paolo írta:
YELLOW írta:
paolo írta:
YELLOW írta:
paolo írta:
Sziasztok!
Indításnál nagyon hangos a motor. Olyan mintha nem lenne benne olaj, max. 3sec és eltűnik a kattogás, szépen jár a motor ahogy szokott.
Általában ha hosszabb ideig állok meg, mindig jelentkezik és csak kimondottan indításnál.
Gyári szűrő van benne, 5/30 as olajat lecseréltem mert gondoltam túl híg, most 10/40es van benne.
Valakinek valami ötlet?????
csak gratulálni tudok... 0w-30 olajjal simán jó. a hiba oka egyártelműen a 10w. télen iylen sűrű olajat rakni egy ilyen korszerű motorba.... gratulálok. ne csodálkozz ha oda lesz a vezérlésed... vagy más.
köszönöm a választ, de mint írtam a hiba a 5-30asnál kezdődött, illetve 10 éves autórol beszélünk amiben 260 ezer km van.
akkor motorgenerál... de nem sűrűbb olaj. más dízelesek ennyi km-rel 0w-30 olajjal járnak és alig van fogyása. ebbe a motorba full szintetikus kell. ami 10w-ben már elég ritka. 5w-40-től sűrűbb nem kell bele. inkább a lánc csattog, amíg a fordulatot fel nem veszi, esetleg láncfestítő patron van beállva.
legalább a szelepfedelet jó lenne levenni és bekukkantani. esetleg vedd fel videóra a hangot. de azt mondom nehezen szivattyúzza fel az olajat ahogy hideg.
olajfogyásom nem volt szerencsére, és eddig mindig márkaszervízben bmw5-30as olajat tettek bele...kb 1 hónapja kezdte csak ezt el
megnézzük amit mondtál majd utána ismét jövök ha nincs eredmény...köszönöm
amúgy, ha már kenési probléma gyanúm van, legyen az bármiért, csak méretek egy olajnyomást, csak hogy nyugodtan aludjak, vagy nem? főleg annak tudatában, hogy a piros lámpa csak 0,3 alatt kezd világítani.
Idézet ! ( Ha ezt az értéket meghaladja az aktuális olajnyomás, akkor nincs vészjelzés. (Nem vigasz, hogy gyakran a műszerfali vészjelzés mellé kapunk egy akusztikus figyelmeztető jelzést is.)
Már az alapjárati fordulat környékén is ennek úgy bő kétszerese az elvárt olajnyomás üzemmeleg motornál. Ha tehát alapjáraton be-bevillan a figyelmeztető jelzés, az az álmoskönyv szerint sem lehet jó hír. Ha pedig egy közepes, percenkénti háromezres fordulatszámból indulunk ki, itt úgy 3,0 bar környéke az általában előírt érték. Ha az olajnyomás ehhez képest 80%-ot esik, a motor rövid idő alatt tönkremehet, miközben még messze nincs vészjelzés, a vezető önfeledten cseverészik utasával, )
szakirodalom!!
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2ez után járkálj még csattogó motorral, és masszírozd még 2 hónapig, hogy mi lehet a baj.