YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. május 02. hétfő, 11:27


Sanyi991 írta:
YELLOW írta:
Sanyi991 írta: Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó témában írok-e, ha rossz akkor bocsi, és töröljétek nyugodtan. Adott egy E46 320ci. Városon kívül olyan érzésem van a kanyarokban, mintha meg akarná előzni a hátulja az elejét. Elöl szinte minden új. Gyári M-tech futómű. Elől-hátul új narancs Koni gátlók, Eibach 40-25mm-es rugók vannak. Szintén új Uniroyal Rain sport gumik 225/40 r18 méretben. Nem kopog-zörög semmi, én mégis többet várnék ettől a futóműtől. Csak akkor csinálja, ha hátul nincs súly, és relatíve nagy tempónál. A nagy tempó alatt nem azt értem hogy határon. Viszonyításként írom, hogy egy platós üres transittal mentem, és ugyanazzal a sebességgel be lehetett rakni, mint az enyémet. A régi E36-om ballonos téli gumival is jobban feküdte az utat.
Én nem hiszem, hogy ennek ilyennek kéne lennie. Valakinek valami ötlet?


lehet nem ártana egy futóműbeállítás első körben.


Azt elfelejtettem írni, hogy megvolt. A gátló-rugó csere után közvetlen. Az nem tudom, hogy számít-e, de nem a nagy kerekek voltak rajta állításkor.


számíthat. főleg ha jobban eltér méretben, átmérő, szélesség ET szám, nagy gumi.
de azt tudni kell, hogy nagyon kevesen tudnak jól futóművet beállítani. hiábamondja rá, hogy kész mehetsz, sok esetet hallani, hogy mégsem lett jó. én nem tudom ki csinálta, hol, mennyire érti a dolgát. pedig alapvetően az új futóműállító rendszerekkel már elég könnyű a dolog szerintem. én tudok olyat, aki elég régi szerkezetet használ mégis jól állítja be. legalábbis jókat hallottam róla, pedig nem hivatalos. sok valós szerelő is alá megy az autónak, aztán egy komolyabb futóműnél azt sem tudja mi micsoda, nem is mer hozzányúlni, inkább azt mondja kész. a lóvét persze beszedi érte.
én ajánlani sem tudok így hirtelen, de lehet máshoz is érdemes volna elvinni. szokták itt mondani, hogy ugyanoda vidd aztán addig csinálja amíg jó nem lesz. hát akinek van idegrendszere kivárni na meg lehet több kárt csinál.

Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Sanyi991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. május 02. hétfő, 11:18


YELLOW írta:
Sanyi991 írta: Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó témában írok-e, ha rossz akkor bocsi, és töröljétek nyugodtan. Adott egy E46 320ci. Városon kívül olyan érzésem van a kanyarokban, mintha meg akarná előzni a hátulja az elejét. Elöl szinte minden új. Gyári M-tech futómű. Elől-hátul új narancs Koni gátlók, Eibach 40-25mm-es rugók vannak. Szintén új Uniroyal Rain sport gumik 225/40 r18 méretben. Nem kopog-zörög semmi, én mégis többet várnék ettől a futóműtől. Csak akkor csinálja, ha hátul nincs súly, és relatíve nagy tempónál. A nagy tempó alatt nem azt értem hogy határon. Viszonyításként írom, hogy egy platós üres transittal mentem, és ugyanazzal a sebességgel be lehetett rakni, mint az enyémet. A régi E36-om ballonos téli gumival is jobban feküdte az utat.
Én nem hiszem, hogy ennek ilyennek kéne lennie. Valakinek valami ötlet?


lehet nem ártana egy futóműbeállítás első körben.


Azt elfelejtettem írni, hogy megvolt. A gátló-rugó csere után közvetlen. Az nem tudom, hogy számít-e, de nem a nagy kerekek voltak rajta állításkor.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. május 02. hétfő, 11:13


Sanyi991 írta: Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó témában írok-e, ha rossz akkor bocsi, és töröljétek nyugodtan. Adott egy E46 320ci. Városon kívül olyan érzésem van a kanyarokban, mintha meg akarná előzni a hátulja az elejét. Elöl szinte minden új. Gyári M-tech futómű. Elől-hátul új narancs Koni gátlók, Eibach 40-25mm-es rugók vannak. Szintén új Uniroyal Rain sport gumik 225/40 r18 méretben. Nem kopog-zörög semmi, én mégis többet várnék ettől a futóműtől. Csak akkor csinálja, ha hátul nincs súly, és relatíve nagy tempónál. A nagy tempó alatt nem azt értem hogy határon. Viszonyításként írom, hogy egy platós üres transittal mentem, és ugyanazzal a sebességgel be lehetett rakni, mint az enyémet. A régi E36-om ballonos téli gumival is jobban feküdte az utat.
Én nem hiszem, hogy ennek ilyennek kéne lennie. Valakinek valami ötlet?


lehet nem ártana egy futóműbeállítás első körben.

Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Sanyi991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. május 02. hétfő, 10:58


Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó témában írok-e, ha rossz akkor bocsi, és töröljétek nyugodtan. Adott egy E46 320ci. Városon kívül olyan érzésem van a kanyarokban, mintha meg akarná előzni a hátulja az elejét. Elöl szinte minden új. Gyári M-tech futómű. Elől-hátul új narancs Koni gátlók, Eibach 40-25mm-es rugók vannak. Szintén új Uniroyal Rain sport gumik 225/40 r18 méretben. Nem kopog-zörög semmi, én mégis többet várnék ettől a futóműtől. Csak akkor csinálja, ha hátul nincs súly, és relatíve nagy tempónál. A nagy tempó alatt nem azt értem hogy határon. Viszonyításként írom, hogy egy platós üres transittal mentem, és ugyanazzal a sebességgel be lehetett rakni, mint az enyémet. A régi E36-om ballonos téli gumival is jobban feküdte az utat.
Én nem hiszem, hogy ennek ilyennek kéne lennie. Valakinek valami ötlet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 18:25


atomanti86 írta:
YELLOW írta:
atomanti86 írta: Sziasztok
E46 lengőkaron lehet csak csapokat cserélni(ki lehet préselni?) vagy csak komplett lenkőkart?a szerelő azt mondta hogy nem lehet de láttam hogy árulnak külön csapokat(mayle és jó áron) ebből gondolom hogy valahogy meg lehet oldani..ráadásul m-tech II,arra még drágább az új..


- gyári lengőkarban nem cserélhető. VISZONT ÁTALAKÍTHATÓ! hogy később is cserélhető legyen.
- Meyle-ből azért láthatsz cserélhető megoldást, mert a Meyle-nek van a HD típusa, ami cserélhető. egyébként a Meyle egy csomagoló cég, de meglepően jó futóműalkatrészeket csomagolnak.


és megéri átalakitani?tudsz valakit aki csinál ilyet?az a gond hogy m-tech-be még a lengőkar is más,a kerék felöli csapok nagyobbak(amik még most is jók,viszont a belsőknek annyi) és ilyen csere alkatrész szerintem nincs csak egész lengőkar ami azért drága buli pár évente cserélni..vagy ha passzol a helyére a ˝sima˝ E46 lenkőkar akkor abból Meyle és legközelebb csak csap csere kb 1/3 áron..


nem tudom melyik éri meg jobban. egy Meyle HD lengőkar is sokáig fogja bírni, aztán ugye az már cserélhetős lesz. nyilván a jelenlegit átalakítani olcsóbb megoldás, de nem tudom tudja-e azt a szintet. privátban küldök elérhetőséget, akik foglalkoznak ilyennel, mármit átalakítással.

atomanti86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz atomanti86

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 17:07


YELLOW írta:
atomanti86 írta: Sziasztok
E46 lengőkaron lehet csak csapokat cserélni(ki lehet préselni?) vagy csak komplett lenkőkart?a szerelő azt mondta hogy nem lehet de láttam hogy árulnak külön csapokat(mayle és jó áron) ebből gondolom hogy valahogy meg lehet oldani..ráadásul m-tech II,arra még drágább az új..


- gyári lengőkarban nem cserélhető. VISZONT ÁTALAKÍTHATÓ! hogy később is cserélhető legyen.
- Meyle-ből azért láthatsz cserélhető megoldást, mert a Meyle-nek van a HD típusa, ami cserélhető. egyébként a Meyle egy csomagoló cég, de meglepően jó futóműalkatrészeket csomagolnak.


és megéri átalakitani?tudsz valakit aki csinál ilyet?az a gond hogy m-tech-be még a lengőkar is más,a kerék felöli csapok nagyobbak(amik még most is jók,viszont a belsőknek annyi) és ilyen csere alkatrész szerintem nincs csak egész lengőkar ami azért drága buli pár évente cserélni..vagy ha passzol a helyére a ˝sima˝ E46 lenkőkar akkor abból Meyle és legközelebb csak csap csere kb 1/3 áron..

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 08:47


atomanti86 írta: Sziasztok
E46 lengőkaron lehet csak csapokat cserélni(ki lehet préselni?) vagy csak komplett lenkőkart?a szerelő azt mondta hogy nem lehet de láttam hogy árulnak külön csapokat(mayle és jó áron) ebből gondolom hogy valahogy meg lehet oldani..ráadásul m-tech II,arra még drágább az új..


- gyári lengőkarban nem cserélhető. VISZONT ÁTALAKÍTHATÓ! hogy később is cserélhető legyen.
- Meyle-ből azért láthatsz cserélhető megoldást, mert a Meyle-nek van a HD típusa, ami cserélhető. egyébként a Meyle egy csomagoló cég, de meglepően jó futóműalkatrészeket csomagolnak.


atomanti86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz atomanti86

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2016. április 25. hétfő, 20:33


Sziasztok
E46 lengőkaron lehet csak csapokat cserélni(ki lehet préselni?) vagy csak komplett lenkőkart?a szerelő azt mondta hogy nem lehet de láttam hogy árulnak külön csapokat(mayle és jó áron) ebből gondolom hogy valahogy meg lehet oldani..ráadásul m-tech II,arra még drágább az új..

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz Strashimir

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. április 22. péntek, 00:03


lela írta:
szotakdavid írta:
lela írta:
szotakdavid írta:
Livaj írta:
Strashimir írta: Sziasztok!

Vettem egy e46 330ci-t No-ban FK rugókkal és csillapítókkal szerelt betonkemény futóművel.
Szeretném ezeket lecserélni olyan alkatrészekre, hogy az autó komfortos legyen, de az úttartása stabil maradjon.

Eddig a következő lehetőségeket néztem:

1. Bárdi autó
első rugók: Maxtrac, Suplex
h rugók: Maxtrac, Suplex, Kayaba, JP group, Monroe
lengéscsillapítók: Al-ko, Bárdi autó, Bilstein, Japanparts, Lip, Maxtrac, Sachs, Kayaba, Wiktory, Monroe

2. bontott gyári normál
3. bontott gyári M-technic
4. Bármi egyéb

Kérem, akinek van tapasztalata ezügyben, írja le, hogy ne kelljen a zavarosban halásznom!

Üdv


Helló,

Nekem szintén 30i-n van. Teljesen gyári mindene, így a futómű is. Nincs is rá panaszom. Persze jobban nézne ki ha 1-2 cm-rel alacsonyabban lenne, de napi használat miatt komfortra is szükségem van, + nem szeretnék mindenhol fennakadni vele, így jó így, ahogy van.

L.


Gyàri M-tech


Ha gyári M tech futóművet szeretnék akkor ez csak a rugók és a lengéscsillapítók cseréjét jelenti?



A nagy stabrúd is más elől és hátul is.


Rugót tényleg nem lehet venni újat? Nem hoz rá cikkszámot.



Köszönöm mindenkinek az infókat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Joci320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 16:36


lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.


csak hiába viszi vissza, ha nem ért hozzá, ha nem tudja beállítani. adja írásban, hogy jó. aztán ha máshol belövik, akkor azok is adnak egy papírt, aztán lehet menni a pénzt visszakérni. bár úgysem fogja visszaadni.
de egyébként én szerintem gumi téma lesz itt... váltott nyárira és a széles gumi viselkedik így. nálam 8-9 évesek a gumik nem tudom a km mennyi bennük, sacc/kb sincs kedvem összeszámolni, de 5,5-6,5 mm a mintájuk, nincs félrekopva egyik sem. viszont a széles gumik miatt ezt tapasztalom, amit leírt. húsvét környékén elég rossz utakon jártunk, toldott foldott, rendesen elfáradt a kezem, az alkarom.
az is tökérdekes, hogy amit eddig vezettem BMW-t mindegyikben más volt a kormány, szervó keménysége. 20d FL előtti puhább mint az enyém, 30d E39 nehezebb, durván. stb. még csak a gumi eltérésekre sem tudom fogni. na ezt egy elektromos szervónál meg sem érzem. tegnap mentem egy újabb ódival (A4) 255-ös R19-s gumik elől/hátul, semmit nem éreztem belőle. mintha egy kis puntó lett volna.mellé aut. váltó. olyan semmilyen. nyugodt meg minden, lehet 20-30 év múlva erre fogok vágyni, de addigra elektronyos lesz minden.


Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


A gumik 205/16/55 os gyarik, bridgestone run flat gumik, meg nincsenek elkopva kb masfel evesek es 40000 km van bennuk. De ahogy olvasom sokan panaszkodnak a runflat gumikra.
Kosz az infot, mindenkeppen tobb helyen megnezetem.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 11:57


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.


csak hiába viszi vissza, ha nem ért hozzá, ha nem tudja beállítani. adja írásban, hogy jó. aztán ha máshol belövik, akkor azok is adnak egy papírt, aztán lehet menni a pénzt visszakérni. bár úgysem fogja visszaadni.
de egyébként én szerintem gumi téma lesz itt... váltott nyárira és a széles gumi viselkedik így. nálam 8-9 évesek a gumik nem tudom a km mennyi bennük, sacc/kb sincs kedvem összeszámolni, de 5,5-6,5 mm a mintájuk, nincs félrekopva egyik sem. viszont a széles gumik miatt ezt tapasztalom, amit leírt. húsvét környékén elég rossz utakon jártunk, toldott foldott, rendesen elfáradt a kezem, az alkarom.
az is tökérdekes, hogy amit eddig vezettem BMW-t mindegyikben más volt a kormány, szervó keménysége. 20d FL előtti puhább mint az enyém, 30d E39 nehezebb, durván. stb. még csak a gumi eltérésekre sem tudom fogni. na ezt egy elektromos szervónál meg sem érzem. tegnap mentem egy újabb ódival (A4) 255-ös R19-s gumik elől/hátul, semmit nem éreztem belőle. mintha egy kis puntó lett volna.mellé aut. váltó. olyan semmilyen. nyugodt meg minden, lehet 20-30 év múlva erre fogok vágyni, de addigra elektronyos lesz minden.


Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 11:35


lantika írta:
YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.


csak hiába viszi vissza, ha nem ért hozzá, ha nem tudja beállítani. adja írásban, hogy jó. aztán ha máshol belövik, akkor azok is adnak egy papírt, aztán lehet menni a pénzt visszakérni. bár úgysem fogja visszaadni.
de egyébként én szerintem gumi téma lesz itt... váltott nyárira és a széles gumi viselkedik így. nálam 8-9 évesek a gumik nem tudom a km mennyi bennük, sacc/kb sincs kedvem összeszámolni, de 5,5-6,5 mm a mintájuk, nincs félrekopva egyik sem. viszont a széles gumik miatt ezt tapasztalom, amit leírt. húsvét környékén elég rossz utakon jártunk, toldott foldott, rendesen elfáradt a kezem, az alkarom.
az is tökérdekes, hogy amit eddig vezettem BMW-t mindegyikben más volt a kormány, szervó keménysége. 20d FL előtti puhább mint az enyém, 30d E39 nehezebb, durván. stb. még csak a gumi eltérésekre sem tudom fogni. na ezt egy elektromos szervónál meg sem érzem. tegnap mentem egy újabb ódival (A4) 255-ös R19-s gumik elől/hátul, semmit nem éreztem belőle. mintha egy kis puntó lett volna.mellé aut. váltó. olyan semmilyen. nyugodt meg minden, lehet 20-30 év múlva erre fogok vágyni, de addigra elektronyos lesz minden.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 10:35


YELLOW írta:
Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.


Szerintem nem kell mäsik futomüveshez vinni. Ha egyszer valahol fizetsz a futomü ällitäsert,es az ugyan olyan rossz marad,akkor a sexshopban vegyel egy korbäcsot,es azzal menj vissza a futomüveshez,es addig verd a hätät amig nem lesz jo.
Elektromos szervo egyszerübb mint az olajos,nincsenek csövek,meg olajelöregedes stb.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 10:04


Joci320d írta: Sziasztok! Olyan problemam van hogy, az auto nagy sebessegnel kb 110 folott imbolyog, olyan erzes mintha mindenfele akarna menni az auto, viszont varosban alacsony sebessegnel ha barmilyen uthibara vagy fekvo rendorre ramegyek, akkor kitekeri a kormanyt a kezembol. Voltam futomuallitason es mindent rendben talatak, megnezettem a kormanymuvet es a szervot is ellenoriztek, valamint jo minosegu premium gumik vannak fent. Szoval olyan mintha minden rendben lenne de megsem jo. Volt mar valaki hasonlo helyzetben esetleg? Mar jo par honapja igy jarok vele es nagyon zavaro kenyelmetlen vezetni.

Koszi elore is!


szerintem érdemes több futóművest felkeresni, sajnos köztük is sokan vannak, akik nem értenek hozzá, volt már itt számtalan példa erre. ha egyszer állítatni kell az enyémen, leszek bajban én is... hogy hova vigyem.
a másik dolog, hogy amióta csinálja, nem került fel szélesebb gumi, esetleg más méretű felni? a széles gumi, szélesebb nyomtáv okozhat ilyen gondot nyomvájús úton, vagy rossz úton igen csak a kormányba kell kapaszkodni.
ezen kívül lehet gond lengőkar szilentekkel, kormányösszekötővel. ezt is kevesen állapítják meg, hogy melyik rossz. de előbb az előző dolgokat kellene tisztázni.
saját tapasztalat E46-nál, ugye nem elektromos a szervó, és sokkal nagyobb a visszajelzés, 195 téli után a 225 nyáriba igencsak kapaszkodni kell. viszont jó aszfalton (van néhány szakasz az országban) akár 130-nál is elengedhetem a kormányt, sőt bele is fékezhetek egy intenzívet, nem megy el semerre a kormány fognom sem kell. sajnos igaz az, hogy ezeket az autókat jó minőságű aszfalton élvezet vezetni.
mostanában több off márkát is vezettem, nagy márkákat, elektromos szervóval, valóban semmi, olyan mintha valami krémlevest kavargatnék. szinte nem érzek semmit. van ennek is jó oldala, de nem nekem.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 09:25


szotakdavid írta:
lela írta:
szotakdavid írta:
Livaj írta:
Strashimir írta: Sziasztok!

Vettem egy e46 330ci-t No-ban FK rugókkal és csillapítókkal szerelt betonkemény futóművel.
Szeretném ezeket lecserélni olyan alkatrészekre, hogy az autó komfortos legyen, de az úttartása stabil maradjon.

Eddig a következő lehetőségeket néztem:

1. Bárdi autó
első rugók: Maxtrac, Suplex
h rugók: Maxtrac, Suplex, Kayaba, JP group, Monroe
lengéscsillapítók: Al-ko, Bárdi autó, Bilstein, Japanparts, Lip, Maxtrac, Sachs, Kayaba, Wiktory, Monroe

2. bontott gyári normál
3. bontott gyári M-technic
4. Bármi egyéb

Kérem, akinek van tapasztalata ezügyben, írja le, hogy ne kelljen a zavarosban halásznom!

Üdv


Helló,

Nekem szintén 30i-n van. Teljesen gyári mindene, így a futómű is. Nincs is rá panaszom. Persze jobban nézne ki ha 1-2 cm-rel alacsonyabban lenne, de napi használat miatt komfortra is szükségem van, + nem szeretnék mindenhol fennakadni vele, így jó így, ahogy van.

L.


Gyàri M-tech


Ha gyári M tech futóművet szeretnék akkor ez csak a rugók és a lengéscsillapítók cseréjét jelenti?



A nagy stabrúd is más elől és hátul is.


Rugót tényleg nem lehet venni újat? Nem hoz rá cikkszámot.