- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E30
- Kivitel: Sedan
- Modell: 325ix
- Évjárat: 1987
Elküldve: 2012. augusztus 28. kedd, 16:39
Sziasztok! e30 325 ix-hez keresek jobb első lengőkart! Van még valakinek ???!
Elküldve: 2012. augusztus 28. kedd, 16:39
Elküldve: 2012. június 23. szombat, 22:38
kyncza_ írta: Sziasztok!
Miután a halk kopogás elől zuhogásig fajult, gondoltam alánézek a bömbinek, h mi újság. Hát csupán 2 szilent, és 2 kutyacsont van tropára, úgyhogy azokat cserélnem kell. Sajnos az előző hozzászólások linkjeinek többsége régi, úgyhogy kérem, írja meg valaki, hogy hogy lehetne gyári M-paket-es első futóműhöz szilenteket(alsó/hátsó) venni. Kell jobbos és balos is. Olvastam, h lehet már csak belsőt venni, de UNIX, Speedy, Autoalktrészwebáruház kollégái elhajtottak, h nincs, csak aluminium füllel együtt lehet venni(16e</db).
Nekem tökéletesen megfelelne most egy olcsóbb darab, ha 1-2évig kihúzza, ha lehet fül nélkül, a poliuteránról megoszlanak a vélemények, és hát darabja 15e Ft, amit egy kicsi sokallok.
Előre is köszi mindenkinek,
kyncza
Elküldve: 2012. június 22. péntek, 07:28
Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 17:03
bmw320d4 írta:b_imi írta: Nekem 2 éve van meg a Powerflex és semmi baja, pedig nem zsírozgatom. A gyárihoz képest sokkal jobb az irányíthatóság. A gyári már fél év után lógott, tehát egy fostartály az egész
Ja, és a kényelemről csak annyit, hogy szinte észrevehetetlen a különbség.
Na , azért kurva nagy különbség van a gyári M és a standard szilent között is, nehogy a Powerflex...
Nekem az M-es van benne, és bizony megérzek minden keresztbordát közvetlenül a kormányon, (Minden döccenő olyan érzés, hogy mindjárt széthullik a műszerfal) sőt odébb is pattan a kocsi orra kanyarban ha szar az út.
Ha kátyút kapsz, az biztos felnijavítással végződik, a gyári szilent viszon valamennyire megvéd ettől is.
Cserébe nincs fékkésedelem, érzéketlen a nyomvályúra és millió km az élettartama.
Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 00:41
b_imi írta: Nekem 2 éve van meg a Powerflex és semmi baja, pedig nem zsírozgatom. A gyárihoz képest sokkal jobb az irányíthatóság. A gyári már fél év után lógott, tehát egy fostartály az egész
Ja, és a kényelemről csak annyit, hogy szinte észrevehetetlen a különbség.
Elküldve: 2012. április 04. szerda, 22:13
Garaj írta: Szerintetek melyik powerflex-es szilent jó az én kocsimhoz (e46 330cd M-es), 60mm vagy a 66mm-es? Előre is köszönöm!
Elküldve: 2012. április 04. szerda, 19:19
Garaj írta: Szerintetek melyik powerflex-es szilent jó az én kocsimhoz (e46 330cd M-es), 60mm vagy a 66mm-es? Előre is köszönöm!
Elküldve: 2012. április 04. szerda, 16:32
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 20:06
b_imi írta:BarG írta:hil írta:ZoliE36Compact írta:laleeboy írta:
Köszi a hozzászólásokat és az infókat.
Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....
vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?
Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....
Minden futómű egy tervezési kompromisszum szülötte. Ugyanis egyszerre nem lehet egy futómű stabil is, meg kényelmes is, egy adott konstrukción belül. Minél keményebb, annál stabilabb, de kényelmetlenebb. A lágy futóművek meg nem igazán stabilak - újra mondom - egy adott konstrukción belül. A poliuretán szilentek elmozdulást jelentenek a stabilitás irányába, azon az áron, hogy kevésbé lesz komfortos a rugózás. Igazi versenyautónál néha még a PU szilentek is túl puhák, tényleg fémből is készülnek - de ekkor már nem is beszélhetünk szilentekről. Én az első lengőkar hátsó szilentnek már régóta tömör gumiból készültet használok, és valóban stabilabb is az autó vele. Sőt már 170e km óta bírja, míg az olajos mennyit is megy átlagban?
Nekem 2 éve van meg a Powerflex és semmi baja, pedig nem zsírozgatom. A gyárihoz képest sokkal jobb az irányíthatóság. A gyári már fél év után lógott, tehát egy fostartály az egész
Ja, és a kényelemről csak annyit, hogy szinte észrevehetetlen a különbség.
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 20:04
BarG írta:hil írta:ZoliE36Compact írta:laleeboy írta:
Köszi a hozzászólásokat és az infókat.
Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....
vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?
Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....
Minden futómű egy tervezési kompromisszum szülötte. Ugyanis egyszerre nem lehet egy futómű stabil is, meg kényelmes is, egy adott konstrukción belül. Minél keményebb, annál stabilabb, de kényelmetlenebb. A lágy futóművek meg nem igazán stabilak - újra mondom - egy adott konstrukción belül. A poliuretán szilentek elmozdulást jelentenek a stabilitás irányába, azon az áron, hogy kevésbé lesz komfortos a rugózás. Igazi versenyautónál néha még a PU szilentek is túl puhák, tényleg fémből is készülnek - de ekkor már nem is beszélhetünk szilentekről. Én az első lengőkar hátsó szilentnek már régóta tömör gumiból készültet használok, és valóban stabilabb is az autó vele. Sőt már 170e km óta bírja, míg az olajos mennyit is megy átlagban?
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 19:45
hil írta:ZoliE36Compact írta:laleeboy írta:
Köszi a hozzászólásokat és az infókat.
Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....
vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?
Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 17:03
hil írta:
Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 16:58
ZoliE36Compact írta:laleeboy írta:
Köszi a hozzászólásokat és az infókat.
Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....
vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 16:15
laleeboy írta:hil írta:BarG írta:
Hűha !!!
Épp most gondolkodtam a teljes hátsó szilentkészlet - 8 db - poliuretánra történő cseréjéről. Mivel a Powerflex is poliuretán, meg a kinézettek is, ezért ezekre is igaz lehet a kenegetési igény? Ahhoz totál szét kéne szedni évente a futóművet, ami szerintem nem vállalható.
Szia! Igen, azokra is. Így már nem is olyan édes az a szőlő. Ezt a zsírozgatást rendre szeretik elhallgatni mindenhol, mivel eléggé macerás a művelet kb évente és nem pörögne a bolt, mert ennek tudatában nem venné senki. Ha meg visszaviszed, hogy tönkrement idő előtt, akkor mondják, hogy erre nem vonatkozik a gari, mivel nem volt zsírozva az általuk ajánlott spec zsírral. Saját véleményem: nem gondolom, hogy a BMW tervezői akkora hülyék lennének, hogy nem jöttek volna rá arra, hogy oda egy akár merev befogás is megtenné (mert a Powerflex már szinte az) és nem kéne szarozni ezekkel a szilentekkel.
Köszi a hozzászólásokat és az infókat.
Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....
Elküldve: 2012. március 21. szerda, 11:00
hil írta:BarG írta:
Hűha !!!
Épp most gondolkodtam a teljes hátsó szilentkészlet - 8 db - poliuretánra történő cseréjéről. Mivel a Powerflex is poliuretán, meg a kinézettek is, ezért ezekre is igaz lehet a kenegetési igény? Ahhoz totál szét kéne szedni évente a futóművet, ami szerintem nem vállalható.
Szia! Igen, azokra is. Így már nem is olyan édes az a szőlő. Ezt a zsírozgatást rendre szeretik elhallgatni mindenhol, mivel eléggé macerás a művelet kb évente és nem pörögne a bolt, mert ennek tudatában nem venné senki. Ha meg visszaviszed, hogy tönkrement idő előtt, akkor mondják, hogy erre nem vonatkozik a gari, mivel nem volt zsírozva az általuk ajánlott spec zsírral. Saját véleményem: nem gondolom, hogy a BMW tervezői akkora hülyék lennének, hogy nem jöttek volna rá arra, hogy oda egy akár merev befogás is megtenné (mert a Powerflex már szinte az) és nem kéne szarozni ezekkel a szilentekkel.