Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. október 03. hétfő, 17:01


tarkanyif írta: merre lehet legkönyebben hozzáférni az izzításvezérlőhöz?
Egyébként ez hogy leírtad, szerintem sokunk számára nagyon hasznos dolog, így a tél közeledtével.
Nekem legalábbis már nehezebben indul, de így még időben lehet orvosolni a dolgot.


Ha minden igaz, neked még a régebbi 136 lovas dízeled van. Abban nem ilyen izzításvezérlés van.
Tartozik hozzá egy 100A-es biztosíték a kesztyűtartó mögött (pl. nekem ez volt rossz), valamint egy relé, amit a motorvezérlő mellett találsz meg a fekete dobozban a motortér bal oldalán az ablak előtt. Szóval nincs külön vezérlő, a motorvezérlő ezt a relét kapcsolja, és a gyertyák azon keresztül kapják a delejt.

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. október 03. hétfő, 15:44


harmas írta: Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni


merre lehet legkönyebben hozzáférni az izzításvezérlőhöz?
Egyébként ez hogy leírtad, szerintem sokunk számára nagyon hasznos dolog, így a tél közeledtével.
Nekem legalábbis már nehezebben indul, de így még időben lehet orvosolni a dolgot.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 29. szerda, 20:48


harmas írta: Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni


Konlúzió: már máshol is megtapasztaltam: szarul forrasztanak!!! A szilós lezárásnál viszont figyelni kell arra, hogy NE ecetszagú sziloplasztot használj, mert annak gőzei a doboz belsejében tovább dolgoznak, szétmarva mindent. Ezt is tapasztalatból írom!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2010. december 29. szerda, 20:31


Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni


si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 01:17


stabil írta: sziasztok szerintetek ez milyen márkájú izzitógyrtya lehet RP D4444 V11 K7 ???????,,


szvsz Bosch

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 20:16


sziasztok szerintetek ez milyen márkájú izzitógyrtya lehet RP D4444 V11 K7 ???????,,

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 11:44


davech írta: hi! Én 320td-ben cserélnék erősebb hidegben elég nehezen indul. Milyen márka? Vagy vegyem a gyárit? thx



a gyári beru, úgyhogy....




davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 08:45


hi! Én 320td-ben cserélnék erősebb hidegben elég nehezen indul. Milyen márka? Vagy vegyem a gyárit? thx



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 15. szerda, 08:46

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 07:54


stabil írta: sziasztok 318tds be cserélnék izzitógyertyát mert baszakodik hidegen. Márka kellene ki mit használ ..


beru

státusz bmw3

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 06:09


stabil írta: sziasztok 318tds be cserélnék izzitógyertyát mert baszakodik hidegen. Márka kellene ki mit használ ..


én csak gyárit tennék bele

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 17:18


sziasztok 318tds be cserélnék izzitógyertyát mert baszakodik hidegen. Márka kellene ki mit használ ..

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wildwolf

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. október 26. kedd, 17:35


Sziasztok tud valaki segiteni nekem izzitorelét nem találok sehol!Köszike

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. szeptember 01. szerda, 21:07


Szia!

Sajnos elég gyakran előfordul, hogy beleszakad az izzítógyertya.
Főleg azokban az autókban amiben még soha nem volt cserélve. Esetleg úgy próbáljátok meg, hogy jó üzemmeleg legyen a motor és akkor gyors levenni a szívósort aztán úgy próba kivenni. Nálunk fordult már elő olyan is, hogy beleszakadt és a kolegám ügyesen kiszedte. Felhegesztette a beleszakadt darabot és a végére egy anyát amivel kitudta venni.
üdv.

Brad85 írta: Sziasztok

Gondom hasonló mint MavericK kolegának...
Reggeli hideg indításkor 5-6 mp kell h elkapja utána viszont a nap folyamán megy, csak sok állásnál arányosan hosszabbodik újra az indítás.
Szerelő megállapítottam a hibát!!!! IZZÍTÓGYERTYÁK rossz mind a 4 (
Probléma az hogy a négyből három nem jön ki és fél a szerelő ha beleszakad meg kell fúrni az egész hengerfejet :S próbálja lazítani de nem megy...

Mit tegyek?????? Ötlet??? Segítsen valaki






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 01. szerda, 21:09

Brad85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Brad85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2010. szeptember 01. szerda, 20:40


Sziasztok

Gondom hasonló mint MavericK kolegának...
Reggeli hideg indításkor 5-6 mp kell h elkapja utána viszont a nap folyamán megy, csak sok állásnál arányosan hosszabbodik újra az indítás.
Szerelő megállapítottam a hibát!!!! IZZÍTÓGYERTYÁK rossz mind a 4 (
Probléma az hogy a négyből három nem jön ki és fél a szerelő ha beleszakad meg kell fúrni az egész hengerfejet :S próbálja lazítani de nem megy...

Mit tegyek?????? Ötlet??? Segítsen valaki

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. március 08. hétfő, 00:10


hil írta:
MavericK írta: Gondom a kovetkezo. Telen is volt mar problemam a hidegben torteno inditassal, azota lett akksi cserelve, de gondoltam -20 fokban neha elofordul. Na de most -2-ben is kb 5 mp-ig oninditoztam es olyan nyogve-nyelosen akart beindulni a vas, hogy azt hittem ottmaradok. Mint ha nem lenne elegge felmelegitve a hengerter, es nem tudna begyulladni a gazolaj, de nem tudom mitol. Az izzitospiral a muszerfalon nalam soha nem egett kb. 1 mp-nel tovabb. Hibauzenet nincs. Elkepzelheto, hogy az izzitassal van valami gond?
Eddig sima dieselt tankoltam, most eletemben eloszor probaltam ki a V-Power-t, es igy mint ha megnehezebben indulna. Tankolas ota mentem mar vagy 200 km-t, szoval atfolyt a rendzeren mar biztos, szinte urres tankba toltottem bele. Bar a sokak altal eszlelheto javulast, vagy valtozast en meg nemv ettem eszre, igaz eddig sem hittem benne nagyon, de mondhassam el akkor, hogy legalabb kiprobaltam. Szoval mit javasoltok, hogy lehetne kideriteni, hogy mitol ilyen nehezkes az inditas hidegen?


Önindító jól teker?? Mert ha annak a fordulata kevés a kopottság miatt, akkor a dizel soha nem fog beindulni


Azt honnan tudom meg, hogy az onindito nem 100-as ?