Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:32
hil írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:
nálunk láncos az Opel...
Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?
Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra
nah azé!
éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél
igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t
Kedves Yellow!
Az alábbiakat kérlek ne vedd b...tatásnak, mert nem az
Nagyon elcsodálkoztam, hogy Nálatok láncos motor van az Astrában. Kempelen jól írta megjegyzését én is így tudtam. Sokan leírták, Magad is olvastad gondolom, hogy miért kell ÉVENTE, mégha nem is érkezett el Km szerint az esedékesség a motor olajt lecserélni, most ezt nem ismételném. Napokban leírtam, hogy a gyertyákat miért javasolt cserélni, ezt se ismételném. Mindenki akkor cseréli ezeket a dolgokat, amikor akarja. Talán ezért is lehet az, hogy rengeteg hirdetésben szereplő autóról állítja a tulaj, hogy folyamatosan szervizelt (2-3 évenként olajcsere, mert keveset használják, stb) aztán amikor megnéztem, nekem laikusnak is beugrott, hogy tulajdonképpen hulladékot látok. Nem is értem, az ilyen emberek miért nem inkább taxival járnak, mert ha belegondolunk és számolunk, akkor még az is olcsóbbra jön ki. Nekem az A Vecim két éven keresztül garázsban állt szinte, mentem vele évente kb.1000Km-t évente, de az olajat lecseréltem benne, mert hülye vagyok.
Szerintem a Bimmernél nincs meghatározva az, hogy mennyi Km állásnál kell szervizbe menni, hanem az a mérvadó, amit a SI számláló meghatároz.
A szervizekről annyit, hogy én sem viszem márkaszervizbe, de márkára szakosodott szervizbe igen. Saját esetemet említeném: futóműállítás 4 cégnél köztük a Zengő is, aki elég jó név ebben, mindenhová legalább kétszer visszamentem, többször már nem volt pofám és végül az NT-nél tudták beállítani elsőre, pedig nem is nagyon korszerű a padjuk ellentétben a Zengővel. Dehát naponta ezt csinálják és azt szívvel-lélekkel.
Bocsánat, ha túl hosszú voltam és hidd el Yellow, nem személyes támadásnak vagy cikizésnek, egyébnek szántam a fentieket.
Ehhez annyit tennék hozzá, - nem hilnek és nem yellownak célozva, hanem általánosítva - hogy ha jól tudom a megtett kilométer és az eltelt idő függvényében számol vissza a bmw kijelzője. Hivatalosan nekem 30000 km a szervíz intervallum. Nos ennek a visszaszámlálása nem kifejezetten a megtett kilométer függvénye, ahogy a mondatomat is kezdtem. Éppen ezért mindig elfelezem a 30 ezret és ahogy közelít a 15 ezerhez cserélem az olajat. Ehhez hozzászámolom még azt hogy nincs szarrá hajtva az autó, ezért én legutóbb 18e-nél cseréltem olajat. (azaz amikor a visszaszámláló 18e állt)
Tisztában vagyok azzal, hogy számomra teljesen felesleges egy dízel, mert annyit nem megyek vele, de mint írtam is az volt a fő szempont anno, hogy jó állapotban legyen, mindegy miféle motor...
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy szervízintervallum osztva kettővel és kicsit rászámolva hogy esetleg mennyit használod a kocsit...
Persze olajcsere után szervizintervallum nullázása...és a számolás kezdődik elölről.
Most csak és kizárólag az olajcseréről beszéltem.
Sajnos a szivattyúm egyszer már meghalt és amikor vettem helyette másikat az üzaszürő például csere lett, független az intevallumtól...
Csak annyi végezetül a kérdésem, hogy mit kell ezen a szervízintervallumon fetisizálni ennyit?
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 19:33