YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 18:22


zuziq írta:
Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


attól, hogy a dugó egyenletesen jön ki egy dolog. ezért írtam, hogy lehet a betét nem úszik rendesen a nyeregben, hanem megakad, vagy hasonló. túl lötyög és keresztbe áll mondjuk.

papika67
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz papika67

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 17:30


zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 16:51


Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 16:00


Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. december 19. hétfő, 16:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 13:11


zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 12:56


Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 12:33


YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 12:23


zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 12:17


Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. november 27. vasárnap, 18:26


Kabi írta:
jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók


ugye, hogy ugye?!

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 27. vasárnap, 17:04


jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Papnorbi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 14:26


Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy milyen tárcsát és betétet érdemes szerintetek feltenni egy e46 320Dre? (150 lovas)
Gyárit szeretnék, de nem tudom honnan lehetne beszerezni. Valaki tudna benne segíteni ?

Válaszokat előre is köszönöm!

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 13:05


Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 10:38


YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 10:22


Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.