YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:30


a víz mindenképp körbeforog, azért van a vízpumpa, a venti azért kell, ha mér a menetszél nem bírja hûteni a hûtõben lévõ vizet (pl városi araszolás), akkor a venti szívja át a levegõt a hûtõn keresztül. eleve ha télen nézed sokkal melegebb a motor, mivel kalibrál a külsõ hõfokkal is, hogy a motornak a legjobb legyen... 10 diffit meg nem tudsz érzékelni...leve odaég a kezed

gampetibor írta:
YELLOW írta: csõ!

hát nekem a venti 105 foknál kapcsol, vagy 104... de pl télen sokkal többször hallom a ventit menni, mint nyáron, pedig télen finomabban is járok vele... hát a hõfok nekem 85 és 105 között szokott lenni, eddig ezt tapasztaltam, ha megyek mondjuk normál 90-es tempóba, akkor max 102 fok, de olyan 96 környékén stagnál!

gampetibor írta: Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?


Akkor jo mert ma menet közben néztem a titkos menüben és 103-104 között ugrált. Azt hittem az sok bár a hõfokmutató függõlegesen állt. Ha a venti elindul akkor a víz is körbeforog? Mert multkor amikor ment a venti nem lett sokkal hidegebba motorba bemenõ hûtõvizcsõ. Vagy lehet h 104 és 95 fok között nem érzékelhetõ kézzel a hõmérsékletkülönbség.


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:24


YELLOW írta: csõ!

hát nekem a venti 105 foknál kapcsol, vagy 104... de pl télen sokkal többször hallom a ventit menni, mint nyáron, pedig télen finomabban is járok vele... hát a hõfok nekem 85 és 105 között szokott lenni, eddig ezt tapasztaltam, ha megyek mondjuk normál 90-es tempóba, akkor max 102 fok, de olyan 96 környékén stagnál!

gampetibor írta: Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?


Akkor jo mert ma menet közben néztem a titkos menüben és 103-104 között ugrált. Azt hittem az sok bár a hõfokmutató függõlegesen állt. Ha a venti elindul akkor a víz is körbeforog? Mert multkor amikor ment a venti nem lett sokkal hidegebba motorba bemenõ hûtõvizcsõ. Vagy lehet h 104 és 95 fok között nem érzékelhetõ kézzel a hõmérsékletkülönbség.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:16


csõ!

hát nekem a venti 105 foknál kapcsol, vagy 104... de pl télen sokkal többször hallom a ventit menni, mint nyáron, pedig télen finomabban is járok vele... hát a hõfok nekem 85 és 105 között szokott lenni, eddig ezt tapasztaltam, ha megyek mondjuk normál 90-es tempóba, akkor max 102 fok, de olyan 96 környékén stagnál!

gampetibor írta: Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:00


Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 23:54


azé írtam, mert Eapa azt írta gyújtás ráad... víz betölt, majd indít ez volt a sorrend... aztán úgy értelmeztem, biztos gyújtásra nyit valami szelep, de csak simány gyújtással ventit is mûködtetni, nem jó...tapasztalat, lemerül könnyen az akksi
így világos miért írtam?

hil írta:


Csak nehogy valakiben rosszul rögzüljön, nem a ventit kell bekapcsolni, hanem a fûtést felvinni 32 fokig, hogy a fûtõtest is tele legyen hûtõfolyadékkal és a levegõ ki tudjon belõle jönni [/quote]


És persze mindezt járó motornál (ez szerintem evidens), hogy keringjen és melegedjen a hûtõvíz lagalább a termosztát nyitásáig, mert abban az ágban csak akkor fog áramlani a hûtõ folyadék. Nem is értettem, Yellow miért írta azt, hogy lemerül az akku ezalatt.
hil[/quote]

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 21:08


[/quote]

Csak nehogy valakiben rosszul rögzüljön, nem a ventit kell bekapcsolni, hanem a fûtést felvinni 32 fokig, hogy a fûtõtest is tele legyen hûtõfolyadékkal és a levegõ ki tudjon belõle jönni [/quote]


És persze mindezt járó motornál (ez szerintem evidens), hogy keringjen és melegedjen a hûtõvíz lagalább a termosztát nyitásáig, mert abban az ágban csak akkor fog áramlani a hûtõ folyadék. Nem is értettem, Yellow miért írta azt, hogy lemerül az akku ezalatt.
hil

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 18:26


Eapa írta:
YELLOW írta: csak a venti meg leszívja az akksit, az elsõ fázisban a mûveletnél....

Eapa írta: Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.


Csak nehogy valakiben rosszul rögzüljön, nem a ventit kell bekapcsolni, hanem a fûtést felvinni 32 fokig, hogy a fûtõtest is tele legyen hûtõfolyadékkal és a levegõ ki tudjon belõle jönni


Na akkor ezt elis kú..am ahogy kell! én is a ventit nyomtam fel és a középsõ görgõt a három piros pöttyig de a hõfok 22 volt!
Holnap kipróbálom 32 fokra állítva is.Hátha!! Köszönöm!


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 18:23


hil írta:


Igen a tartály zsír új és az úszó is szépen mozog benne és a víz sem fogy ugyh szerintem nem lyukas. Lehet valami érintkezõ vagy az érzékelõnek lehetzvmi baja, nemtudom. Az a furcsa h ha megyek vele egy 10-15 km.tert elalszik. Megállok leállítom és ahogy kihül a motor megint ég.[/quote]
Az új is lehet hibás...., bár ritka. Talán hidegben megszorul az úszó???
hil[/quote]

A szintjelzõt alulról ki lehet venni, ki kell tekerni azt hiszem egy negyed fordulatot. Azt hiszem Reed relé.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 18:20


YELLOW írta: csak a venti meg leszívja az akksit, az elsõ fázisban a mûveletnél....

Eapa írta: Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.


Csak nehogy valakiben rosszul rögzüljön, nem a ventit kell bekapcsolni, hanem a fûtést felvinni 32 fokig, hogy a fûtõtest is tele legyen hûtõfolyadékkal és a levegõ ki tudjon belõle jönni

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 18:18


[/quote]

Igen a tartály zsír új és az úszó is szépen mozog benne és a víz sem fogy ugyh szerintem nem lyukas. Lehet valami érintkezõ vagy az érzékelõnek lehetzvmi baja, nemtudom. Az a furcsa h ha megyek vele egy 10-15 km.tert elalszik. Megállok leállítom és ahogy kihül a motor megint ég.[/quote]
Az új is lehet hibás...., bár ritka. Talán hidegben megszorul az úszó???
hil

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 18:13


hil írta:
gampetibor írta: Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?

A tartály új volt??? Szerintem az úszó szorul, esetleg lyukas, vagy csak rosszul van betéve és felakad.
hil


Igen a tartály zsír új és az úszó is szépen mozog benne és a víz sem fogy ugyh szerintem nem lyukas. Lehet valami érintkezõ vagy az érzékelõnek lehetzvmi baja, nemtudom. Az a furcsa h ha megyek vele egy 10-15 km.tert elalszik. Megállok leállítom és ahogy kihül a motor megint ég.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 17:37


gampetibor írta: Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?

A tartály új volt??? Szerintem az úszó szorul, esetleg lyukas, vagy csak rosszul van betéve és felakad.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 17:35


én azt mondom neked, akksi saru le, várni 1 percet, majd vissza, és nézd meg jelez-e!

gampetibor írta: Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 17:27


Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2009. október 26. hétfő, 16:55


csak a venti meg leszívja az akksit, az elsõ fázisban a mûveletnél....

Eapa írta: Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.