buszospali
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz buszospali

Újonc

Elismertség: 50% (1 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 21:21


zoltan7050 írta: Sziasztok. Segitség kellene.
E46 20d első fék problémám van. Melegszik a bal eleje.Sok mindent csináltam már,mhenger felújitás,gumifékcső csere,főfékhenger csere. Az új tárcsát,betétett,Ate tárcsa és ate betét. Kb 5000km után rázza a kormányt. Valakinek valami ötlete.


Hello.
A melegedésre nincs tippem, viszont az egyik e46-osomnál az első lengőkar szilentje mikor kiment, akkor is berázta nekem a kormányt fékezéskor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz zoltan7050

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 18:37


Sziasztok. Segitség kellene.
E46 20d első fék problémám van. Melegszik a bal eleje.Sok mindent csináltam már,mhenger felújitás,gumifékcső csere,főfékhenger csere. Az új tárcsát,betétett,Ate tárcsa és ate betét. Kb 5000km után rázza a kormányt. Valakinek valami ötlete.

státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2016. július 22. péntek, 19:08


zimmermann márkát használok másodszorra.... mint a gyári, nem érzek különbséget, és nem is kopik gyorsabban. elsőre zimmermann sport (lyukacsos) volt, majd gyári bmw, most ismét sima zimmermann. teljes szett, tárcsa, betét, elöl, hátul.
nagyon meg vagyok elégedve.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2016. július 21. csütörtök, 20:29


Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.





Féktárcsából csak gyárit szabad megvenni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 14:51


b_imi írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.


Mit értessz bejáratás/koptatás alatt?



Állítólag vannak olyan fékszettek, amiket be kell járatni, mielőtt fékezel...
Van aki szerint az új kuplungot is
Ez csak akkor szívás, ha pl. a Hűvösvölgyben laksz, mert akkor egy ideig Pesten kell autóznod ahhoz, hogy haza mehess a szerviz után.


vannak bevonatos tárcsák. amit sokan rosszul csinálnak, mert lemosnak róla. aztán hamarabb kezd el rozsdálni. azt a betétnek kell lekoptatnia. illetve be kell állnia a betéteknek, be kell igazodniuk.
mondom van betét vasalás, ha vélet berakás után vészfékezned kelljen, akkor ne hirtelen égjen be rögtön, mert utána sípol, nem fog rendesen. aztán lehet szétszedni megint. de ha óvatosan fékezel és pulzálva, tehát egy kereszteződéshez menve, főleg mondjuk 90-nel haladva, nem 10 méteren belül kell lelassítani 50-re, illetve nem is száz méteren keresztül nyomva tartani a féket. hanem pulzálva. óvatosfék felenged, hogy tudjon visszahűlni, majd megint fék felenged. a hirtelen fékezéseket és hosszantartó fékezéseket kerülni kell.
persze ha muszj, azért fékezz nem kell belerongyolni egy kamionba. inkább cserélsz újra betétet vagy tárcsát, ha rázna a fészfékezés után, minthogy ott hagyd a fogad. ezért célszerű valami olyan útvonalat beidőzíteni, ahol nyugodtan tudsz vezetni. ha nem lehetséges, mert nagy város, stb. akkor ott az éjszaka amikor nincs forgalom.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 14:21


juhaszadika írta:
YELLOW írta:
Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.


Mit értessz bejáratás/koptatás alatt?



Állítólag vannak olyan fékszettek, amiket be kell járatni, mielőtt fékezel...
Van aki szerint az új kuplungot is
Ez csak akkor szívás, ha pl. a Hűvösvölgyben laksz, mert akkor egy ideig Pesten kell autóznod ahhoz, hogy haza mehess a szerviz után.

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 13:59


YELLOW írta:
Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.


Mit értessz bejáratás/koptatás alatt?




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 13:11


Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Bcsongi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. július 20. szerda, 12:09


Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. július 20. szerda, 12:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz gery85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. július 09. szombat, 23:31


Adi01 írta:
Labi írta:
m_attila írta: Sziasztok

Nem szeretnék vitát indítani, de a reális tájékoztatást fontosnak tartom!

Eddig még fékrázásból eredõ probléma, kizárólag futómû gondra volt visszavezethetõ.

Az elmúlt másfél év alatt bizonyíthatóan Ate fékkel garanciális probléma nem volt!

Saját tapasztalat:

Én vettem egy E39 es bmwt 525tds-t !

Rázott a fék, az e39 fórumon írták tipus hiba meg a gyárin kívül semmi sem jó..stb !
Mivel bmw alkatrészekkel foglalkozom, és rentgeteg Bmw fékrendszert értékesítettem, ezért úgy gondoltam végéra járok ennek a problémának.

Eredmény: " alsó lengõkar csere után, és felni centírozás, és egy jó alapos futómû beállítás után megszünt a fékrázás, még 200 ról padlófékezés után is

Azóta garanciát úgy vállalunk, hogy papír van róla hogy a futómû hibátlan.


Ha bárkinek bármi problémája van fékrázással kapcsolatban, keressen bizalommal!


üdvözlettel

Mátyás Attila


Szia Attila!

Mit gondolsz, az alábbi hiba mire vezethetõ vissza? A 80km/h sebességtartományban, plusz minusz 5km/h a kormány finoman ráz. ez alatt és fölött cövek! a hiba csak abban az esetben jön elõ, ha szépen finoman érem el ezt a sebességet. ha intenzíven gyorsítva, akkor mintha sínen mennék!
van vmi ötlet?

köszi

kiegészítésként: most cseréltem Zimmermann tárcsát és Textar fékbetétet, de hiba megvan továbbra is.

Nem engem kérdeztél, de szerintem lehet egy felni centírózás nem ártana. Legalábbis én azzal kezdeném.


matyas attila egy telefon szamot kerhetnek,,,

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. május 27. péntek, 12:56


b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.


pontosan a vészfékezést kellene kerülni, ha van rá lehetőség!!!
előbb be kell koptatni. rövideket és óvatosan kell fékezni. azaz 2sec fék után felengedni, majd újra nyomni. persze ha a forgalom engedi.


és ha nincs?

Van négy sík felület, ami vagy illeszkedik, vagy nem. Úgy kell összerakni, hogy 100%-os legyen. Egyébként ki se mehetsz a közúti forgalomba, ha nem jó az üzemi fék az autódon.


mi az, hogy nincs?
ha kijövök a szervizből, akkor mivel én vezetek, eleve olyan útvonalat választok, ami nem forgalmas, és hamarabb fékezek mint kellene, hogy ne kelljen taposni. vagy a szervízbe felállok a fékpadra. nyilván ha meg kell állni valami barom miatt, akkor bele kell taposni. de az ilyen folyamatos fékezést, mondjuk 90-130-ról állóra, úgy hogy a fékút alatt folyamatosan állunk a féken, azt célszerű kerülne az első 1-2száz km-en. ennyi. nem hiszem, hogy ez kivitelezhetetlen dolog. lehet amúgy sem lesz semmi gond, csak figyelni érdemes.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2016. május 27. péntek, 12:41


YELLOW írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.


pontosan a vészfékezést kellene kerülni, ha van rá lehetőség!!!
előbb be kell koptatni. rövideket és óvatosan kell fékezni. azaz 2sec fék után felengedni, majd újra nyomni. persze ha a forgalom engedi.


és ha nincs?

Van négy sík felület, ami vagy illeszkedik, vagy nem. Úgy kell összerakni, hogy 100%-os legyen. Egyébként ki se mehetsz a közúti forgalomba, ha nem jó az üzemi fék az autódon.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. május 27. péntek, 11:46


b_imi írta:
juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.


pontosan a vészfékezést kellene kerülni, ha van rá lehetőség!!!
előbb be kell koptatni. rövideket és óvatosan kell fékezni. azaz 2sec fék után felengedni, majd újra nyomni. persze ha a forgalom engedi.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2016. május 27. péntek, 11:34


juhaszadika írta:
b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.



Ha minden OK, akkor erre nincs szükség.

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2016. május 27. péntek, 11:31


b_imi írta:
juhaszadika írta:

és csere után, van amit érdemes szem előtt tartani, a későbbi legjobb fékhatás elérése érdekében?



Mire gondolsz? Lehet az első 100m-en vészfékezni kell, tehát ennek a beszerelés pillanatától tökéletesen kell működni.


arra gondoltam, kell e pár komoly fékezést tenni, hogy jobban összekopjanak a betétek a tárcsákkal.