« előző123456789következő »
hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 15:33


csatis1 írta:
Dog írta: Az induló szett mennyit kóstált? Na meg hol szerezhetö be, hátha más is kedvet kapna......


A karbonszövetnek kb. 10.000,- négyzetmétere, a neten lehet találni belőle, én is ott kutattam fel (Noviától rendeltem - lehet van olcsóbb is, majd idővel az is kiderül). A gyanta az edzővel, kb 3kg kell a négyzetméter szövethez olyan 20.000,- Ft. Plusz a lakk erről még árat sem tudok, mert egyelőre ismerős vállalta grátisz.

Az egyéb kiegészítőket nem is számolom: kompri, festékszóró, ecsetek, csiszolópapírok, vágóeszközök: pneumatikus kézi, tapétázókés, olló stb...

A kompresszor, festékszóró minek hozzá? A gyantázást úgy szokás csinálni, hogyha leveszed a darabot, akkor már nem kell semmit sem tenni vele. Szinezést pedig aanyagában.
Itt lehet kapni különféle gyantát, van sokkal olcsóbb is (pl:polyéster gyantaa), kb 2000 Ft/kg edzővel. A karbon szövet valóban nagyon drága
http://www.alvin-plast.hu/
A magam véleménye: karbon= pfuj



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 14:06


Dog írta: Az induló szett mennyit kóstált? Na meg hol szerezhetö be, hátha más is kedvet kapna......


A karbonszövetnek kb. 10.000,- négyzetmétere, a neten lehet találni belőle, én is ott kutattam fel (Noviától rendeltem - lehet van olcsóbb is, majd idővel az is kiderül). A gyanta az edzővel, kb 3kg kell a négyzetméter szövethez olyan 20.000,- Ft. Plusz a lakk erről még árat sem tudok, mert egyelőre ismerős vállalta grátisz.

Az egyéb kiegészítőket nem is számolom: kompri, festékszóró, ecsetek, csiszolópapírok, vágóeszközök: pneumatikus kézi, tapétázókés, olló stb...

Dog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz Dog

Törzsvendég

Elismertség: 5% (7 pont) | Hozzászólások: 123

Elküldve: 2010. október 08. péntek, 18:03


Az induló szett mennyit kóstált? Na meg hol szerezhetö be, hátha más is kedvet kapna......

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 08. péntek, 16:51


csatis1 írta: Ha valaki kezdőnek mondható ebben a témában, hát az is csipásra röhögte volna a szemét, annyit bénáztam...



Oh nem te vagy az egyetlen. Én is most tanulok olyat, amivel még nem volt eddig dolgom. Az is németül van. Gondolhatod milyen balfasz vagyok és gondolom a tanáromnak is tele a púpja velem...



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 08. péntek, 16:20


Ma megvolt az első kör. Ha valaki kezdőnek mondható ebben a témában, hát az is csipásra röhögte volna a szemét, annyit bénáztam...

Bár mindennek megvan az előnye: most már látom, hogy nem is olyan b@szott egyszerű a szövetet rendesen ráteríteni a gyantára, mert utána már nagyon nehéz a szálakat eligazítani, inkább lehetetlen. A szövet alapból nagyon könnyen tekergethető, így könnyen összekuszálható. Most már látom, hogy könnyű fikázni, ha látszatra kicsit és tényleg kicsit nem állnak mérnöki pontosan szimmetrikusan a szálak, de nagyon kell figyelni a szövet felhelyezéssel (főleg, ha az alkatrész még ráadásul jó nagy is). Ez az egyik legfontosabb.

Most a három sablonnak egyszerre készült a matéria, így nehezítette a dolgot, hogy jobban kellett sietni a gyantázással. A kötési idő nagyon behatárol: minél nagyobb a felület, annál tovább tart megfelelően felkenni a gyantát.
Még nem teljesen tiszta, hogy milyen gyanta és milyen edző komponensekre van szükség, de ez a másik legfontosabb dolog.
Ha megvan az két komponens, már csak a megfelelő kötési időket kell megtudni/kitapasztalni...

Mint már említettem a három alkatrésznek egyszerre készült az anyag. Összeforgattuk, ollóval könnyen levágtuk a szükséges darabot:


íme a szövet kiterítve és tekercsben:




Az üveglapra felkentük a formaleválasztót, rá egy réteg műgyantát és arra ment rá a szövet:


Nem sikerült túl jól a felhelyezés, egy helyen gubancos lett, néhol pedig nem teljesen egyenes. Itt nem térnék ki a csipás szemekre. Bár mentségemre szóljon, első próbálkozás volt.

Mivel az első adag gyanta belekötött az edénykébe, kevertünk újat és felvittük a szövet hátuljára:


Ez most holnapig a hideg miatt hagyom kötni, majd a hétvégén nekilátok kidarabolni. Egyelőre úgy tűnik, hogy egy réteg szövet elég lesz magában is.

Már most tudom, hogy a szövet kafa (3K-s karbon) viszont a gyantát és az edzőt le kell cserélni. Ezeknek még sokkal jobban utána kell járnom.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 25. péntek, 11:37

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 11:32


YELLOW írta: milyen burkolatokkal kísérletezel?


A motorteret találtam kopasznak kicsit, oda lesz pár burkolat, egyelőre magamnak. A régieket már el is ajándékoztam...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 11:30


milyen burkolatokkal kísérletezel?


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 07. csütörtök, 11:21


Néhány hónapja csináltam pár burkolatot a kocsimhoz plexiből, amiket karbonfóliáztattam és lakkoztattam. Hát a lakkozás nem kellett volna, mert tiszta fekete lett az egész.
A fóliázást újracsináltatni nem akartam, ezért másra gondoltam: mi lenne, ha megcsinálnám az egészet karbonból?
Megvettem a karbonszövetet, műgyantát, edzőt... mindent, megcsináltam a sablonokat újra így nekilátok karbon alkatrészt gyártani!
Egyelőre az alkatrészek teljes egészében karbonból lesznek, de mivel nincs fűtött műhelyem a megfelelő klímához, így a telet kísérletezésre a technika elsajátítására szánom.
Már beszéltem sokakkal, akik jártasak a dologban, de itt szeretném előre is megköszönni Bazsali Tibi bának (aki nem mellesleg többszörös világ- és európabajnok modellező) a rengeteg eddigi és további segítségét!
Ha befejezzük az egyszerűbb burkolatokat, akkor nekilátok a belső bonyolultabb elemek bevonásához - hacsak közben nem megy el a kedvem az egésztől.

Hamarosan rakok fel képeket is...

« előző123456789következő »