Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. október 08. szombat, 14:36


úgy gondoltam elviszem hozzájuk a gépet, hogy aludekort, vagy ha az nincs, karbont varázsoltassak a fabetétekből.

Mi a véleményetek erről?
Mennyire cécós és kockázatos a fabetétek kivétele? Hogyan álljak neki?
Azért szeretnék óvatos lenni, mert ugyanazokat teszem vissza, és nem szeretnék eltörni semmit, és jó lenne ha utólag nem lötyögne semmi... tudom, ezeket nem arra tervezték, hogy ki-be szerelgesse az ember.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. július 06. szerda, 22:17


csatis1 írta:
Bero írta: Narancssárga karbon létezik? Ha igen akkor M.O-n hol/kinél kapható? Köszi


Keresd a www.novia.hu vagy www.alvin-plast.hu oldalakon.
Bár én inkább az e-bay-en próbálkoznék.


Köszi! Ha rendelek ilyet akkor segítesz megcsinálni?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. július 06. szerda, 21:54


Bero írta: Narancssárga karbon létezik? Ha igen akkor M.O-n hol/kinél kapható? Köszi


Keresd a www.novia.hu vagy www.alvin-plast.hu oldalakon.
Bár én inkább az e-bay-en próbálkoznék.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. július 06. szerda, 19:05


Narancssárga karbon létezik? Ha igen akkor M.O-n hol/kinél kapható? Köszi

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 20:38


YELLOW írta: őőő... és annak a takarónak ott mi a szerepe? csak esztétika, vagy más is? amúgy nem is rossz


Csak esztétika. Meg hát próbálkozom.

Következik a két teleszkóp melletti "lyuk" takarása. Az alap már kész, még kell rá 1 réteg gyanta, kicsi csiszolás, lakkozás aztán mehetnek azok is a helyükre.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 17:04


őőő... és annak a takarónak ott mi a szerepe? csak esztétika, vagy más is? amúgy nem is rossz

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 16:48


Végre elkészült az első pár takaró.
Igaz lehetett volna sokkal jobb is, de nem is mondtam, hogy profi vagyok :











A rögzítésen még gondolkodom, a 35Ft-os lemezcsavar megoldás nem tetszik...


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 21. csütörtök, 11:05


Ha minden úgy sikerül, ahogy terveztem, akkor tavasztól új színek is elérhetőek lesznek:

Ezüst:


Piros:


Kék:


Sárga (Nemcsak Yellow kedvéért :




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 25. péntek, 11:36

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 15. péntek, 20:18


Lekerült a formaleválasztóról a matéria.
Felrajzoltam a formákat a sablonokról, és körbe lettek vágva egy kis ráhagyással ( a formaleválasztó még nincs letakarítva:








Azért látszik, hogy első próbálkozás volt: nem sikerült teljesen egyenesre igazítani a szálakat, az alap gyanta sem lett teljesen jól felkenve. Egy helyen belekaptam a szálakba is, sikerült szétdúrni .








A hétvégén be lesz igazítva mindhárom a helyére és méretre lesznek vágva. Aztán egy kis tisztítás, lakkozás és kész! Bízom benne, hogy a lakkozás elrejti majd a kis hibákat a gyantán.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 25. péntek, 11:36

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 11. hétfő, 06:52


Woockie írta: Azert megnyugtato, h nem csak nekem jutott ez eszembe a carbon cuccok aranak lattan, a festett gagyi meg nem kell... Aztan kb. itt meg is alltam, miutan lattam, mennyire macera melo, kicsit sok lenne a tanulopenz nekem, amilyen bena vagyok.


Én is örülök, hogy másnak is eszébe jutott, és hidd el menet közben sokat lehet tanulni. A lelkesedésem még megvan, majd az is kiderül megmarad-e...

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 11. hétfő, 06:45


hil írta:
csatis1 írta:

- A kompresszor és a festékszóró a vágáshoz és a lakkozáshoz kell.
- Egyébként amire te gondolsz, az az üvegszálas szövet. Ahhoz tényleg jó a poliészter gyanta. Viszont annak az a legnagyobb baja, hogy az edzője rendkívül gyors. Nincs idő felkenni a gyantát, és eligazítani a szövetet. A jó munkához viszont idő kell. Abban igazad van, hogy sokkal olcsóbb és annyiba is kerül, amit írtál, de a célnak sajnos nem felel meg. A karbonhoz epoxi gyantára van szükség (Az epoxinak kb 6.000,- Ft kilója edzővel), ahhoz van olyan edző, aminek 25 perc a gél ideje. Ez idő alatt sokkal jobban tud még terülni is, mint a poliészter.
- A karbonnál igenis van munka a gyantázás után. Csiszolás, mielőtt felviszed a következő réteg gyantát. Ezt addig kell csinálni, amíg teljesen sima lesz a felület (2-3 réteg elég). Aztán vízpapír és rá a lakk és vége.



Szerintem a carbon szövetet is lehet polyészter gyanntával támogatni. Mellesleg ha veszel üvegpaplant, polygyantát, hozzá szinezőt, akkor majdnem azt a hatást tudod elérni. Az üveg paplannak a struktúrája pont olyan, mint a carboné, csak a szilárdsága kissebb, ami ebben az esetben nem számít. Ezért drága a carbon paplan. A Polygyanta fazékideje (nem gél ideje) 10-15 perc az edző mennyiség és a hőmérséklettől függöen. Szerintem annak elégnek kell lenni mindenre. Sokat csináltam, ez soha nem volt gond. Ha kezdő vagy ebben, akkor viszont gyakorlásra, tanuló pémzezésre olcsóbb a polygyanta+szinező+ üvegpaplan összeállítás. És azt utólag nem is kell festeni.



Látom Te már rutinos vagy az üveges-gyantás dologban, és köszi a jótanácsot és helyesbítést. De biztosan Te is tudod, hogy a majdnem olyan, az nem is igazából olyan! Az üvegpaplan tényleg hasonlít a karbonra, de ahogy említetted azt még színezni is kell, és a végén mégse lesz karbon! Még ha majdnem úgy is néz ki...

Szóval maradok az eredeti verziónál. Már említettem, hogy a telet úgyis ennek szánom.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 20:40


csatis1 írta:

- A kompresszor és a festékszóró a vágáshoz és a lakkozáshoz kell.
- Egyébként amire te gondolsz, az az üvegszálas szövet. Ahhoz tényleg jó a poliészter gyanta. Viszont annak az a legnagyobb baja, hogy az edzője rendkívül gyors. Nincs idő felkenni a gyantát, és eligazítani a szövetet. A jó munkához viszont idő kell. Abban igazad van, hogy sokkal olcsóbb és annyiba is kerül, amit írtál, de a célnak sajnos nem felel meg. A karbonhoz epoxi gyantára van szükség (Az epoxinak kb 6.000,- Ft kilója edzővel), ahhoz van olyan edző, aminek 25 perc a gél ideje. Ez idő alatt sokkal jobban tud még terülni is, mint a poliészter.
- A karbonnál igenis van munka a gyantázás után. Csiszolás, mielőtt felviszed a következő réteg gyantát. Ezt addig kell csinálni, amíg teljesen sima lesz a felület (2-3 réteg elég). Aztán vízpapír és rá a lakk és vége.



Szerintem a carbon szövetet is lehet polyészter gyanntával támogatni. Mellesleg ha veszel üvegpaplant, polygyantát, hozzá szinezőt, akkor majdnem azt a hatást tudod elérni. Az üveg paplannak a struktúrája pont olyan, mint a carboné, csak a szilárdsága kissebb, ami ebben az esetben nem számít. Ezért drága a carbon paplan. A Polygyanta fazékideje (nem gél ideje) 10-15 perc az edző mennyiség és a hőmérséklettől függöen. Szerintem annak elégnek kell lenni mindenre. Sokat csináltam, ez soha nem volt gond. Ha kezdő vagy ebben, akkor viszont gyakorlásra, tanuló pémzezésre olcsóbb a polygyanta+szinező+ üvegpaplan összeállítás. És azt utólag nem is kell festeni.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 19:19


Azert megnyugtato, h nem csak nekem jutott ez eszembe a carbon cuccok aranak lattan, a festett gagyi meg nem kell... Aztan kb. itt meg is alltam, miutan lattam, mennyire macera melo, kicsit sok lenne a tanulopenz nekem, amilyen bena vagyok.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 17:09


egy link az uraknak

A link neve

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 16:05


hil írta:
csatis1 írta:
Dog írta: Az induló szett mennyit kóstált? Na meg hol szerezhetö be, hátha más is kedvet kapna......


A karbonszövetnek kb. 10.000,- négyzetmétere, a neten lehet találni belőle, én is ott kutattam fel (Noviától rendeltem - lehet van olcsóbb is, majd idővel az is kiderül). A gyanta az edzővel, kb 3kg kell a négyzetméter szövethez olyan 20.000,- Ft. Plusz a lakk erről még árat sem tudok, mert egyelőre ismerős vállalta grátisz.

Az egyéb kiegészítőket nem is számolom: kompri, festékszóró, ecsetek, csiszolópapírok, vágóeszközök: pneumatikus kézi, tapétázókés, olló stb...

A kompresszor, festékszóró minek hozzá? A gyantázást úgy szokás csinálni, hogyha leveszed a darabot, akkor már nem kell semmit sem tenni vele. Szinezést pedig aanyagában.
Itt lehet kapni különféle gyantát, van sokkal olcsóbb is (pl:polyéster gyantaa), kb 2000 Ft/kg edzővel. A karbon szövet valóban nagyon drága
http://www.alvin-plast.hu/
A magam véleménye: karbon= pfuj



- A kompresszor és a festékszóró a vágáshoz és a lakkozáshoz kell.
- Egyébként amire te gondolsz, az az üvegszálas szövet. Ahhoz tényleg jó a poliészter gyanta. Viszont annak az a legnagyobb baja, hogy az edzője rendkívül gyors. Nincs idő felkenni a gyantát, és eligazítani a szövetet. A jó munkához viszont idő kell. Abban igazad van, hogy sokkal olcsóbb és annyiba is kerül, amit írtál, de a célnak sajnos nem felel meg. A karbonhoz epoxi gyantára van szükség (Az epoxinak kb 6.000,- Ft kilója edzővel), ahhoz van olyan edző, aminek 25 perc a gél ideje. Ez idő alatt sokkal jobban tud még terülni is, mint a poliészter.
- A karbonnál igenis van munka a gyantázás után. Csiszolás, mielőtt felviszed a következő réteg gyantát. Ezt addig kell csinálni, amíg teljesen sima lesz a felület (2-3 réteg elég). Aztán vízpapír és rá a lakk és vége.

Mivel még az elején vagyok, a "tanulópénzt" meg kell fizetni! Jópár alkatrészt be kell még vonnom, hogy meglegyen a kellő rutin, és akkor már nem lesz különösebben drága egy-egy alkatrész. A célom az lenne, hogy minőségi karbont tudjak készíteni a "márkás" cuccoknál lényegesen olcsóbban. Addig még egy kis idő - és pénz...