státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:32


hil írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t


Kedves Yellow!
Az alábbiakat kérlek ne vedd b...tatásnak, mert nem az
Nagyon elcsodálkoztam, hogy Nálatok láncos motor van az Astrában. Kempelen jól írta megjegyzését én is így tudtam. Sokan leírták, Magad is olvastad gondolom, hogy miért kell ÉVENTE, mégha nem is érkezett el Km szerint az esedékesség a motor olajt lecserélni, most ezt nem ismételném. Napokban leírtam, hogy a gyertyákat miért javasolt cserélni, ezt se ismételném. Mindenki akkor cseréli ezeket a dolgokat, amikor akarja. Talán ezért is lehet az, hogy rengeteg hirdetésben szereplő autóról állítja a tulaj, hogy folyamatosan szervizelt (2-3 évenként olajcsere, mert keveset használják, stb) aztán amikor megnéztem, nekem laikusnak is beugrott, hogy tulajdonképpen hulladékot látok. Nem is értem, az ilyen emberek miért nem inkább taxival járnak, mert ha belegondolunk és számolunk, akkor még az is olcsóbbra jön ki. Nekem az A Vecim két éven keresztül garázsban állt szinte, mentem vele évente kb.1000Km-t évente, de az olajat lecseréltem benne, mert hülye vagyok.
Szerintem a Bimmernél nincs meghatározva az, hogy mennyi Km állásnál kell szervizbe menni, hanem az a mérvadó, amit a SI számláló meghatároz.
A szervizekről annyit, hogy én sem viszem márkaszervizbe, de márkára szakosodott szervizbe igen. Saját esetemet említeném: futóműállítás 4 cégnél köztük a Zengő is, aki elég jó név ebben, mindenhová legalább kétszer visszamentem, többször már nem volt pofám és végül az NT-nél tudták beállítani elsőre, pedig nem is nagyon korszerű a padjuk ellentétben a Zengővel. Dehát naponta ezt csinálják és azt szívvel-lélekkel.

Bocsánat, ha túl hosszú voltam és hidd el Yellow, nem személyes támadásnak vagy cikizésnek, egyébnek szántam a fentieket.


Ehhez annyit tennék hozzá, - nem hilnek és nem yellownak célozva, hanem általánosítva - hogy ha jól tudom a megtett kilométer és az eltelt idő függvényében számol vissza a bmw kijelzője. Hivatalosan nekem 30000 km a szervíz intervallum. Nos ennek a visszaszámlálása nem kifejezetten a megtett kilométer függvénye, ahogy a mondatomat is kezdtem. Éppen ezért mindig elfelezem a 30 ezret és ahogy közelít a 15 ezerhez cserélem az olajat. Ehhez hozzászámolom még azt hogy nincs szarrá hajtva az autó, ezért én legutóbb 18e-nél cseréltem olajat. (azaz amikor a visszaszámláló 18e állt)
Tisztában vagyok azzal, hogy számomra teljesen felesleges egy dízel, mert annyit nem megyek vele, de mint írtam is az volt a fő szempont anno, hogy jó állapotban legyen, mindegy miféle motor...
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy szervízintervallum osztva kettővel és kicsit rászámolva hogy esetleg mennyit használod a kocsit...

Persze olajcsere után szervizintervallum nullázása...és a számolás kezdődik elölről.

Most csak és kizárólag az olajcseréről beszéltem.

Sajnos a szivattyúm egyszer már meghalt és amikor vettem helyette másikat az üzaszürő például csere lett, független az intevallumtól...

Csak annyi végezetül a kérdésem, hogy mit kell ezen a szervízintervallumon fetisizálni ennyit?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 19:33

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:14


YELLOW írta: így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



TIS





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 19:15

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 18:36


YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t


Kedves Yellow!
Az alábbiakat kérlek ne vedd b...tatásnak, mert nem az
Nagyon elcsodálkoztam, hogy Nálatok láncos motor van az Astrában. Kempelen jól írta megjegyzését én is így tudtam. Sokan leírták, Magad is olvastad gondolom, hogy miért kell ÉVENTE, mégha nem is érkezett el Km szerint az esedékesség a motor olajt lecserélni, most ezt nem ismételném. Napokban leírtam, hogy a gyertyákat miért javasolt cserélni, ezt se ismételném. Mindenki akkor cseréli ezeket a dolgokat, amikor akarja. Talán ezért is lehet az, hogy rengeteg hirdetésben szereplő autóról állítja a tulaj, hogy folyamatosan szervizelt (2-3 évenként olajcsere, mert keveset használják, stb) aztán amikor megnéztem, nekem laikusnak is beugrott, hogy tulajdonképpen hulladékot látok. Nem is értem, az ilyen emberek miért nem inkább taxival járnak, mert ha belegondolunk és számolunk, akkor még az is olcsóbbra jön ki. Nekem az A Vecim két éven keresztül garázsban állt szinte, mentem vele évente kb.1000Km-t évente, de az olajat lecseréltem benne, mert hülye vagyok.
Szerintem a Bimmernél nincs meghatározva az, hogy mennyi Km állásnál kell szervizbe menni, hanem az a mérvadó, amit a SI számláló meghatároz.
A szervizekről annyit, hogy én sem viszem márkaszervizbe, de márkára szakosodott szervizbe igen. Saját esetemet említeném: futóműállítás 4 cégnél köztük a Zengő is, aki elég jó név ebben, mindenhová legalább kétszer visszamentem, többször már nem volt pofám és végül az NT-nél tudták beállítani elsőre, pedig nem is nagyon korszerű a padjuk ellentétben a Zengővel. Dehát naponta ezt csinálják és azt szívvel-lélekkel.

Bocsánat, ha túl hosszú voltam és hidd el Yellow, nem személyes támadásnak vagy cikizésnek, egyébnek szántam a fentieket.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 17:05


YELLOW írta: elolvastam

csak egy kicsit tág a net fogalma... de rákeresek, csak ha valaki tudja, hol keresse az egyszerűbb picit. még valaki óhajt beszólni?


Ok. De csak, hogy neked egyszerűbb legyen. Amit Tano leírt, az szinte a gyári. Azt, hogy ezeket mikor csináld? (mekkora km futás után?) Írja a műszerfalon.
Kielégítő a válasz?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 16:58


hancurozo írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



Nem akartam beleszólni, de ha valaki választ vár, akkor olvassa is el.
Szerintem leíta Tano.


elolvastam

csak egy kicsit tág a net fogalma... de rákeresek, csak ha valaki tudja, hol keresse az egyszerűbb picit. még valaki óhajt beszólni?


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 16:40


YELLOW írta:
Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



Nem akartam beleszólni, de ha valaki választ vár, akkor olvassa is el.
Szerintem leíta Tano.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 16:21


Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 14:20


Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 10:33


kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 10:29


YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél

és ha jól tudom, bár ez nem biztos, az opel levitte a szíjcsere intervallumát 60e km-re, ha eddig nem volt akkor cseréljétek ki azt is, mielött rendettesz a motorba (csak a légszürőből kiindulva)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 10:32

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 10:09


kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 09:40


YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 09:29


Hori írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta: Yellow!

Mit ír ki a géped? Oilservice, Inspection I, vagy Inspection II?



még semmit nem ír ki, van kb 17ezer km-em hátra, de én a 2 évet figyelem, mivel a km úgysincs meg. de megnézem, de ha jól emlékszem oilservice lesz...



Nem tudom, hogy a sorrend pontosan hogy van, de ha emléxel, vagy tudod, hogy mi volt az előző, akkor ki lehet következtetni...




hívtalak ám tegnap este


most már megnyugodhatsz, visszahívlak...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 09:20


Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta:

hát az Opelunknál is úgy van, hogy minden INSP.-nál van olajcsere is, gondolom itt is.
amin csodálkoztam, hogy a benyaszűrűt 30-ezrenként kell cserélni.
igazából 62ezernél még a gyári levegőszűrő volt benne, de alig volt koszos, sőt csere után se vettem észre változást. most 83ezer körül járok, de még a benyaszűrő is igen gyári, sőt a gyertyák is. ezeket most cserélni fogom, de igazából nem érzem, hogy valamelyiknek is baja lenne.
bár én úgy gondolom, hogy mivel fogyasztói társadalomban élünk, így kicsit túlzott egy-két dolog, pl felesleges akatrészcserék is. minél többet lehúzni a vásárlóról.


Az Opelnál sem azért cserélik a vezérlés elemeit 60K-nál, mert nem menne el többet, hanem a baj megelőzése miatt. Ott először 120K, majd 90K volt az intervallum majd a sorozatos szíj szakadások miatt, majd levitték 60K-ra. A gyertyák kerámia anyaga kezd el tönkremenni és a lepattanó darabok a hengerbe eshetnek. Ott ezért is a csere. A levegő és tüza szűrő, nem hinném, hogy bele tudsz látni a belselyébe, de mindegy, akkor cseréled, amikor akarod. És a Tiéd egy jól karbantartott autó?? Persze veszel rá M optikát, mert az látszik, a többi nem számít. Én azt a pénzt inkább ezekre a cserékre költöttem volna. Nekem (de ez csak az én véleményem) a régi lökösöd jobban tetszett.




na most én is meglepődtem
62ezernél a gyári levegőszűrő ami tiszta /ezt lássuk be hogy hülyeség 62ekm alatt némi légmennyiséget már átszűrt magán /nálam 15ekm-nél csere érett/

a benyaszűrőt ha kiveszed és kiöntöd belőle a lét asszem igencsak meg fogsz lepődni 83nál már van benne trutyi rendesen szép fekete lé fog belőle csordogálni

a gyertyád valószinüleg meg nem a 100ekm-csereperiódusu platina gyertya

Hil ne legyél igazságtalan az egy utángyártott első lökös


de én nem értem mit kell értetlenkedni, úgy látom itt már csak a baxogatásom a cél... amin már meg sem lepődök...
én 62ezerrel vettem az autót, akkor cseréltem benne. ergó nem nekem kell felhánytorgatni a dolgot, bele nem láttam milyen van benne. azt is csak a szűrőn lévő dátumból következtetem, hogy gyári, bár raktáron lehetett. és pont azért lepődtem meg, hogy 62ezernél szinte tiszta... jó nem azt mondom, hogy enni lehetett volna rajta...
én 20-25ezrenként fogom cserélni, ami nekem most jön el. szóval keressétek meg az előző tulajt és őt baxtassátok
az opelba elvileg cseréltek, fel is számolták, de én voltam az első aki a légszűrőház csavarjához hozzáért... ennyit a szervizekről... igazuk van, mert minek cserélni levset futott autóban, de akkor ne számolja fel. erre mondtam, hogy fogyasztói társadalom...
azt értem, hogy a bajt meg kell előzni, és azért vannak előírt cserék.
igazából műszaki vizsgán úgyis kiderül minden, ami között nekem 10-12ezer km telik el. minden kerékcserénél tavasszal és ősszel, meg van emelve az autó át van nézve a futómű, a saját kérésemre. szóval azt nem igazán tűröm el, ha valaki azzal vádol, hogy nem tartom karban. a garázsban letakarva áll.
sajnos senki sem tudással születik meg, így benyaszűrő cserét is azért most iktatom be, mert korábban, talán olajszűrős topicban. valaki 60-90ezret írt a cserére. a szervizelési listát meg tegnap láttam meg. szervízbe meg nem fogom vinni, mert lehúzzák az embert és a fele felszámolt dolgot nem cserélik ki. az én lelkiismeretem tiszta.



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 08:13


csatis1 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta: Yellow!

Mit ír ki a géped? Oilservice, Inspection I, vagy Inspection II?



még semmit nem ír ki, van kb 17ezer km-em hátra, de én a 2 évet figyelem, mivel a km úgysincs meg. de megnézem, de ha jól emlékszem oilservice lesz...



Nem tudom, hogy a sorrend pontosan hogy van, de ha emléxel, vagy tudod, hogy mi volt az előző, akkor ki lehet következtetni...




hívtalak ám tegnap este