. Garázsban fixen 14 fok van, tehát elég hamar feljut a kék négyszög fölé a hőmérséklet.

Nova4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Nova4

Újonc

Elismertség: 11% (5 pont) | Hozzászólások: 44

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:06


vivaladiesel írta:
anubisz írta:

és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.


Ez esetben folyamatosan világítani kéne indítás után a piros "akkumulátor szimbólumnak" a műszerfalon.




Piros akkumulátor jelzésem egyáltalán nincs. Ezért is írtam bele ide a pislákolást, mert elbizonytalanodtam, hogy itt tényleg valami gond lehet. Szerelő szerint az akkumulátor TOP állapotban van
Jah, és teljesen jogos, hogy porlasztóhoz nincs köze a világításnak és fordítva, de attól még lehet az is beteg. No majd elviszem, ránézünk célzottan erre, mivel múltkor csak állapotfelmérés volt.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 11:02


Nova4 írta: Most, hogy itt olvasgattam belém nyilallt a "mivan, ha nekem is ez a baja" érzés.
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm. Amit viszont ma reggel vettem észre, hogy ezalatt az idő alatt a belső világítás is "pislákol". No nem alszik el meg semmi ilyesmi, csupán picit halványul a motor ingásával párhuzamosan.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ez az egész kb. addig tart, ameddig a teremgarázsból feljövök a felszínre, ott megállok az épület előtt már szépen stabilan jár.
Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



Hidegben jó pár percig megy a kiegészítő fűtés, ami komoly terhet jelent a generátornak, mivel ugye villamos üzemű. Ez jelenik meg a belső világításon és a fordulatszámmérőn.
Ha bemelegedett a motor, akkor gondolom abbahagyja ezt a jelenséget.




vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 10:53


anubisz írta:

és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.


Ez esetben folyamatosan világítani kéne indítás után a piros "akkumulátor szimbólumnak" a műszerfalon.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 28. szerda, 10:54

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 10:51


Nova4 írta:
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



Amíg 1 vagy több porlasztód hibás addig nem fog kisimulni az alapjárat indítás után... Rá kell nézni gyári szoftverrel, hogy milyen állapotban vannak. (a Mengekorrektur-t vagyis a "mennyiségi korrekciót" kell nézni egy-egy porlasztónál. Amelyik a zöld mezőn belül van a OK. Amelyik a sárga vagy a piros mezőbe is beleér az sz@r.)

A félreértések elkerülése végett: az ultrahangos tisztítás és efféle hókúpkókuszok nem érnek semmit.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 10:45


Nova4 írta: Most, hogy itt olvasgattam belém nyilallt a "mivan, ha nekem is ez a baja" érzés.
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm. Amit viszont ma reggel vettem észre, hogy ezalatt az idő alatt a belső világítás is "pislákol". No nem alszik el meg semmi ilyesmi, csupán picit halványul a motor ingásával párhuzamosan.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ez az egész kb. addig tart, ameddig a teremgarázsból feljövök a felszínre, ott megállok az épület előtt már szépen stabilan jár.
Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 28. szerda, 10:36


p166 írta:
anubisz írta:
p166 írta: Sziasztok!

Az autóm:
E60 535D
Évjárat: 2005 szeptember
Automata váltó

A problémám a következő, kérem segítsetek:

Az autót 4 hónapja vettem meg problémamentesen.
1. Kb. két hónapja az autó indulásakor kóvályog az alapjárat, amíg hideg a motor. Nem jutottam vele előrébb. Olvass tovább!

2. Viszont ha áll az autó és jár a motor remeg az egész kasztni. Mindenfelé jár, szabálytalanul reszket. Persze a fordulatszámjelző nem mozog, áll mint a cövek. Mindegy, hogy hideg vagy bemelegedett már. A motor hangja sem utal semmi hibára: gyönyörűen jár, tiszta a hangja ( persze a kezdeti alapjáratkóválygás után ). 10-ből 9-szer ez történik

Ha megy az autó, azaz mozgásban van nincsen semmi érdekes talán annyi, hogy 10 odalépésnél 5x 6-8 másodpercet várnom kell, amíg felpörög a motor és turbó és csak az után kezd el gyorsulni de iszonyatosan. A maradék 5 esetben szinte azonnal reagál és gyorsul. Erre azt mondták, hogy szokjam meg ez nem hiba hanem tulajdonság: sok függ, hogy éppen milyen fordulaton pörög a motor, stb. Tehát ezek szerint az időnkénti lassabb reagálás nincs a fenti két problémával összefüggésben.

Az autóban már kicserélték a következőket:
- porlasztók komplett, gyári,
- 2x ( azaz kettő alkalommal ) cserélték az izzítógyertyákat - más gyártó, más típus
- turbóknál a vákuumcsövezés és kapcsolók
- olajok, szűrők

Az eredmény ugyan az: az autó kasztnija remeg, mozog járó motornál álló helyzetben illetve ha hideg a motor kóvályog az alapjárat.

Nagyon szeretnék egy olyan autószerelőt, aki megnézné és MEGJAVÍTANÁ. Tényleg a JAVÍTÁS a kulcsszó. A fenti cserék már elég sok pénzembe kerültek, már elegem van a kísérletezgetésből és a pénztárcámnak is.

Ne értsétek félre nem az a gondom, hogy szervízeltetni kell az autót hanem az a bajom, hogy csak cserélgetnek alkatrészeket én pedig fizetek, de nem javul a helyzet, minden marad a régi. Attól tartok, hogy ez a probléma más gondot okozhat később.

Mondták már, hogy ki kéne takarítani a részecskeszűrőt, EGR-t, mittudoménmármitkénemégcserélni szövegek de már belefáradtam.

Budapesti vagyok, tehát itt lenne szükségem egy JÓ BMW-hez értő autószerelőre, mert az inkompetens kóklerekből már elegem van.

Ha bármilyen infóra még szükség lenne szívesen állok rendelkezésre!
Minden segítséget előre is nagyon köszönök!

Üdv,
Johnny


Vidd el egy ilyen műhelybe,ahol tényleg hibakereséssel foglalkoznak, nem az alkatrészek cserélgetésével. Kimérnek mindent benne. Amit figyelembe kel venni, hogy ilyen mutyizás sem olcsó, mert lehet napokig, vagy sok órát kell szöszölni rajta, és rezsióradijjba nem olcsó már, de még mindig jobb mint a BMW-nél a 13-15 ezer óránként.
Olvasd el miket megoldottak, oldalt a sztoriknál. Beszélj velük, mik a lehetőségek.
http://www.injektor.hu/
szakszervizbe rákötik a gépet, ha nem mutat semmit, kezdődik a csereakció, csere ez, csere az, csere amaz, mindjárt 500 ezer a számla. Az ilyen rejtett hibákra értem, mert egy gömbfej hibát egyből megtalálnak, vagy kettőből. Egy ilyen családi műhelybe odaadóbban tudnak foglalkozni vele, mint egy túlzsúfolt szervizben, ahol hegyekben állnak a javításra váró autók. Már ha nem látnokok,és odavitel után kézrátéttel megtudják a hiba okát.


Köszi az infó. Múlt hét pénteken ( 2012.11.23. ) már be is toltam egy BMW-kkel foglakozó szervízbe, akiknek elég jó hírük van. Azonnal le lehetett venni a hozzáértést, ahogy beszélgettünk szinte be tudta fejezni az ember a mondataimat. Persze ez még nem jelent semmit, de annál több mint ami eddig történt.

Hétfőn hívtak, hogy hidegen gépre kötötték és 6 hengerből 2 egyáltalán nem megy hidegen. Abból kiindulva, hogy kétszer cseréltek nekem gyertyasort egy hónap alatt ez elég meglepő. Elmondása szerint ez elektromos probléma lesz, ami viszonylag olcsón és egyszerűen orvosolható. Illetve kiderült még pár probléma, amit a korábbi szerelőm nem is mondott.

Az érdemi munkát csak ma ( 2012.11.28-án kezdik ), hívnak, mi és mennyibe fog kerülni. Mindenképpen megírom, mi volt a hiba és a javítása. Nehogy a jövőben más is szívjon. Ezt az utat úgy tűnik most én taposom ki!


Gyertyasort dieselbe? Azt hogy csinálták? Már ha nem izzító gyertyákat. Attól még csak menni kéne minden hengernek,ha rossz, egy, két izzító gyertya, max nehezebben indul, vagy én vagyok a hülye? Ha meg 1-2 izzító rossz, azt meg lehet állapítani, és minek azért 2x cserélni kompletten az egész sort. Nem értem, na mindegy.Kíváncsi leszek.