lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2017. június 29. csütörtök, 15:58


Idézet:
Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell

nekem E60-ra előre ATE tárcsa és betét ment fel, hátra Textar betét és tárcsa, 2000 km óta fent vannak, eddig jók, lekopogom. Hátul eddig Jurid volt, BMWs cikkszámmal.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. június 29. csütörtök, 15:59

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. június 29. csütörtök, 13:42


YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. június 29. csütörtök, 13:19


Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. június 29. csütörtök, 09:29


YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. június 27. kedd, 21:28


gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 29. csütörtök, 23:03


SP_323i írta:
zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Hali!

Az a baj, hogy sok helyen el lehet rontani a dolgot felújításkor. Ha a régi munkahenger kerül vissza, akkor pont ugyan oda kell tenni, ahonnan kivetted. 5-10 fokkal elforgatva már akadozva jár pl. Szilikon zsírt kell használni az összes guminál, mert arra nem duzzadnak meg. Gépzsír felejtős. Rézpasztát érdemes tenni a féknyereg, meg a fékpofa találkozásához. Ha új laprúgót tettél be, akkor azon érdemes lágyítani, mert nagyon megszorítja a külső fékpofát és az nem fog tudni beállni ergó szorulni fog. Én pl ezért tettem vissza a régi laprúgót, mert az új baszottul erős volt és nem engedte a külső fékpofát beállni rendesen.

Ha megemeled a kocsit és megforgatod a kereket, mennyit fordul?
Nekem felújítás után majdnem 5öt és alig volt surrogó hangja.
Ezt a tesztet hidegen és melegen, fékezések után is meg kéne csinálni.

Ha a kereket leveszed, akkor úgynevezett asztalos fogóval (ami átéri a nyerget) be kéne mozgatni a munkahengert. (Az asztalos fogó fix része kerüljön bentre, a csavarható része meg a külső fékpofára a laprúgó mellett). Nyomd be koppig a munkahengert, majd a fékpedállal nyomd ki vissza. Ezt meg kéne párszor csinálni. A végén könnyebben kéne, hogy járjon a féktárcsa. Ha ezek a fogások se segítenek, akkor nagyon valószínű, hogy nem a féknyereggel van a gond.


Hali!

A munkahenger is új. Direkt megrendeltem még a csúszkákat is hogy ne azon múljon legyen tényleg minden új. Laprugó a régi, azt nem rendeltem külön, nem gondolnám hogy annak jelentősége lenne ebben az esetben. Azt hogy mennyit forog a kerék nem tudom. Azt már csak otthon nézem majd meg. Gondoltam hogy hátha van valakinek egyéb egyszerűen megvalósítható ötlete azt megtettem volna de így találgatni most már nem állok neki.

Most dolgozok ezerrel jan 5-6 ig utánna rögtön indulok haza és már csak otthon foglalkozom vele. Sajnálom hogy "normális" tempóban kell letudjam az utat van vagy 600 km német pálya hazafelé az mindig izgalmas... de ha nem megyek gyorsan akk nem kell nagyot fékezgessek így majd nem vágok egyéb dolgokat is haza.

A legelszomorítóbb az hogy még azt itteni szerelők is csak a fejüket vakargatják pedig nem is kevés pénzt adtam ki már miatta...:/ általában magam csinálom a dolgokat de úgy voltam vele hogy se időm se kedvem a hidegben szerelni és szerettem volna hogy a fékem legyen minnél elöbb jó hogy használhassam ismét tisztességesen a kocsit. Na mind1. Kiváncsi vagyok otthon valaki tud e majd vele kezdeni valamit. Ha az én szerelőm nem oldja meg akkor úgy is jelentkezem itt hozzáértőt keresve.
Mindentől függetlenül is köszi mindenkinek és megírom hogy mi volt ha meg lesz.

Viktor gondolok majd rá!

Üdv



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. december 29. csütörtök, 08:27


zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Hali!

Az a baj, hogy sok helyen el lehet rontani a dolgot felújításkor. Ha a régi munkahenger kerül vissza, akkor pont ugyan oda kell tenni, ahonnan kivetted. 5-10 fokkal elforgatva már akadozva jár pl. Szilikon zsírt kell használni az összes guminál, mert arra nem duzzadnak meg. Gépzsír felejtős. Rézpasztát érdemes tenni a féknyereg, meg a fékpofa találkozásához. Ha új laprúgót tettél be, akkor azon érdemes lágyítani, mert nagyon megszorítja a külső fékpofát és az nem fog tudni beállni ergó szorulni fog. Én pl ezért tettem vissza a régi laprúgót, mert az új baszottul erős volt és nem engedte a külső fékpofát beállni rendesen.

Ha megemeled a kocsit és megforgatod a kereket, mennyit fordul?
Nekem felújítás után majdnem 5öt és alig volt surrogó hangja.
Ezt a tesztet hidegen és melegen, fékezések után is meg kéne csinálni.

Ha a kereket leveszed, akkor úgynevezett asztalos fogóval (ami átéri a nyerget) be kéne mozgatni a munkahengert. (Az asztalos fogó fix része kerüljön bentre, a csavarható része meg a külső fékpofára a laprúgó mellett). Nyomd be koppig a munkahengert, majd a fékpedállal nyomd ki vissza. Ezt meg kéne párszor csinálni. A végén könnyebben kéne, hogy járjon a féktárcsa. Ha ezek a fogások se segítenek, akkor nagyon valószínű, hogy nem a féknyereggel van a gond.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. december 28. szerda, 23:14


zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Főfékhenger?



zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 28. szerda, 22:23


zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



papika67
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz papika67

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. december 21. szerda, 07:31


zuziq írta:
YELLOW írta:
papika67 írta:
Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


még ekkora hülyeséget, már ne is haragudj.
szerencsétlen autóállomány 99,9%-nak szorul a fékje
ha fékezel, akkor fékpor keletkezik, kivéve ha kerámia fékről beszélünk. persze akkor is keletkezik valami, csak nem olyan.
tudod valahova, valamilyen formában a lekopott dolgoknak, betétről, tárcsáról el kell tűnnie valahova. az anyag nem vész el, csak átalakul. méghozzá fékpornak nevezett dologgá.
ha én ezt tudom, apámmal visszavitetem a 500km-t futott autót a szalonba.
egyébként a fékpor akkor lesz nagyon látható, ha kap egy kis nedvességet, jobban kiadja a színét.
persze aki hetente mossa az autót, annak nem fog látszani semmi, hacsak sok km-t megy le városban az alatt az egy hét alatt.

no, de szerintem inkább csak rosszul fogalmaztál.
összehasonlítva a másik oldallal, ha jobban fékporos, akkor lehet gyanakodni. azért egyszerre ritka, hogy befog mindkét oldal.


Ne várj a kerámiától sokat azt került bele 3 hónapja, hát nagy különbség nincs.
De lehet, hogy másik márkánál jobban szerepel. (Sima ate tárcsa, ate ceramik betét)


Na én meg ezt nem ismerem ne haragudj ennyi autónak szorul a fékje?Hát ez gáz sajnos mert igen csak baj lenne ha szorulna,igen keletkezik por a felnin de össze hasonlitva nem mindegy menyi keletkezik!Amelyik szórul azon igen csak meglátszik.Ha meg fel lett ujitva házilag rosszul csinálták.Na akkor kezdjük az elejétöl.Sokan nem is tudják hogy a belsö gumi huzza vissza a dugatyut ,és hogy?Nem mindegy hogy van bele téve mert ugye nem egyforma a mérete vagyyis kupos a gumi ,és nem mindegy hogy van beletéve.Ha jól teszük bele kuszonyereg normálisan csuszik akkor vissza kell huznia de ezt szabad szemmel is nagyon jól meg lehet figyelni.Na ha minden jó akkor nem szabad egyáltalán szorulni.Én évente 220-260 ezer km teszek meg autó pályán nekem 300 ezret kibir egy garnitura!Ha szorurna kibirna enyit?Szerintem nem, a féknek még minimálisan se szabad hozá érnie csak ha fékezek.

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 23:12


YELLOW írta:
papika67 írta:
Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


még ekkora hülyeséget, már ne is haragudj.
szerencsétlen autóállomány 99,9%-nak szorul a fékje
ha fékezel, akkor fékpor keletkezik, kivéve ha kerámia fékről beszélünk. persze akkor is keletkezik valami, csak nem olyan.
tudod valahova, valamilyen formában a lekopott dolgoknak, betétről, tárcsáról el kell tűnnie valahova. az anyag nem vész el, csak átalakul. méghozzá fékpornak nevezett dologgá.
ha én ezt tudom, apámmal visszavitetem a 500km-t futott autót a szalonba.
egyébként a fékpor akkor lesz nagyon látható, ha kap egy kis nedvességet, jobban kiadja a színét.
persze aki hetente mossa az autót, annak nem fog látszani semmi, hacsak sok km-t megy le városban az alatt az egy hét alatt.

no, de szerintem inkább csak rosszul fogalmaztál.
összehasonlítva a másik oldallal, ha jobban fékporos, akkor lehet gyanakodni. azért egyszerre ritka, hogy befog mindkét oldal.


Ne várj a kerámiától sokat azt került bele 3 hónapja, hát nagy különbség nincs.
De lehet, hogy másik márkánál jobban szerepel. (Sima ate tárcsa, ate ceramik betét)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 18:58


papika67 írta:
Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


még ekkora hülyeséget, már ne is haragudj.
szerencsétlen autóállomány 99,9%-nak szorul a fékje
ha fékezel, akkor fékpor keletkezik, kivéve ha kerámia fékről beszélünk. persze akkor is keletkezik valami, csak nem olyan.
tudod valahova, valamilyen formában a lekopott dolgoknak, betétről, tárcsáról el kell tűnnie valahova. az anyag nem vész el, csak átalakul. méghozzá fékpornak nevezett dologgá.
ha én ezt tudom, apámmal visszavitetem a 500km-t futott autót a szalonba.
egyébként a fékpor akkor lesz nagyon látható, ha kap egy kis nedvességet, jobban kiadja a színét.
persze aki hetente mossa az autót, annak nem fog látszani semmi, hacsak sok km-t megy le városban az alatt az egy hét alatt.

no, de szerintem inkább csak rosszul fogalmaztál.
összehasonlítva a másik oldallal, ha jobban fékporos, akkor lehet gyanakodni. azért egyszerre ritka, hogy befog mindkét oldal.

papika67
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz papika67

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 09:56


zuziq írta:
papika67 írta:
zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.


Hali.
Nem az olcsóság a lényeg. A lényeg hogy jól működjön a fék! Minden szín alatt
minőségi/gyári alkatrészt veszek. Értem én hogy beragad a munkahenger, de akkor miért szűnik meg a húzás amint elveszem a lábam a fékről? Miért csak akkor melegszik extrém módon ha nagyot fékezem? Ha szorulna akkor fékezés utan lenne még valami esemény.. Hallanám hogy fékez/ jobban lassulna a kocsi mint kéne...stb.

Megragad... Itt jól látszik hogy jobb és bal oldalra külön csö indul ki az abs-ből tehát ha a kocsi vész esetén minden kereket külön tud fékezni akkor ha az egyik oldalon megáll az olaj a szorulás miatt nem tud a többlet olaj a másik oldalra menni mert az külön szál..
Ezt a részét szerintetek rosszul látom...?

Másik.. hidegen is csinálja.



Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 19:27


YELLOW írta:
zuziq írta:
Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


attól, hogy a dugó egyenletesen jön ki egy dolog. ezért írtam, hogy lehet a betét nem úszik rendesen a nyeregben, hanem megakad, vagy hasonló. túl lötyög és keresztbe áll mondjuk.


Értem!

Felújító szettet megrendeltem, dugóval, tömítéssel, gumiharangal, csúszkával.
Nekiállok ismét, majd írom mi lett!

Mindentől függetlenül, köszi mindenkinek!

Üdv, Zsolt.



zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 18:27


papika67 írta:
zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.


Hali.
Nem az olcsóság a lényeg. A lényeg hogy jól működjön a fék! Minden szín alatt
minőségi/gyári alkatrészt veszek. Értem én hogy beragad a munkahenger, de akkor miért szűnik meg a húzás amint elveszem a lábam a fékről? Miért csak akkor melegszik extrém módon ha nagyot fékezem? Ha szorulna akkor fékezés utan lenne még valami esemény.. Hallanám hogy fékez/ jobban lassulna a kocsi mint kéne...stb.

Megragad... Itt jól látszik hogy jobb és bal oldalra külön csö indul ki az abs-ből tehát ha a kocsi vész esetén minden kereket külön tud fékezni akkor ha az egyik oldalon megáll az olaj a szorulás miatt nem tud a többlet olaj a másik oldalra menni mert az külön szál..
Ezt a részét szerintetek rosszul látom...?

Másik.. hidegen is csinálja.