Elküldve: 2017. február 18. szombat, 11:32
nem ide akartam írni, de amoda nem lehet ("ójajj" van)
szíjakról. OFF.
faternak van egy újonnan vásárolt H Astra-ja. tehát most 10,5 éves, garantált ~49ezer km-rel. faterom nyúzott, hogy vegyek szíjakat, mert cserélni kellene, elmúlt 10 éves. ugye szíjakra általában 8-10 évet és 90-120ezer km-t szoktak mondani. ha nincs meg a km, akkor éven x éven után cserélni kell mert elérik.
feszítőket szándékosan nem vettem, bár abban is rugó van, stb, ami elfáradhat.
Contitech szíjakat vettem, hosszbordás-és vezérműszíjat.
gyárilag Gates volt benne mindkettő, amiről azért hallottam már rosszat is.
hát azt kell mondjam semmi bajuk a gyári szíjaknak. a vezérműszíjon néhol, egy nagyon pici, mondhatni semmi, rojt látszik, valószínű a feszítőgörgőtől. de egyiken sincs egy repedés, vagy akármi, ami kopásnyom lenne, vagy arra utalna.
tehát én úgy gondolom, mint gondoltam is, hogy a km az, ami ezeket tönkreteszi, nem pedig az idő.
nyilván ez sok emberre nem vonatkozik, hisz kevesen mennek ilyen keveset az autókkal, mint mondjuk mi. persze nem drága a két szíj kedvezménnyel 11ezerbe fájt, amit kibír az ember 10 évente. de! kb ez alapján kár aggódni, ha eléri a kort. szerintem ha így marad minden, és 20 évesen, mondjuk 100ezer km környékén lettek volna cserélve, akkor sem lett volna gond.
hogy miért írtam erről? mondjuk ha autót akarunk venni azért árulkodhat pár dologról a szíj állapota. elhiszem, hogy egy rosszabb minőségű szíj hamarabb tönkre mehet. sőt el is szakadhat. de ha 50ezerrel veszünk egy autót, és a szíj állapota ramaty, akkor abban nem annyi km lesz. a hosszbordás szíjat pedig mi BMW-sek is láthatjuk a legtöbb esetben.